گوگل احتمالا در حال توسعه تراشه ARM برای کروم بوک هاست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بعد از رونمایی از گوشی هوشمند پیکسل 6 به وسیله گوگل در ماه گذشته و استفاده از چیپست توسعه داده شده براساس معماری ARM گوگل تنسور در آن، به نظر می رسد که گوگل در حال توسعه چیپست های ARM برای لپ تاپ های کروم بوک و تبلت های بعدی خود است. این اطلاعات به وسیله نشریه Nikkei Asia منتشر شده اند.

گوگل احتمالا در حال توسعه تراشه ARM برای کروم بوک هاست

در این گزارش تازه منتشر شده آمده است که گوگل می خواهد از این پردازنده ها در سال 2023 در کروم بوک ها استفاده کند. همان گونه که می دانید کروم بوک ها به دستگاه هایی مانند لپ تاپ ها، تلبت ها و دستگاه های دارای نمایشگر های جداشونده گفته می گردد که سیستم عامل به کار رفته در آن کروم OS است. این دستگاه ها به وسیله شرکت های مختلفی مانند گوگل، سامسونگ، لنوو، دل، HP و ایسوس در بازار های مختلفی عرضه می شوند.

در این گزارش بعلاوه آمده است که گوگل از موفقیت اپل در توسعه چیپست های ARM برای آیفون و کامپیوتر های مک الهام گرفته است. همان گونه که می دانید اپل در ماه نوامبر (آبان) 2020 از اولین لپ تاپ مک با تراشه اپل M1 رونمایی کرد.

بعلاوه اپل می خواهد تا در یک بازه زمانی دو ساله تمامی پردازنده های اینتل استفاده شده در کامپیوتر های مک را با تراشه اپل سیلیکون ساخت خودش جایگزین کند. آخرین مکی که اپل از آن در ماه آوریل (فروردین) با تراشه اپل سیلیکون رونمایی کرد نسل نو آی مک است که اپل آن را با تراشه اپل سیلیکون M1، رنگ های متنوع، طراحی نو و نمایشگر 24 اینچی عرضه می نماید.

شایعه های منتشر شده نشان می دهند که اپل در حال برنامه ریزی برای رونمایی از نسل نو مک بوک پرو با نمایشگر 14 و 16 اینچ است که تراشه به کار رفته در آن ها از اپل M1 سریع تر است. گزارش های منتشر شده نشان می دهند که از این مک بوک ها در ماه اکتبر (مهر) یا نوامبر (آبان) رونمایی خواهد شد.

منبع: MacRumors

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63356

به "گوگل احتمالا در حال توسعه تراشه ARM برای کروم بوک هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل احتمالا در حال توسعه تراشه ARM برای کروم بوک هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید