کسبه بازار اراک خواهان اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/مرکزی کسبه بازار اراک با حضور در مقابل فرمانداری اراک خواهان اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا شدند.

کسبه بازار اراک خواهان اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا شدند

صبح امروز جمعی از کسبه و بازاریان اراک با حضور در مقابل فرمانداری اراک خواهان اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و حمایت از اصناف شدند.

مسئول اجرایی هیات امنای بازار تاریخی اراک در این خصوص به خبرنگار خبرنگاران گفت: این تجمع که با حضور کسبه بازار و تعدادی از کسبه مجتمع ها و مراکز تجاری اراک برگزار گردید، به جهت دریافت پاسخ برای بعضی سوالات بود.

علیرضا عسگری با بیان اینکه سوال کسبه این است که چرا مصوبات دولت در موضوعات مباحث بانکی و فاصله گذاری اجتماعی به درستی و کامل اجرایی نمی گردد، اضافه نمود: از همان روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور کسبه و بازاریان اراک به صورت کاملا خودجوش اقدام به خرید اقلام ضدعفونی و بهداشتی حتی قبل از بعضی دستگاه های اجرایی کردند که بسیار ارزشمند بود و حتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس بازاریان پیشنهاد تعطیلی بازار را مطرح کردند.

وی با تاکید بر اینکه بازاریان اراک در تمامی مراحل و مصوبات استانی و ملی نجابت و همراهی لازم را نشان دادند، بیان نمود: همزمان با ابلاغ دستورالعمل ها و بسته شدن بازار و سایر واحدهای صنفی، همکاری از سوی کسبه برای یاری به کنترل شیوع بیماری صورت گرفت در حالی که روزهای پایانی اسفندماه اوج فعالیت مالی و کاری بازار بود، اما کار به بهترین شکل انجام گرفت.

عسگری با اشاره به مشکلاتی که برای کسبه ایجاد شده توضیح داد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر بود که بانک ها در دریافت اقساط و وصول چک ها همراهی لازم را با صنوف داشته باشند، اما در این حیطه مشکلاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مبارزه با این بیماری فشارهای روحی و جسمی بسیاری را به کادر درمان وارد می نماید، اضافه نمود: پس از کادر درمان بیشترین فشار به اصناف و کسبه وارد شده است. قبل از شیوع ویروس کرونا شرایط مالی در کشور خوب و ایده آل نبود و تورم و کاهش قدرت خرید مردم چالش های بسیاری را ایجاد نموده بود، در این شرایط ویروس کرونا نیز مزید بر علت شد و درست در بهترین زمان فعالیت مالی(اسفندماه) بازار اراک و صنوف تعطیل شدند به همین دلیل ضروری است که دولت تدابیر و تصمیمات جدی را به مانند دیگر دولت ها برای حمایت از اصناف و چرخه فراوری و توزیع در نظر بگیرد.

مسئول اجرایی هیات امنای بازار تاریخی اراک گفت: در همین شرایط مالی بسیاری از بازاریان اراک مشغول حمایت از خانواده های کم بضائت هستند، اما سزاوار نیست که از حمایت های لازم محروم باشند و حق و حقوق آنها پایمال گردد.

عسگری افزود: امروز بازاریان و کسبه اراک با حضور در مقابل فرمانداری سوالات خود را پیرامون موضوع فاصله گذاری اجتماعی و مباحث بانکی مطرح کردند، البته فرمانداری و استانداری ذیل دولت هستند و باید تصمیمات ابلاغی را اجرا نمایند، اما امیدواریم تمامی موارد مطرح شده در جلسه قرارگاه پدافند زیستی مطرح و آنالیز گردد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28436

به "کسبه بازار اراک خواهان اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسبه بازار اراک خواهان اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید