کرملین: اظهارات لاوروف درباره احتمال قطع روابط با اتحادیه اروپا تحریف شده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه گفت که اظهارات وزیر امور خارجه این کشور درباره احتمال قطع روابط با اتحادیه اروپا در صوت وضع تحریم های اساسی علیه روسیه از سوی این اتحادیه، تحریف شده است و روسیه قصد ندارد آغازگر قطع روابط باشد.

کرملین: اظهارات لاوروف درباره احتمال قطع روابط با اتحادیه اروپا تحریف شده است

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه روز آدینه در یک نشست خبری اظهار داشت که اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور درباره احتمال قطع روابط با اتحادیه اروپا در صوت وضع تحریم های اساسی علیه کشورش از سوی این اتحادیه، تحریف شده است.

دیمیتری پسکوف در این خصوص به خبرنگاران گفت: رسانه ها این تیتر حساس را [درباره اظهارات لاوروف] بدون در نظر دریافت بافت اظهارات وی منتشر نموده اند. این یک اشتباه عظیم از سوی رسانه هاست؛ اشتباهی که باعث تغییر معنی و مفهوم می گردد.

وی اضافه نمود: نکته اصلی این است که ما نمی خواهیم چنین کاری [قطع روابط با اروپا] را انجام دهیم. ما می خواهیم روابطمان با اتحادیه اروپا را توسعه دهیم، اما اگر اتحادیه اروپا به این راستا ادامه دهد، آن گاه بله! ما آماده انجام چنین کاری هستیم، زیرا باید خودمان را برای بدترین سناریو آماده کنیم.

ساعاتی پیش سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در یک نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره امکان قطع روابط مسکو با بروکسل در صورت اعمال تحریم های جدید علیه روسیه گفت: ما بر این عقیده بوده و آمادگی واکنش مناسب را داریم و اگر بار دیگر ببینیم، همانطور که قبلاً بیش از یک بار احساس کردیم که تحریم های اعمال شده برای اقتصاد کشور ما و بخش های حساس آن خطراتی بوجود می آورد، چنین تصمیمی بعید نیست.

بسیاری از رسانه ها -از جمله رسانه های روسی- این اظهارات لاوروف را به گونه ای پوشش داده اند که گویی وی مستقیماً تهدید به قطع روابط با اتحادیه اروپا بدون هیچ پیش زمینه ای نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51919

به "کرملین: اظهارات لاوروف درباره احتمال قطع روابط با اتحادیه اروپا تحریف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: اظهارات لاوروف درباره احتمال قطع روابط با اتحادیه اروپا تحریف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید