کره شمالی سازمان ملل را به برخورد ناعادلانه متهم کرد، هشدار کره شمالی به غرب: سیاست های دوگانه، تبعاتی جدی خواهد داشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران-کره شمالی روز دوشنبه در واکنش به تصویب قطعنامه سازمان ملل علیه آزمایش های موشکی پیونگ یانگ، این سازمان را به برخورد ناعادلانه متهم کرد و نسبت به پیامدهای این نوع اقدامات هشدار داد.

کره شمالی سازمان ملل را به برخورد ناعادلانه متهم کرد، هشدار کره شمالی به غرب: سیاست های دوگانه، تبعاتی جدی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل ا آسوشیتدپرس ژو چول سو یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای که در رسانه ملی این کشور منتشر شد گفت: این موضوع انکار حق حاکمیت ماست و قانونی آشکارا ناعادلانه است که شورای امنیت سازمان ملل متحد براساس قطعنامه های سازمان ملل با کار ما مخالفت می نماید و این امر محصول مستقیم سیاست خصمانه آمریکا در برابر کره شمالی است.

وی اضافه کرد : کاملا غیر منطقی است که شورای امنیت سازمان ملل فقط با راه اندازی و پرتاب موشک های کره شمالی مخالفت می نماید در حالی که در خصوص کشورهای دیگر چنین واکنشی ندارد و چنین قانون های ناعادلانه ای عواقبی خواهد داشت .

هفته گذشته کره شمالی دو موشک بالستیک آزمایش کرد و شورای امنیت سازمان ملل متحد متعاقبا قطعنامه ای جدید علیه این اقدام تصویب کرد.

بعضی کارشناسان معتقدند آزمایش های موشکی کره شمالی با هدفِ تحت فشار گذاشتن دولت جدید امریکا و جو بایدن رئیس جمهوری این کشور است

تهدید کره شمالی به دست زدن به اقدام متقابل در برابر برخورد شورای امنیت

کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل را به اتخاذ رویکردی دوگانه متهم و از آزمایش موشکی اخیر خود دفاع کرد و همچنین نسبت به امکان دست زدن به اقدام متقابل هشدار داد.

یک کمیته شورای امنیت سازمان ملل روز آدینه آزمایش موشکی جدید کره شمالی را نقض قطعنامه های این شورا دانست و احتمال وضع تحریم هایی علیه پیونگ یانگ را عنوان کرد.

کره شمالی چند روز پیش از آزمایش یک موشک بالستیک کوتاهبرد جدید اطلاع داد. این اولین آزمایش موشکی بالستیک کره شمالی در حدود یک سال گذشته و اولین آزمایش آن از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در ماه ژانویه بود.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی این آزمایش را محکوم کردند. دولت آمریکا همچنین خواستار تشکیل کمیته تحریم های شورای امنیت برای وضع تدابیر تنبیهی جدید علیه کره شمالی شد.

جو چول سو، مدیرکل سازمان های بین المللی وزارت امور خارجه کره شمالی، امروز دوشنبه گفت آمریکا در نشست کمیته تحریمهای شورای امنیت خواستار اعمال تحریم های بیشتر و تشدید اجرای تدابیر فعلی علیه پیونگ یانگ شد.

این مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی گفت که آن جلسه برای نفی حق دفاع از کشور ما طراحی شده و هشدار داد که اقدام متقابل کره شمالی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، این دیپلمات ارشد گفت: این به منزله انکار حقوق یک کشور مستقل و یک استاندارد دوگانه آشکار است که شورای امنیت بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد موضع گیری می نماید و نتیجه مستقیم سیاست خصمانه آمریکا است.

او توضیح داد: این اصلا منطقی نیست که اقدامات دفاعی مشروع ما باید به تنهایی تقبیح گردد، در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر دنیا برای افزایش قدرت نظامی خود انواع موشک ها را شلیک می نمایند.

به گزارش بی.بی.سی، این بیانیه پس از آن صادر شد که کره شمالی روز شنبه در بیانیه ای جداگانه گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، با انتقاد از آزمایش موشکی جدید این کشور اولین قدم اشتباه را برداشت و خصومت عمیق خود را آشکار کرد.

کره شمالی آدینه گذشته گفت که دو موشک به یک هدف آزمایشی در 600 کیلومتری ساحل شرقی این کشور اصابت کرد. این مغایر ارزیابی ژاپن است که گفت موشک ها کمی بیش از 400 کیلومتر را طی کردند.

در بیانیه کره شمالی آمد که ری پیونگ چول، مقام ارشد ناظر بر این آزمایش، اظهار کرد: توسعه این سیستم تسلیحاتی اهمیت زیادی در تقویت قدرت نظامی کشور و بازداشتن در برابر انواع تهدیدهای نظامی دارد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در محل انجام این آزمایش حضور نداشت. به گفته پیونگ یانگ موشک تازه قادر به حمل محموله ای 2.5 تنی است که به آن امکان حمل کلاهک اتمی را می دهد.

هنوز معلوم نیست این موشک ها دقیقا از چه نوعی بوده اند اما این آزمایش ها پیشرفت برنامه تسلیحاتی این کشور از زمان بی نتیجه ماندن گفتگوها تحت راهنمایی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را نشان می دهد.

تحلیلگران گفته اند که این موشک ها از همان نوعی بوده که اکتبر گذشته در جریان یک رژه نظامی در پیونگ یانگ به نمایش گذاشته شدند.

ناظران اعتقاد دارند در هفته های آینده کره شمالی قادر به انجام آزمایش پرتاب موشک های دور بُرد خواهد بود. در جلسه روز آدینه کمیته نظارت بر تحریم های کره شمالی که تمامی 15 عضو حاضر بودند ، دیپلمات های سازمان ملل با اکثریت قابل توجهی نگرانی خود را از آنچه تخطی های اخیر پیونگ یانگ از قطعنامه های منع استفاده از موشک های بالستیک، خواندند، ابراز کردند و از احتمال برگزاری جلسه ای در این خصوص در هفته جاری اطلاع دادند .

کره شمالی در سال های 2016 و 2017 در پی آزمایش های اتمی و موشکی با تحریم هایی سخت از سوی سازمان ملل متحد روبرو شد.

کره شمالی چالش بایدن در شرق آسیا

کره شمالی در کمتر از یک هفته دومین پرتاب موشک بالستیک خود را روز چهارشنبه گذشته (5 فروردین) انجام داد و متقابلا بایدن رئیس جمهوری آمریکا به این کشور هشدار داد در صورتی که به پرتاب موشک های بالستیک ادامه دهد با پاسخ متناسب روبرو خواهد شد.

بایدن همچنین گفت که وی با نظر باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا موافق است که در سال 2016 به هنگام ترک کاخ سفید گفته بود کره شمالی بزرگترین تهدید و مهمترین موضوع سیاست خارجی آمریکا است.

بایدن در عین حال گفت که آماده انجام دیپلماسی با کره شمالی نیز هست اما مشروط بر آنکه هدف نهایی این مذاکرات خلع سلاح هسته ای این کشور باشد.

یک سخنگوی حزب کارگران کره شمالی در واکنش به سخنان بایدن گفت که رئیس جمهوری آمریکا گام اول را اشتباه برداشته و خصومت عمیق خود را با انتقاد از آزمایش موشک های دفاعی کره شمالی نشان داده است. وی گفت اگر آمریکا به اظهارات نسنجیده خود ادامه دهد ممکن است با چیزی ناخوشایند روبرو گردد.

تنش میان آمریکا و کره شمالی از دو هفته پیش به تدریج شدت گرفته است. برگزاری رزمایش بین آمریکا و کره جنوبی و سفر همزمان دو تن از وزرای کابینه بایدن - وزاری خارجه و وزرای دفاع - به ژاپن و کره جنوبی و تاکید بر تقویت اتحاد میان آمریکا و دو کشور مذکور و همچنین استرداد یک تبعه کره شمالی توسط مالزی به آمریکا در آدینه گذشته به اتهام نقض تحریم های بین المللی و پولشویی از عواملی بوده اند که به افزایش این تنش دامن زده اند. اقدام مالزی منجر به قطع کامل روابط مالزی و کره شمالی نیز شد.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی که در امور مربوط به آمریکا وکره جنوبی عملا سخنگوی برادر خود کیم جونگ اون محسوب می گردد هفته گذشته آمریکا را متهم کرد که با انجام مانور نظامی مشترک با کره جنوبی میخواهد شبه جزیره کره را به آشوب بکشد.

وی گفت اگر بایدن میخواهد 4 سال ریاست جمهوری خود را با آرامش سپری کند می بایست از آشفته کردن شبه جزیره اجتناب نماید. وی درخواست واشنگتن برای گفت وگوی دو جانبه بین دو کشور را یک فریب از جانب آمریکا دانست و گفت که قدرت را با قدرت جواب خواهد داد.

دولت بایدن طی هفته جاری در مشورت با کره جنوبی و ژاپن سیاست راهبردی خود در قبال کره شمالی را تدوین و منتشر خواهد نمود و کره شمالی با انجام آزمایش موشکی در روز چهارشنبه به آمریکا هشدار داد در صورتی که سیاست راهبردی تندی در قبال این کشور اتخاذ گردد کره شمالی مجددا به آزمایش موشک های بالستیک با برد بیشتر و حتی موشک های قاره پیما که قابلیت وصول به خاک آمریکا را دارند روی خواهد آورد.

آمریکا در حال حاضر بر برنامه هایی مانند گفت وگو با کره شمالی و تشدیدتحریم های این کشور متمرکز است، اما نگران است که هر گونه مذاکره با کره شمالی تنها به منزله دادن فرصت بیشتر به این کشور برای تکمیل برنامه های هسته ای و موشکی باشد.

از سوی دیگر اتخاذ اقدامات تند علیه کره شمالی نیز این خطر را برای آمریکا در پی دارد که کره شمالی همانند سال 2017 با آزمایشات متعدد هسته ای و موشکی منافع حیاتی آمریکا در شبه جزیره را تهدید نماید.

این تنش های لفظی آمریکا و کره شمالی به کجا خواهد انجامید؟ و تهدید بایدن مبنی بر پاسخ متناسب آمریکا به آزمایش موشکی کره شمالی تا چه اندازه عملی است؟ و در صورتی که پاسخ آمریکا تهدید آمیز باشد واکنش کره شمالی چه خواهد بود؟ اکنون منطقه شمال شرق آسیا و شبه جزیره کره در برابر این سئوالات واقع شده است.

هشدار کره شمالی به غرب: سیاست های دوگانه، تبعاتی جدی خواهد داشت

یک مقام ارشد کره شمالی در رد نشست آینده شورای امنیت سازمان ملل برای آنالیز پرتاب های موشکی اخیر این کشور اعلام نمود که این شورا علیه پیونگ یانگ دارای مواضع و استاندارد دوگانه است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی به دنبال رسانه ای شدن برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل گزارشی در رد این جلسه منتشر نموده و به مواضع این شورا و آمریکایی ها تاخته است.

به نوشته آسوشیتدپرس، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه (امروز) گزارشی به نقل از جو چول سو مقام ارشد وزارت خارجه این کشور منتشر کرد.

در این گزارش به برگزاری نشست روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل پرداخته شده است؛ نشستی که روز سه شنبه (30 مارس) پشت درهای بسته به درخواست اعضای اروپایی شورای امنیت برای مشورت فوق العاده درباره پرتاب های موشکی اخیر کره شمالی برگزار می گردد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی که بازگو نماینده مواضع دولت این کشور است، برگزاری این نشست را بیانگر مواضع و استاندارهای دوگانه شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ ارزیابی کرد و به مواضع آمریکایی ها هم تاخته است.

به گفته خبرگزاری رسمی کره شمالی، قطعنامه ها و بیانیه های سازمان ملل و شورای امنیت علیه کره شمالی محصول مستقیم سیاست خصمانه ایالات متحده آمریکا است.

جو چول سو مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی به این خبرگزاری گفت: (قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و سازمان ملل علیه کره شمالی) انکار حق حاکمیت (کره شمالی) است و بیانگر استاندارد دوگانه است.

وی تاکید نمود، در حالی که شورای امنیت سازمان ملل علیه آزمایش های موشکی دیگر کشورها موضعی نمی گیرد ،دلیل ندارد علیه شلیک موشک ها توسط کره شمالی موضعگیری کند.

این مقام ارشد کره شمالی به غربی ها هشدار داد که اتخاذ چنین سیاست های دوگانه، تبعات جدی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

یک منبع دیپلماتیک در شورای امنیت سازمان ملل روز آدینه اطلاع داده بود که این شورا روز سه شنبه (30 مارس) برای یک مشورت فوق العاده پشت درهای بسته درباره پرتاب های موشکی اخیر کره شمالی نشست برگزار خواهد نمود.

به گفته منبع مذکور، درخواست برای این نشست از سوی فرانسه به نمایندگی از اعضای اروپایی شورای امنیت (فرانسه، بریتانیا، استونی، ایرلند و نروژ) مطرح شد.

در نخستین ساعات پنجشنبه هفته گذشته ژاپن ادعا کرد کره شمالی دو موشکی بالستیک شلیک نموده که در خارج از محدوده منطقه ویژه مالی ژاپن سقوط نموده است. توکیو کره شمالی را به نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم و این شلیک ها را بشدت محکوم کرد. شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز از این اقدام کره شمالی ابراز نگرانی عمیق کرد.

سخنگوی فرماندهی ایندو-پاسیفیک آمریکا نیز با ابراز نگرانی از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، آن را تهدیدی برای منطقه و جامعه بین الملل خوانده بود.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54440

به "کره شمالی سازمان ملل را به برخورد ناعادلانه متهم کرد، هشدار کره شمالی به غرب: سیاست های دوگانه، تبعاتی جدی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی سازمان ملل را به برخورد ناعادلانه متهم کرد، هشدار کره شمالی به غرب: سیاست های دوگانه، تبعاتی جدی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید