کشف قدیمی ترین پنیر دنیا در چین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: قدیمی ترین پنیر دنیا که بسیار قدیمی تر از پنیرهای یونانی است در چین کشف شد.

کشف قدیمی ترین پنیر دنیا در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران،در جریان کاوش های باستان شناسان چینی در بقایای یک مقبره 3600 ساله در چین بقایای مقداری پنیر که می توان آن را قدیمی ترین پنیر دنیا لقب داد، کشف شد.

این مقبره که به احتمال فراوان به یک شاهزاده چینی تعلق دارد در سال 1934 کشف شد و سپس برای چند دهه به فراموشی سپرده شد. نخستین پروژه علمی کاوش در این مقبره در سال 2003 شروع شد که حاصل آن کشف صدها اثر تاریخی ارزشمند بود که بیشتر آن ها در موزه ملی چین در پکن نگهداری می گردد.

باستان شناسان در جریان فصل جدید کاوش در این مقبره که از ابتدای امسال میلادی شروع شده است، در کنار یکی از مومیایی ها پیروز به کشف مقداری پنیر در یک بسته بندی چرمی شدند که 3600 سال قبل و در سال های عصر برنز از شیر بز تهیه شده است.

این مقبره در کنار یک رودخانه خشک شده در نزدیکی صحرای تاکالاماکان چین واقع شده و به همین دلیل به دلیل آب و هوای خشک صحرا بخش قابل توجهی از مواد غذایی که در هزاران سال قبل بر اساس رسوم چینیان باستان به همراه مردگان دفن می شده، سال مانده اند.

کشف قدیمی ترین پنیر دنیا در چین در شرایطی صورت می گیرد که تا کنون تصور می شد قدیمی ترین پنیر دنیا متعلق به یونان است.

منبع:ایسنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13736

به "کشف قدیمی ترین پنیر دنیا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قدیمی ترین پنیر دنیا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید