گلستان جزو 5 استان پیشرو در پیشگیری از وقوع جرم است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، علی محمد زنگانه، صبح شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان جزو پنج استان پیشرو در پیشگیری از وقوع جرم در کشور است.

گلستان جزو 5 استان پیشرو در پیشگیری از وقوع جرم است

وی با بیان این که رشد جرائم در دنیا نگران کننده است، اضافه نمود: میزان رشد آسیب های اجتماعی و جرم دو برابر نرخ جمعیت در دنیا است که به دلیل فردگرایی و پدیده زندگی نوین و تغییر سبک زندگی است.

زنگانه ادامه داد: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح و تهدید و توهین و تخریب در صدر عناوین جرایم در کشور قرار گرفته است که زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

رتبه طلاق در آسیب های اجتماعی کاهش یافت

وی اعلام کرد: طلاق در 20 علت آسیب های اجتماعی قرار داشت که خوشبختانه این آسیب را از 10 علت اول دعاوی خانواده خارج نموده ایم.

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به ورود رهبر معظم انقلاب و دستور جلسات 6 ماهه در حوزه آسیب های اعلام نمود: یک عزم ملی در بالاترین سطح کشور در این حوزه اجرا شده و برنامه های مختلف طراحی و تدوین شده است.

زنگانه اعلام کرد: اگر می خواهیم برای کاهش آسیب ها کار کنیم باید شبکه علیتی آن استخراج گردد و ائتلافی عمل کنیم.

وی گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان برای پیاده سازی کار ائتلافی طراحی شد و در سال گذشته به صورت پایلوت در کشور به اجرا در آمد.

زنگانه اضافه نمود: در طلاق باید استراتژی چند گام به عقب اجرا کرد لذا باید دوران کودکی، نوجوانی و جوانی مورد اهمیت و تاکید قرار گیرد.

وی با بیان این که ارائه برخی از آمارها جفا به کشور است، گفت: باید در آمارها ارائه شده بین صورت و مخرج کسر رابطه معنادار وجود داشته باشد؛ میزان طلاق و ازدواج نمی تواند در مقایسه هم قرار گیرد.

زنگانه اضافه نمود: میزان ازدواج در گلستان به ازاء هر یک هزار نفر به میزان جامعه موقعیت ازدواج قابل آنالیز است که در سال 96 میزان عمومی ازدواج در استان 8.56 درصد بوده است.

وی ادامه داد: میزان طلاق هم به ازاء هر یک هزار نفر از سال 92 با رقم 7.4 به 7.1 در سال 96 رسیده است.

زنگانه از روند کاهشی ازدواج در استان گلستان انتقاد کرد و گفت: استانداری گلستان در این حوزه باید به صورت جدی ورود نموده و برنامه داشته باشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1803

به "گلستان جزو 5 استان پیشرو در پیشگیری از وقوع جرم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلستان جزو 5 استان پیشرو در پیشگیری از وقوع جرم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید