کنترل و تب سنجی در ورودی و خروجی های دیلم، مدارس از شنبه باز اما حضور اختیاری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، استاندار بوشهر گفت: با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب سنجی ورودی و خروجی دیلم با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی انجام گیرد.

کنترل و تب سنجی در ورودی و خروجی های دیلم، مدارس از شنبه باز اما حضور اختیاری

به گزارش از ، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در این استان بیان نمود: با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب سنجی ورودی و خروجی دیلم با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی انجام گیرد، و مردم شمال استان هم از تردد های غیرضروری به استان خوزستان جلوگیری کنند.

او ادامه داد: مردم استان همچنان ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد کاهش مبتلایان به کرونا باشیم.

استاندار بوشهر در مورد شرایط بازگشایی مدارس در استان اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا از شنبه مدارس باز هستند، اما حضور دانش آموزان اختیاری است و اجباری نیست و در این زمینه خانواده های دغدغه ای نداشته باشند.

گراوند با قدردانی از تلاش های جامعه پزشکی و وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا، غربالگری در بیماریابی را از توفیقات بزرگ وزارت بهداشت خواند و گفت: انتظار داریم مردم استان نهایت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح غربالگری داشته باشند.

او همچنین تاکید کرد: تا 48 ساعت آینده بودجه موجود در حساب بانکی مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و اتاق بازرگانی برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته ای به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: اعتبار لازم از محل اعتبارات استان با هدف توجه به مراکز درمانی و خانه های بهداشت در استان به منظور مقابله با کرونا اختصاص یابد.

گراوند گفت: استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل شهری با مسئولیت نظارت شهرداری بوشهر با جدیت انجام گیرد.

او عنوان کرد: مدیران استان مکلفند امکانات لازم برای رعایت ضوابط بهداشتی را در اختیار مهمانان اداری که وارد استان می شوند قرار دهند و حوزه بازرسی استانداری هم در این زمینه گزارش بدهد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با توجه به نیاز استان به آزمایشگاه های تشخیص کرونا، ایجاد این آزمایشگاه در جنوب استان انجام خواهد شد ضمن اینکه راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دشتستان هم ضروری است.

گراوند بیان نمود: اصناف استان همچنان ضوابط بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و هر صنفی که از این موضوع غفلت کند بسته خواهد شد.

او در مورد اقدام یک شرکت هوایی در مورد برخورد با یکی از پزشکان بوشهر در جهت پروای تهران به بوشهر گفت: دستور پیگیری این موضوع را به بازرسی استانداری داده ام و این گونه رفتار ها نه تنها با کادر درمان بلکه با هیچ شهروندی مناسب نیست.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 17 تیر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31483

به "کنترل و تب سنجی در ورودی و خروجی های دیلم، مدارس از شنبه باز اما حضور اختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل و تب سنجی در ورودی و خروجی های دیلم، مدارس از شنبه باز اما حضور اختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید