گوگل در فرانسه 220 میلیون یورو جریمه شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گوگل توافق کرد با پرداخت 220 میلیون یورو (268 میلیون دلار) به تحقیقات فرانسه از شیوه های غیرمنصفانه این غول اینترنتی در تبلیغات آنلاین پایان داده و در کسب و کار خود در دنیا تغییراتی صورت دهد.

گوگل در فرانسه 220 میلیون یورو جریمه شد

به گزارش خبرنگاران، آژانس ضد انحصارطلبی فرانسه اظهار داشت گوگل از نفوذ خود در فروش و خرید تبلیغات در پلتفرمش برای مختل کردن بازار به سود خود استفاده نموده و به ناشرانی مانند نیوزکورپ آسیب زده است.

این تصمیم نگاه کم سابقه ای به داخل جعبه سیاه تبلیغات آنلاین است که در آن گوگل به صورت اتوماتیک فضا و قیمتهای تبلیغات را برای تبلیغ نمایندگان و ناشران به شکل کلیک کاربر در یک صفحه وب محاسبه و عرضه می نماید. گوگل متعهد شد این شرایط را اصلاح نموده و عملکرد خدمات مدیریت تبلیغات برای دیگران را بهبود دهد.

رگولاتورهای ضد انحصارطلبی فرانسه با دنبال کردن پرونده های جداگانه درباره گوگل، اپل و فیس بوک، کنترل رفتار ضد رقابتی در عرصه تبلیغات آنلاین را شروع نموده اند. هر چند پرونده گوگل با یک جریمه بسته شد اما فیس بوک هفته گذشته کوشش کرد با دادن تعهد و جلب رضایت رگولاتورها، از چنین اتفاقی اجتناب کند.

گوگل در یک پست وبلاگ اظهار داشت به همکاری فعالانه با رگولاتورها در همه جا به منظور بهبود محصولاتش متعهد است. این شرکت اظهار داشت در راستای توافق اخیر با رگولاتور فرانسه، به آزمایش و طراحی تغییرات رفتاری توافق شده در ماههای آینده خواهد پرداخت.

این پرونده از تحقیقات سازمان رقابت فرانسه که در سال 2018 منتشر شد و قدرت گوگل و فیس بوک در زمینه تبلیغات آنلاین را برجسته کرد، نشات گرفت.

نیوزکورپ که گروه منتشرنماینده روزنامه فرانسوی لوفیگارو است و شرکت رسانه ای روسل لاووآ سال بعد شکایتی را نزد رگولاتورها مطرح کردند. گروه لوفیگارو در نوامبر سال 2020 تصمیم گرفت از این پرونده خارج گردد. گوگل و نیوزکورپ هم اوایل سال جاری به خصومت انتها داده و به یک توافق سه ساله رسیدند که تحت آن، این شرکت جست و جو برای اخبار پول پرداخت می نماید.

گوگل در گذشته هم تفحص ضد انحصارطلبی فرانسه را به خود جلب نموده و در سال 2019 به میزان 150 میلیون یورو جریمه شده بود. این موتور جست و جو به دلیل کوتاهی در رعایت مقررات مربوط به سرویس خبری خود در معرض خطر جریمه دیگری در هفته های آینده واقع شده است.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه گفت: ضروری است که غولهای فناوری مقررات رقابت فرانسه را رعایت نمایند. وی به رفتار گوگل اشاره نمود که به گروههای رسانه ای که مدل مالی آنها متکی به درآمد تبلیغات است، لطمه زده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جریمه اخیر گوگل از سوی رگولاتور فرانسه جدیدترین مورد از کوششها برای شکستن نفوذ بازار غولهای فناوری است. سرویس خبری گوگل هفته گذشته هدف تحقیقات آلمان نهاده شد. اتحادیه اروپا و انگلیس هم تحقیقاتی را از فیس بوک در مورد نحوه استفاده این شرکت شبکه اجتماعی از اطلاعات از تبلیغات نمایندگان شروع نموده اند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58379

به "گوگل در فرانسه 220 میلیون یورو جریمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در فرانسه 220 میلیون یورو جریمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید