گفت وگوی تلفنی اتمر و ظریف؛ قدردانی افغانستان از نقش موثر ایران در فرایند صلح

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر امور خارجه افغانستان در گفت وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود، ضمن ابراز خرسندی در خصوص روابط نیک و روبه گسترش میان دو دولت و ملت، از نقش مؤثر ایران در فرایند صلح افغانستان قدردانی نمود.

گفت وگوی تلفنی اتمر و ظریف؛ قدردانی افغانستان از نقش موثر ایران در فرایند صلح

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه و فرایند صلح افغانستان گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان در این گفت وگو، ضمن ابراز خرسندی از روابط نیک و روبه گسترش میان دو دولت و ملت، از نقش مؤثر ایران در فرایند صلح افغانستان قدردانی نمود.

محمد جواد ظریف نیز، با تأکید بر حفظ دستاوردهای دموکراتیک دو دههٔ گذشته و پیوند آن با صلح پایدار، بر حمایت همه جانبهٔ جمهوری اسلامی ایران از فرایند صلح افغانستان تاکید نمود.

همچنین هر دو طرف بر فرایند نهایی شدن و امضای سند جامع همکاری های استراتژیک میان افغانستان و ایران در آیندهٔ نزدیک تأکید کردند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در نشست آنلاین کنفرانس دیالوگ رایسینیا بر لزوم وحدت در منطقه برای یاری به افغانستان در فرایند صلح تأکید کرد.

وی اضافه نمود: در حالی که مشکلاتی در افغانستان باقی مانده است، ما باید آنچه را که در افغانستان بدست آمده است حفظ نموده و از تداوم آن اطمینان حاصل کنیم. (جزییات بیشتر)

ر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 55928

به "گفت وگوی تلفنی اتمر و ظریف؛ قدردانی افغانستان از نقش موثر ایران در فرایند صلح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی اتمر و ظریف؛ قدردانی افغانستان از نقش موثر ایران در فرایند صلح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید