یمن، گردآوری اسناد جنایات عربستان با هدف محاکمه قاتلان بچه ها یمنی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون وزیر حقوق بشر یمن از کوشش مسئولان حقوقی کشورش برای گردآوری و تهیه پرونده جنایات جنگی مرتکب شده در یمن توسط ائتلاف سعودی اطلاع داد.

یمن، گردآوری اسناد جنایات عربستان با هدف محاکمه قاتلان بچه ها یمنی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از شبکه المسیره، علی الدیلمی معاون وزیر حقوق بشر یمن تاکید نمود که مسئولان حقوقی کشورش در حال گردآوری و تهیه پرونده جنایات جنگی مرتکب شده در یمن توسط ائتلاف سعودی هستند.

به گفته الدیلمی، وزارت حقوق بشر یمن با تهیه پرونده و اسنادی درباره جنایات مزدوران سعودی علیه مردم مظلوم یمن و کشتار آنها درصدد آن است تا مسببان اصلی این جنایات را در دادگاه بین المللی به پای میز محاکمه بکشاند.

وی در خلال کنفرانس مطبوعاتی امروز در جمع خبرنگاران شرح داد: با برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی که با همت وزارت حقوق بشر برپا شد از امروز و به طور ماهانه یک نشست، با هدف مطلع سازی مردم درباره عمق جنایات سعودی در یمن برگزار می گردد.

معاون وزیر حقوق بشر یمن همچنین اشاره نمود: فاجعه کشتار در استان الجوف پس از آن صورت گرفت که سازمان ملل متحد نام ائتلاف سعودی را از لیست ننگ این سازمان خارج کرد. پیش از رخ دادن این اتفاق نام عربستان سعودی به خاطر کشتن بچه ها یمنی در لیست ننگ قرار داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39064

به "یمن، گردآوری اسناد جنایات عربستان با هدف محاکمه قاتلان بچه ها یمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، گردآوری اسناد جنایات عربستان با هدف محاکمه قاتلان بچه ها یمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید