کوشک احمد شاهی بازگشایی می گردد ، شروع جشنواره سین هشتم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مراسم بازگشایی کوشک احمد شاهی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، با حضور مسئولانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می گردد.

کوشک احمد شاهی بازگشایی می گردد ، شروع جشنواره سین هشتم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، این مراسم، ساعت 16:30 دقیقه روز سه شنبه 21 اسفند97 با حضور مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعدادی از سفرای کشورهای منطقه و جمعی از فرهیختگان و چهره های فرهنگ و هنر کشورمان برگزار خواهد شد.

همچنین با بازگشایی این بنای تاریخی، جشنواره سین هشتم از 22 الی 24 اسفند از ساعت 10 الی 17 برگزار می گردد.

جشنواره سین هشتم با ایده پردازی و اجرای مؤسسه مهرگان فرهنگ و مشارکت مجموعه نیاوران با تدارک برنامه های شاد نوروزی و با هدف معرفی سبک اصیل زندگی سیستان و بلوچستان از ساعت 10 تا 17 میزبان علاقه مندان می گردد.

ایستگاه کودک و اجرای قصه های بومی و بازی های محلی بلوچی برای بچه ها، بازارچه عیدی، اجرای موسیقی و مراسم آیینی استان سیستان و بلوچستان، نوروزخوانی، نقالی و شاهنامه خوانی در خصوص خاستگاه نوروز، دکورهای هفت سین و همچنین حضور شخصیت های فولکلور نوروزی همچون عمو نوروز، خواجه پیروز و ننه سرما با هدف نوروز، صلح و معرفی سبک اصیل زندگی این استان از جمله برنامه های این جشنواره 3 روزه است.

همچنین سین هشتم به برپایی نمایشگاهی از صنایع و هنرهای دستی سیستان و بلوچستان با رویکرد حمایت از فراوری ملی و معرفی دست ساخته های هنری این استان، اجرای موسیقی و مراسم آئینی بلوچی و همچنین برپایی کارگاه آشنایی حصیربافی و هنر سوزن دوزی می پردازد.

سین هشتم یعنی سبک اصیل زندگی ایرانی اسلامی با هدف صیانت از ارزش ها، آداب و فرهنگ اصیل ایرانی در نوروز و پاسداشت ارزش های فرهنگی هنری سرزمین مان در پنجمین سال فعالیت خود، با شعار معرفی سبک اصیل زندگی سیستان و بلوچستان و رساندن پیغام صلح و دوستی ایرانیان به دنیا به مدت 3 روز در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می گردد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11664

به "کوشک احمد شاهی بازگشایی می گردد ، شروع جشنواره سین هشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشک احمد شاهی بازگشایی می گردد ، شروع جشنواره سین هشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید