گرتا تونبرگ ؛ دختر نوجوان سوئدی شخص سال مجله تایم شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گرتا تونبرگ دختر نوجوان سوئدی کنشگر محیط زیستی که اعتراضاتی جهانی به بی عملی رهبران جهانی در برابر بحران اقلیمی را رهبری نموده است به عنوان شخص سال مجله تایم انتخاب شد.

گرتا تونبرگ ؛ دختر نوجوان سوئدی شخص سال مجله تایم شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان گرتا تونبرگ 16 ساله جوانترین فردی است که تا به حال مجله تایم به عنوان شخص سال انتخاب نموده است.

تونبرگ پس از سخنرانی خشمگینانه اش خطاب به رهبران دنیای در اجلاس کنش اقلیمی سازمان ملل در ماه سپتامبر در نیویورک در انتقاد از بی عملی شان در برابر بحران اقلیمی که در اینترنت فراگیر شد، توجه بین المللی را به خودش جلب کرد.

  • گرتا تونبرگ خطاب به سیاستمداران: ما شما را زیر نظر می گیریم

او بار دیگر کنفرانس COP25 25 در مادرید در هفت گذشته بار دیگر از رهبران دنیای انتقاد کرد.

ادوارد فلسنتال، سردبیر تایم نوشت: تونبرگ به بزرگترین صدا درباره بزرگترین موضوع رویاروی سیاره ما و تجسمی از دگرگونی گستردهتر نسلی در فرهنگ ما است که خود را در هر جایی از پردیس های دانشگاهی در هنگ کنگ تا سالن های کنگره در واشنگتن نشان می دهد.

  • جایزه صلح نوبل برای گرتا تونبرگ؟

  • جایزه نویسنده سال واترستونز برای گرتا تونبرگ نوجوان

  • گرتا تونبرگ با لئوناردو دی کاپریو ملاقات می نماید

  • شخص سال مجله تایم چه کسی است؟

هر سال، مجله تایم تاثیرگذارترین شخص، گروه، جنبش یا ایده را در 12 ماه گذشته معرفی می نماید. تایم سال پیش گروه نگهبانان (Guardians)، گروهی از روزنامه نگاران که در محل کارشان هدف آزار یا تعدی قرار گرفته بودند، را به عنوان شخص سال معرفی کرد. گروه شنمایندگان سکوت، گروهی از افراد که پیشگام گزارش سوءرفتار جنسی نسبت به خودشان شدند، را به عنوان شخص سال برگزید.

این سومین سال متوالی است که مجله تایم یکی از رهبران دنیای را برای شخص سال انتخاب نمی نماید. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سال 2015 و دونالد ترامپ در سال 2016 به عنوان شخص سال معرفی شدند. آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و جوزف استالین، رهبر شوروی نیز در زمان خودشان به عنوان مرد سال مجله تایم برگزیده شدند.

فلسنتال در مصاحبه ای در این هفته گفت: شخص سال از دیدگاه ما شخصی است که بیشترین تاثیر را چه خوب و چه بد بر رویدادهای سال گذاشته است. در واقع به نظر من مجله تایم درباره اشخاص و ایده هایی است که دنیا را شکل می دهند و شخص سال درباره افرادی است که به آن سال شکل می دهند.

فلسنتال در رونمایی شخص سال 2019 در شوی تلویزیونی Today درباره تونبرگ گفت: او 14 ماه پیش یک معتترض تنها با یک پلاکارد نقاشی شده با دست بود. او اکنون میلیون ها نفر در سراسر دنیا در 150 کشور را رهبری می نماید تا به خاطر سیاره ما عمل نمایند.

فهرست نامزدهای شخص سال 2019 مجله تایم شامل دونالد ترامپ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، افشاگر (Wistleblower) ناشناسی که رابطه ترامپ با دولت اوکراین برای اعمال نفوذ در انتخابات آینده رئیس جمهوری این کشور را لو داد و معترضان هنگ کنگی بودند.

  • تایم کاربران اینترنت را به عنوان شخص سال برگزید

  • پیکارگران با ابولا: شخص سال مجله تایم

  • پاپ فرانسیس شخص سال 2013 مجله تایم شد

  • آنگلا مرکل؛ شخصیت سال 2015 مجله تایم

  • دونالد ترامپ شخصیت 2016 نشریه تایم شد

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18871

به "گرتا تونبرگ ؛ دختر نوجوان سوئدی شخص سال مجله تایم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرتا تونبرگ ؛ دختر نوجوان سوئدی شخص سال مجله تایم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید