10 رهنمود سفر برای سالمندان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، راهنمای سفر سالمندان

احتمالاً سفر بهترین هدیه ای است که می توانید به پدر و مادرتان بدهید. سفر ممکن است ملاقات دیگر اعضا خانواده مخصوصاً نوه ها و نتیجه ها باشد. سفر می تواند تجربه ماجراجویی به مقاصد جدید، سفر دریایی با کشتی و یا حتی مراجعت به محل سکونت قدیمی باشد. این سفر ممکن است با همراهی شما صورت پذیرد و یا اگر آن ها استقلال و توانایی کافی سفر کردن را داشته باشند، بدون شما انجام گردد. اگر نگران پدر و مادر خود هستید، راهنمای سفر سالمندان را در مجله گردشگری خبرنگاران مطالعه کنید.

10 رهنمود سفر برای سالمندان

به طور کلی سالمندان از مسافران احتیاجمند به خدمات ویژه محسوب می شوند. در این مقاله قصد داریم به 10 قدم و رهنمود مهم برای سفر سالمندان اشاره کنیم:

تحقیق و برنامه ریزی قبل از سفر

چه شما سالمندان را در سفر همراهی کنید و چه نکنید، برنامه ریزی، رزرو کردن و کانفرم تک تک مراحل سفر باید از قبل صورت گرفته باشد. این موضوع در راهنمای سفر سالمندان حرف اول را می زند. یعنی از پیش مقصدتان را با معین دقیق تاریخ سفر، شرکت های هواپیمایی، کشتیرانی، ترن و یا اتوبوس هدف گذاری کنید. برای حمل و نقل هوایی و زمینی، همواره مستقیم ترین و کوتاهترین زمان بندی سفر را جستجو کنید.

درخواست و رزرو خدمات ویژه و خاص

در هواپیما ردیف هایی برای سالمندان و افراد کم توان و ناتوان پیش بینی شده است. در هر کدام از فرودگاه های مقصد جهت رزرو جایگاه چرخدار رایگان اقدام نمایید. اگر شرکت هواپیمایی خدمات غذایی خاص ارائه می دهد، حتماً غذای رژیمی از پیش رزرو کنید. اگر آن ها به تنهایی سفر می روند، حتماً از افرادی که جهت یاری به سالمندان و ناتوانان در فرودگاه ها مستقرند، یاری بخواهید. هم در جهت حراستی پرواز و هم تا سوار شدن کامل در هواپیما. اگر این افراد از کارمندان شرکت هواپیمایی مورد نظر شما باشد، جزو خدمات رایگان شرکت هواپیمایی است و اگر از افراد مستقر در فرودگاه باشند که وجه تمایزشان داشتن کلاه قرمز است. در راهنمای سفر سالمندان یادآور می شویم که به این افراد انعام بدهید.

مدارک سفر را آماده کنید

گذرنامه مهم ترین مدرک شناسایی است و در راهنمای سفر سالمندان به هیچ عنوان آن را از قلم نیاندازید. اگر شما و یا والدین شما هنوز گذرنامه تان را دریافت ننموده اید، جهت دریافت آن از ماه ها پیش اقدام نمایید. کپی نسخه ها و مدارک پزشکی تان را از پزشک یا مرکز پزشکی خود دریافت نمایید.

چهار سری کپی از مدارک زیر تهیه کنید: گذرنامه، گواهینامه رانندگی (در صورت داشتن)، گواهی مدارک پزشکی، بیمه نامه مسافرتی، بلیط سفر و نسخه پزشکی.

یک سری کپی از آن ها را در کیف دستی والدینتان بگذارید؛ یک سری کپی را در ساک همراه آن ها بگذارید؛ یک سری را از پیش به دست اقوامتان در مقصد برسانید و یک سری را در منزل بگذارید. یک کارت تلفن و ترجیحاً موبایل با شماره های از پیش ذخیره شده تهیه فرمایید، به خصوص با شماره تلفن های مرکز اورژانس.

زمان بسته بندی لوازم سفر هدفمند باشید

سبک بسته بندی کنید. برای شخصی که با حداقل محدودیت ها سفر می نماید، هدف بسته بندی چیزهای ضروری در یک ساک دستی و یک کیف روی شانه با سایز متوسط است. ساک دستی را با خود به داخل هواپیما ببرید. چون خدمه پروازی به راحتی آن را داخل قفسه بالای سر شما جای می دهند. این عمل باعث صرفه جویی در وقت شما زمان رسیدن به مقصد می گردد (البته محدودیت های بردن وسایل به داخل هواپیما را در نظر بگیرید مثل نبردن اسپری و چاقو).

اگر پدر یا مادرتان برای خویشاوندان هدایایی تهیه نموده اند، هرگز آن ها را کادو پیچ ننمایند و در ساک دستی بگذارند.

در راهنمای سفر سالمندان توصیه می کنیم که تمام نسخه ها و داروها در یک پلاستیک فریزری با کپی نسخه ها در کیف دستی روی شانه باشد. چرا که به عنوان یاری های اولیه می تواند مثمر ثمر باشد.

به اطمینان، امنیت و آرامش فکر کنید

هرجایی ممکن است سارقانی در کمین باشند؛ مخصوصاً مراکز پر تردد سفر. هرگز به آن ها فرصت دزدی از والدینتان را ندهید. در راهنمای سفر سالمندان برای فرار از چنین موقعیت هایی این موارد را رعایت کنید. مادر نباید کیف دستی به همراه داشته باشد، در عوض یک کمربند حاوی پول در زیر بلوز یا یک جیب مخفی در زیر کت با بندی به گردن داشته باشد. پدر هم نباید کیف جیبی در جیب خود داشته باشد، در عوض همان کمربند حاوی پول در زیر بلوز با بند گردنی و یا جیب مخفی در شلوار با بند متصل به کمربند بهتر است.

به پدر یا مادر خود سفارش کنید که کیف دستی را در زمان ایستادن بین پاهایشان نگه دارند و یا در زمان نشستن بند شانه آن را به دور پایه جایگاه گره بزنند.

برای راحتی یک متکای سفری هلالی شکل که از سر و گردن در زمان استراحت محافظت می نماید، خریداری نمایید.

مدیریت دارویی در راهنمای سفر سالمندان

بیشتر سالمندان روزانه مقداری دارو مصرف می نمایند. شما پیشاپیش می توانید از پرسنل حمل و نقل درخواست کنید تا در زمان هایی خاص (بر اساس اوقات محلی) به پدر و یا مادرتان برای مصرف دارو یادآوری نمایند. راه جایگزین تهیه ساعت زنگ دار برای ایشان است.

نقشه عبور امن از گیت بازرسی

از نکته هایی که در راهنمای سفر سالمندان می بایست به آن توجه داشته باشید، این است که اگر پدر و یا مادرتان در جایگاه چرخدار باشند، سریعتر از دیگر مسافران از این مرحله عبور می نمایند. برای جلوگیری از تأخیر ناخواسته از پزشک مربوطه قبلاً گواهی در خصوص جراحی های صورت گرفته (و احتمالاً گذاشتن پلاتین و یا فلز کار گذاشته شده در زانو و یا لگن و غیره) اخذ نموده و حتماً به همراه داشته باشید.

اکثراً مأموران از افراد درخواست می نمایند تا یک قدم از جایگاه چرخدار جلوتر آمده تا با دستگاه دستی کنترل عملیات بازرسی را انجام دهند ولی اگر والدینتان در جایگاه چرخدار باشند و گواهی های لازم را داشته باشند با همان دستگاه دستی بدون بلند شدن، می توانند این کار را انجام دهند.

کفش راحت و در عین حال مطمئن به پا نمایند چون ممکن است مأموران مجبور شوند آن را از پایشان در بیاورند. قبل از سفر به پدر و یا مادرتان شرح دهید که مراحل گیت بازرسی برای امنیت مسافران حیاتی است.

مقصد و جایگزین ها را آنالیز کنید

دنیای سفر برای هر کسی باز است، حتی برای افراد کهنسال که احتیاج به مراقبت بیشتری دارند. حتماً با پدر و یا مادرتان در خصوص انتظاری که از سفر دارند صحبت کنید. اینکه آیا آن ها می توانند به تنهایی سفر نمایند و یا شما می خواهید و یا احتیاج است که در سفر در ماجراجویایی مشارکت داشته باشید. حتماً به دنبال محقق نمودن رویاهای آن ها باشید و در راهنمای سفر سالمندان هرگز به دنبال خرید آنلاین بلیط های شرکت های هواپیمایی ارزانتر نباشید.

گزینه های متنوع برای کشتی های تفریحی

تورها و سفرهای با کشتی خدمات منحصر به فردی مهیا می نمایند که کاملاً از پیش طراحی شده و با در اختیار داشتن پرسنل لازم جهت ارائه تمامی برنامه های از پیش قول داده شده قابل اجراست. از راهنمای سفر سالمندان در تورها بهره ببرید. بسیاری از مجریان تورها برای ارائه خدمات ویژه به احتیاجمندان و ناتوانان تخصص یافته اند.

اقامت در هتل ها و یا کشتی بر اساس هر نفر در اتاق دو تخته محاسبه می گردد.

بنابراین اگر تور و یا سفری انتخاب کردید، با پدر و مادرتان سفر کنید تا در زمان هایی که در اتاق اقامت دارید و یا خارج از برنامه تور هستید، بتوانید یاری و رسیدگی بیشتری به آن ها داشته باشید.

مطمئن باشید هر آنچه در مقصد انتظار دارید، مهیا باشد

اگر والدینتان به منظور دیدار اقوام به تنهایی سفر می نمایند، تلفنی با اقوام جهت ارائه مراقبت ها و احتیاجهای آن ها هماهنگ بفرمایید. همینطور سفارشات لازم جهت رژیم غذایی و فعالیت هایی که در موقع مراجعه می توانند داشته باشند را در راهنمای سفر سالمندان به اقوام خود داشته باشید. شرایط باید تا حد امکان مشابه خانه خودشان باشد؛ و از همه مهم تر سفارشات پزشکی و دارویی که باید دنبال گردد. همچنین مطمئن باشید که همگی مدارک قانونی که در زمان های اورژانسی به آن ها احتیاج دارند، همراهشان باشد.

در روز سفر دو ساعت زودتر جهت ملاقات آن ها در فرودگاه حاضر باشید، غذایی سبک با آن ها بخورید، برنامه سفر را مرور کنید و از همه مهم تر از دستشویی فرودگاه که مخصوص افراد سالخورده است، بهره ببرید. چرا که در غیر این صورت مجبور خواهند بود از دستشویی کوچک داخل هواپیما استفاده نمایند.

منبع: thepointsguy.com

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7477

به "10 رهنمود سفر برای سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رهنمود سفر برای سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید