جاذبه های شهر کلگری (Calgary) در کانادا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کلگری شهری در جنوب استان آلبرتای کاناداست که در منطقه کوهپایه و دشت‌های غربی با فاصله 80 کیلومتری شرق رشته‌کوه راکی واقع شده است. این شهر به خاطر انرژی و نفت به یکی از مهم‌ترین قطب‌های مالی این کشور تبدیل شده است. کوه‌های شهر چنان سربه‌فلک کشیده‌اند که هنگام نگاه کردن به آن‌ها در هواپیما به نظرمان عبورناپذیر می‌آیند، اما همین کوه‌ها موجب شده جاذبه‌های کلگری بسیار متفاوت باشد و این شهر دارای کوه‌ها و پارک‌های ملی گردد که برای اسکی، کوه‌نوردی و لذت بردن از منظره بسیار مناسب هستند.

جاذبه های شهر کلگری (Calgary) در کانادا

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

کلگری استمپید

جشنواره‌ای است که هر سال در ماه ژوئیه به مدت 10 روز در شهر کلگری برگزار می‌شود. این جشنواره، مجموعه‌ای از مسابقات گاوچرانی و جشن‌های فرهنگی است که به فرهنگ کابوی و سنت روستایی آمریکای شمالی باز می‌شود. در روز نخست این فستیوال، رژه استمپید در داون‌تاون کلگری برگزار می‌شود. روز فینال مسابقات رودیو در دهمین و آخرین روز از کلگری استمپید، مهم‌ترین روز مسابقات است چراکه در این روز بیش از 1 میلیون دلار جوایز نقدی به برندگان در بخش‌های مختلف اهدا می‌شود. اگر زمان سفر شما با این مورد از جاذبه‌های کلگری مطابقت ندارد نگران نباشید باز هم می‌توانید از محل برگزاری و فعالیت‌های مختلفی که برای نشان دادن فرهنگ و سنت‌های محلی انجام می‌شود دیدن کنید. زمان بازدید هر روز از ساعت 11 صبح تا نیمه‌شب است.

پارک میراث باستانی

پارک میراث باستانی در واقع دهکده‌ای معمولی است که در دوران شکوه منطقه ساخته شده است. داخل این مورد از جاذبه‌های کلگری شما می‌توانید چندین ساختمان بازسازی شده را ببینید که در چهار دوره تاریخی مختلف ساخته شده‌اند و جمله قلعه ساخته شده در سال 1860 برای تجارت خز تا میدان شهر که در دهه 1930 میلادی احداث شده است. یک موتور بخار قدیمی حمل و نقل را در پارک فراهم می‌نماید، و موزه کوچه بنزین، تجربه‌ای تعاملی با وسایل نقلیه قدیمی است. این روستا در نزدیکی آب‌انبار گلنمور قرار گرفته است که در میان علاقه‌مندان به ماهیگیری، قایقرانی و علاقه‌مندان به پارو زدن شهرت دارد.

موزه فضایی کلگری

موزه فضایی کلگری بر تاریخچه حمل و نقل هوایی کانادایی و غربی کانادا تمرکز دارد. خلبانان کانادایی که در جنگ جهانی دوم جنگیدند، این موزه را احداث کردند و هدف از آن نمایش انواع هواپیماها، شبیه سازی ها، نسخه های هنری هوایی، تجهیزات رادیویی و اطلاعات مربوط به تاریخ هواپیما بود. این موزه در یک ساختمان بزرگ در نزدیکی فرودگاه کالگری واقع شده است.

قلعه کالگری

اما آخرین مورد از جاذبه های کلگری که به شما معرفی می کنیم قلعه تاریخی این شهر است. قلعه ای ساخته شده در سال 1875 که اولین پاسگاه پلیس شمال غربی است و در مجاورت رودخانه های البو و بو قرار گرفته است. هنوز هم می توان پایه های اصلی قلعه را مشاهده کرد و موزه قلعه کلگری نیز به تشریح تأسیس شهر می پردازد. در طرف دیگر پل، خانه دین که در سال 1906 ساخته شده و متعلق به فرمانده قلعه بود قرار گرفته است. همچنین در نزدیکی یک فروشگاه است که می توانید در آن به خرید سوغاتی یا کالاهای متعلق به پلیس سلطنتی کوهستان کانادا را خریداری کنید.

پارک المپیک کانادا

در کوه پایه های غربی شهر برج های عجیبی را می بینید که در برج های پارک المپیک کانادا هستند. در سال 1988 شهر کالگری میزبان پانزدهمین دوره المپیک زمستانی بود. امروز هنوز برای اسکی، اسنو برد، زیپ لاین و کوه نوردی در کوهستان از این منطقه استفاده می شود. همچنین اگر همت کنید و به بالای برج ها بروید می توانید چشم اندازی فوق العاده از شهر را در مقابل خود ببینید.

سفر ریلی به کوه های راکی

قطار لوکس و خصوصی متعلق به Rocky Mountaineer بین کلگری یا جاسپر و ونکوور حرکت می نماید و از میان خط ساحلی باستانی اقیانوس آرام در کانادا و کوه های مرتفع راکی که همانند دیواری بلند منطقه را در بر گرفته اند عبور می نماید. در طول جهت اگر هوای منطقه Canmore خوب باشد می توانید قله های پوشیده شده به نام سه خواهر را ببینید. چندین دریاچه، قله و گذرگاه زیبای فوق العاده دیدینی نیز در جهت عبور قطار است.

باغ وحش کالگری و پارک ماقبل تاریخ

در سال 1912، این مورد از جاذبه های کالگری در جزیره سنت جورج کنار رودخانه بوی آغاز به کار کرد. در این باغ وحش نمونه های زیادی از گونه های نادر و تهدید شده حیوانات و همچنین باغ گیاه شناسی نگهداری می شوند. پیشنهاد می کنیم فصل بهار از باغ وحش دیدن کنید چرا که حیوانات تازه متولد شده زیادی به جمعیت حیوانات اضافه می شوند.

پارک جزیره پرینس

پارک جزیره پرینس را می توان یکی از پرطرفدارترین جاذبه های کلگری دانست که در مرکز شهر و جزیره ای در رودخانه بو احداث شده است. پارک در مجاورت بازار اوا کلر بازار دارد و بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند از این دو جاذبه بازدیدی مشترک داشته باشند. این پارک دارای مکان هایی مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری است و همچنین کنسرت های در فضای باز و نمایشنامه در طول ماه تابستان برگذار می شود.

برج کلگری

برج کلگری 191 ارتفاع دارد و از فراز آن می توان منظره ای تماشایی از شهر را دید یا در رستوران گردان آن زمانی را سپری کرد. تا سال 1984 این مورد از جاذبه های کلگری عنوان مرتفع ترین برج شهر را داشت که اگر چه آن را از دست داده است اما هنوز هم ایستادن در بالای آن منظره ای فوق العاده از شهر و کوه ها را به همراه دارد.

باغ های دوونین

اگر خرید در مرکز خرید کر را در برنامه سفر خود قرار دهید هنگام رسیدن به طبقه چهارم حسابی شکه خواهید شد چرا که ناگهان باغی مملو از گل در مقابلتان پدیدار می شود. در مساحتی سرباز به وسعت یک هکتار باغ های گرجهتی دوست داشتنی، مجسمه های، حوضچه های ماهی و فواره ها قرار دارند. حدود 10000 گیاه این جا نگهداری می شود در فصل زمستان به خاطر حفاظت از آن ها سقف را با شیشه می پوشانند.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 26 مرداد 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10823

به "جاذبه های شهر کلگری (Calgary) در کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "جاذبه های شهر کلگری (Calgary) در کانادا" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های شهر کلگری (Calgary) در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید