11 فرمول آرامش پس از کنکور

به گزارش مجله کامپیوتر، 1 یاد خدا آرامش بخش دل هاست: پیش از هر چیز به اطمینان دهنده قلب ها ایمان داشته باشید و توانمندی هایی را که خالق هستی به شما ارزانی داشته باور کنید.2 مشخص اهداف واقع بینانه: اگر اهداف مشخص شده در حد توان شما باشد، زمینه های موفقیت را برای شما فراهم خواهد آورد و استمرار آن به حس توانایی و برخورداری از آرامش بیشتر منجر خواهد شد.

11 فرمول آرامش پس از کنکور

11 فرمول آرامش پس از کنکور

1 یاد خدا آرامش بخش دل هاست: پیش از هر چیز به اطمینان دهنده قلب ها ایمان داشته باشید و توانمندی هایی را که خالق هستی به شما ارزانی داشته باور کنید.

2 معین اهداف واقع بینانه: اگر اهداف معین شده در حد توان شما باشد، زمینه های موفقیت را برای شما فراهم خواهد آورد و استمرار آن به حس توانایی و برخورداری از آرامش بیشتر منجر خواهد شد.

3 ترس هایتان را بنویسید و ریشه های اصلی آن را تعیین کنید: مهم ترین عامل ایجاد آرامش، کشف ریشه ترس است که بیشتر مواقع معین نیست. برترین روش ریشه یابی علل ترس ها این است که چند دقیقه به فکر خود فرصت دهید که با استفاده از روش بارش مغزی بتوانید دلیل های ترس را روی کاغذ بنویسید که این خود به سه طریق به کسب آرامش شما یاری می نماید:

الف) شفاف سازی و از بین رفتن ابهام در دلیل ترس

ب) حذف بسیاری از ترس های غیرواقع

ج) ارایه راهکارهای عملی برای برطرف ترس های موجود

4 تورهای نجات را بگسترانید: تصور کنید طول یک چوب بلند با عرض کم (برای مثال، 20 سانتی متر) را که روی سطح زمین قرار گرفته است می خواهید طی کنید، به طوری که پای شما به سطح زمین برخورد نکند. به طور مسلم، به راحتی قادر به انجام آن خواهید بود اما اگر همین چوب به ارتفاع 10 متری از سطح زمین منتقل گردد، عبور از روی چوب دیگر آسان نیست و همیشه با ترس از افتادن همراه خواهد بود. اکنون تصور کنید در شعاع وسیعی تورهای نجاتی گسترانیده شده که به طور قطع در هنگام افتادن شما از فاصله 10 متری (حتی بیشتر از آن از شما محافظت خواهد نمود.) در این صورت احساس می کنید عبور از چوب بسیار راحت تر و امکان پذیرتر خواهد بود. پیش بینی تورهای نجات برخورداری از آرامش بیشتر را در پی خواهد داشت.

5 انتظارات معقولانه: به یاد داشته باشیم که تمامی انسان ها متفاوت از یکدیگرند. با دیدی واقع بینانه توانایی های خود را تعیین کنید و حتی با والدین و اطرافیان خود در میان بگذارید تا انتظارات دیگران هم از شما افزایش نیابد، آن گاه با آرامش و اطمینان برای به رسیدن به آن کوشش کنید.

6 پرهیز از فشارهای رقابتی: رسیدن به آرامش عظیم ترین رمز پیروزی و خوشبختی است. پس به آرامش درونی فکر کنید و با پرهیز از فشارهای رقابتی که تمام نشدنی است خود را در حالات آرام و راحت و بدون تنش تصور کنید.

7 ورزش: فعالیت بدنی مهم ترین راه جلوگیری از تنش و آرام نماینده روان و جسم است. تمرینات موزون، معتدل و یکنواخت برترین انتخاب است مانند قدم زدن، شنا کردن، دوچرخه سواری و آهسته دویدن.

8 استفاده از تکنیک های تن آرامی: در مواقع بروز علایم اضطراب از فنون آرام بخش بهره ببرید از جمله:

الف) تنفس عمیق: با یک شماره نفس عمیق بکشید، تا چهار شماره نفس را در سینه حبس کنید و با دو شماره نفس را از راه بینی بیرون دهید.

ب) روش آدم آهنی و عروسک پارچه ای: حدود 5 تا 8 ثانیه تمام عضلات خود را مانند یک آدم آهنی سخت و منقبض کنید، سپس همچون یک عروسک پارچه ای تمام عضلات را شل و راحت کنید و این عمل را در چند نوبت تکرار کنید.

9 معاشرت با دیگران: هنگام فشارهای روانی تنها نمانید، با دیگران صحبت کنید و ضمن پرهیز از معاشرت با افراد بدبین که فکر شما را آلوده و گرفتار می نمایند، با افراد شوخ طبع و گشاده رو که از تنش شما کم می نمایند، معاشرت داشته باشید.

10 تغذیه و استراحت مناسب: ضمن استراحت کافی از مصرف چای، قهوه، نوشابه و شکلات که حاوی کافئین هستند، پرهیز کنید چون زمان کوتاهی شما را سرحال می نمایند ولی پس از مدتی شرایط معکوس خواهد شد.

11 انتظار ناکامی و شکست را در زندگی داشته باشید: به یاد داشته باشید خوشبختی، داشتن هدف در زندگی است نه تنها رسیدن به آن. در هنگام بروز مسائل جدی تر و طولانی می توان از مشاور متخصص هم یاری گرفت.

منبع:http://www.salamat.com

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: راسخون
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64302

به "11 فرمول آرامش پس از کنکور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 فرمول آرامش پس از کنکور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید