روح ماکرون هم از توافق AUKUS خبر نداشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، روزنامه ساندی تلگراف در گزارشی که منتشر کرد، مدعی شده است که جزئیات مشارکت معاهده تسلیحاتی بین استرالیا، انگلیس و آمریکا موسوم به AUKUS در اجلاس سران گروه هفت (جی 7) در کورنوال مورد بحث نهاده شد، اما امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از این مسئله اطلاعی نداشت.

روح ماکرون هم از توافق AUKUS خبر نداشت

طبق اعلام این گزارش، دومینیک راب وزیر امور خارجه سابق انگلیس، علیرغم وجود هشدارهایی مبنی بر اینکه چنین توافقی به روابط با پکن و پاریس آسیب می رساند، در تهیه و آماده سازی این توافق یاری کرد.

نشست سران گروه هفت در 11 تا 13 ژوئن (21 تا 23 خرداد) در دهکده ساحلی کورنوال در انگلیس برگزار گردید. سران کشورهای انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و ژاپن و بعلاوه رهبرانی از استرالیا، هند، کره جنوبی و آفریقای جنوبی که به اسم مهمان دعوت شده بودند، در این نشست شرکت کردند.

طبق گزارش ساندی تلگراف، تمام اسناد مربوط به توافق تسلیحاتی AUKUS پس از این اجلاس به اسم اطلاعات فوق سری طبقه بندی شد.

لازم به شرح است که استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی شد.

مطابق این توافق نامه تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به اسم خنجر خوردن از پشت یاد کرد و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64368

به "روح ماکرون هم از توافق AUKUS خبر نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روح ماکرون هم از توافق AUKUS خبر نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید