210هزار ماینر کشف شده معادل نیروگاه 800 مگاواتی برق مصرف می کردند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی صنعت برق کشور با تأکید بر اینکه در بخش صنایع بیشترین همکاری وجود داشته و امکان محدودیت بیشتر وجود ندارد، گفت: با ادامه فرایند فعلی مجبور به اعمال خاموشی با ارائه جدول زمانبندی هستیم.

210هزار ماینر کشف شده معادل نیروگاه 800 مگاواتی برق مصرف می کردند

به گزارش خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه تا به امروز 210 هزار دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: این 210 هزار دستگاه معادل یک نیروگاه 800 مگاواتی برق مصرف کردند.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: نیاز مصرف برق کشور در روز گذشته به 65 هزار و700 مگاوات رسید که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 55 هزار و 500 مگاوات بود و این تفاوت رقم یعنی رشد 10 هزار مگاواتی افزایش مصرف که به نظر طبیعی نیست.

وی با اشاره به اینکه 27 درصد از شناسایی رمزارزهای غیرمجاز از طریق گزارش های مردمی انجام شده است ادامه داد: توانیر بابت معرفی این واحدها تا 20 میلیون تومان تشویقی ارائه خواهد کرد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه با افزایش دما میزان تولید نیروگاه های برق هم کاهش می یابد اضافه کرد: در این شرایط، نیروگاه ها به آب بیشتری نیاز دارند که تأمین آن هم سخت هست البته به زودی نیروگاه نکا قادر خواهد بود از آب دریا برای تولید استفاده کند.

وی در ادامه گفت: نیروگاه های برق آبی هم با محدودیت جدی روبرو هستند و ما فقط می توانیم از 30 تا 40 درصد توان آن ها استفاده کنیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه در 3 تا 4 روز آینده که افزایش دما وجود دارد باید کاهش مصرف اتفاق بیافتد، اضافه کرد: ما در بخش صنایع بیشترین همکاری را داشتیم و امکان استفاده بیشتر وجود ندارد، زیرا صنایع فولاد در بخش ساخت و تولید اکسیژن فعال است و نمی تواند بیش از این، مصرف برق را کاهش دهد.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه با ادامه این فرایند مصرف مجبور به اعمال خاموشی البته با ارائه جدول زمانبندی هستیم، اضافه کرد: ما نزدیک به 2 هزار مگاوات نیاز به صرفه جویی داریم البته طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از اوایل هفته آینده دما کاهش می یابد که سبب رفع بخشی از محدودیت ها می شود.

وی گفت: هم اکنون 150 مگاوات صادرات برق وجود دارد در حالی که سال گذشته در این زمان تا 2 هزار مگاوات صادرات انجام می شد، البته هم اکنون در بهترین حالت تا 650 مگاوات واردات انجام می شود که به دلیل خشکسالی کشورهای همسایه هم با محدودیت تولید روبرو هستند.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: محدودیت هایی که در بخش سیمان اعمال شده بود مرتفع شد و بدون محدودیت در شیفت شب و تا 70 درصد در روز امکان فعالیت وجود دارد.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه 1800 مگاوات نیروگاه های تولید پراکنده در کشور نصب شده که امسال هزار و 70 مگاوات برق تولید کردند، ادامه داد: اگر صنایع درخواست استفاده از نیروگاه های تولید پراکنده داشته باشند وزارت نیرو شرایط استفاده از آن ها را تسهیل خواهد کرد و اگر در زمان اوج مصرف دچار خاموشی شوند امکان استفاده از شبکه را فراهم خواهیم کرد و مازاد تولید را هم با قیمت 610 تومان به ازای هر کیلووات خریداری می کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 62247

به "210هزار ماینر کشف شده معادل نیروگاه 800 مگاواتی برق مصرف می کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "210هزار ماینر کشف شده معادل نیروگاه 800 مگاواتی برق مصرف می کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید