گفت و گو با مبتکر قالی دستباف قمات

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تعاونگر و کارآفرین هنرمند یزدی که مبتکر قالی دستباف قمات است، با بسط ایده مبتکرانه خود در قم سعی دارد که این فرش را به برند قالی استان های یزد و قم تبدیل کند.

گفت و گو با مبتکر قالی دستباف قمات

محمد شکاری دهج، کارآفرین برتر در حوزه فرش دستباف کشور و دارنده تندیس چهره ماندگار مدیریت کشور که تندیس نخل طلایی نام و نشان ماندگار ایران و تندیس نشان لیاقت مدیریت از کشور آلمان را نیز دریافت نموده است، در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با ایده خود گفت: قمات در واقع قالی های منحصر به فردی است که طراحی جدید آنها برگرفته از طرح های قالی های دستباف قم، اصفهان و تبریز است و وجه تسمیه این نامگذاری نیز برگرفته از این شهرهاست.

وی افزود: در حال حاضر در استان قم برای 60 بافنده دار قالی برپا نموده ایم و درصدد توسعه کارآفرینی در این استان و استفاده از ظرفیت هنری بی نظیر هنرمندان قمی هستیم. قمات تلفیقی از طرح قالی های قم، اصفهان و تبریز است و خوشبختانه فعالیت جدی در قم برای احیای آن شروع گردیده است. کوشش ما این است که قالی قمات از این پس نه تنها با برند یزد بلکه با برند قم نیز به خوبی نزد مردم معرفی گردد.

وی با اشاره به این که بخش قابل توجهی از تولیدات قمات به خارج از کشور صادر می گردد، اظهار کرد: علاوه بر صادرات، طرح هایی مانند تعویض فرش های دستباف کهنه و قدیمی با فرش های نو را نیز اجرایی نموده ایم که مردم یزد با استقبال از آنها برای خرید تولیدات ترغیب گردیده اند و درصدد هستیم که این طرح ها را در قم نیز اجرایی کنیم.

این کارآفرین نمونه ابراز امیدواری کرد که با بسط فعالیت های این شرکت تعاونی در قم، قمات را به برند قالی یزد و قم تبدیل کند.

وی با ایجاد یک شرکت تعاونی و با جمع آوری سرمایه های خرد مردم برای بیش از 900 بافنده در سراسر استان یزد دار قالی برپا نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 885

به "گفت و گو با مبتکر قالی دستباف قمات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت و گو با مبتکر قالی دستباف قمات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید