یک شرکت آمریکایی مدعی ساخت داروی درمان سرطان شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شرکت آمریکایی مورفوجنسیس (Morphogenesis) گفت، دارویی (آمپول) توسعه داده که سلول های سرطانی بدن را شناسایی می نماید و به سیستم ایمنی بدن اجازه می دهد آنها را از بین ببرند.

یک شرکت آمریکایی مدعی ساخت داروی درمان سرطان شد

به گزارش خبرنگاران، شرکت مورفوجنسیس که در حوزه توسعه و تحقیقات ژن درمانی و سلول درمانی فعالیت می نماید، مدعی است دارویی برای سرطان ساخته که در حال حاضر آزمایش های حیوانی را سپری نموده و در مرحله آزمایش های انسانی واقع شده است.

آمپول مذکور ایمیون اِف ایکس (ImmuneFx) نام دارد و عملکرد آن به گونه ای است که پس از تزریق، سلول های سرطانی را شناسایی نموده و در اختیار سیستم ایمنی بدن قرار می دهد.

البته گفتنی است این واکسن اکنون در دسترس نیست و در آینده ای نزدیک و بعد از انجام آزمایش ها وارد بازار خواهد شد.

تاکنون افراد مبتلا به سرطان مجبور به انجام شیمی درمانی و پرتودرمانی بودند اما در صورتی که آزمایش های آینده، موثر بودن این دارو را تأیید کند، این امر می تواند انقلابی در روند درمان سرطان به وجود آورد.

آمپول مذکور با استفاده از ژن درمانی و سلول درمانی، سلول های سرطانی را وادار می نماید تا یک آنتی ژن خاص باکتریایی را روی سطح خود نشان دهند که سیستم ایمنی بدن به این ترتیب به راحتی این سلول ها را شناسایی نموده و از بین می برد.

این شرکت تابستان سال جاری آزمایش کلینیکی این نوع از ژن درمانی را برای درمان تومورهای سرطانی شروع می نماید. آزمایش این دارو روی شش بیمار که مبتلا به سرطان تهاجمی پوست هستند، انجام می گردد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11367

به "یک شرکت آمریکایی مدعی ساخت داروی درمان سرطان شد" امتیاز دهید

3 کاربر به "یک شرکت آمریکایی مدعی ساخت داروی درمان سرطان شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک شرکت آمریکایی مدعی ساخت داروی درمان سرطان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید