4 روش افزودن قابلیت کنترل والدین به مودم هایی که این ویژگی را ندارند!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کنترل والدین (Parental Control) ویژگی است که از طریق آن می توان نحوه استفاده از اینترنت و وای فای را کنترل و مدیریت کرد و روی فعالیت های فرزندان در فضای مجازی نظارت داشت.

4 روش افزودن قابلیت کنترل والدین به مودم هایی که این ویژگی را ندارند!

از جمله کارهایی که می توان با قابلیت کنترل والدین انجام داد؛ محدود کردن استفاده از اینترنت به ساعت ها و روزهای خاص؛ محدودیت استفاده از اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی، ممنوعیت ورود و باز کردن سایت های غیر اخلاقی و مشکل دار و فیلتر کردن برخی سایت ها و سرویس های اینترنتی است.

این روزها که دانش آموزان کمتر به مدرسه می فرایند و بیشتر در خانه هستند و از آموزش های مجازی و آنلاین استفاده می کنند؛ مسئله کنترل والدین برای پدران و مادران اهمیت بیشتری یافته است.

غالب روترهای امروزی از ویژگی کنترل والدین برخوردار هستند و به راحتی می توان با ورود به پنل مدیریتی روتر یا استفاده از اپلیکیشن موبایل روتر، تنظیمات لازم را انجام داد.

مودم های پر قدرت و رده بالای دنیا هم به ابزار کنترل والدین مجهز هستند ولی مودم های رده پایین و قدیمی چنین ویژگی ندارند یا بخش کنترل والدین آن ها ضعیف است.

متاسفانه، در ایران غالب والدین از مودم های همراه و 4G برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند که فاقد قابلیت کنترل والدین هستند. همین طور، مودم های ADSL و VDSL ارزان قیمت و رایج در بازار ایران نمی توانند نیازهای والدین در نظارت و کنترل فعالیت های آنلاین بچه ها را تامین کنند.

خوب، حالا در این شرایط چه باید کرد؟ چگونه می توان ویژگی کنترل والدین را به یک مودم اضافه کرد؟ چند روش برای این کار وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

1- از کنترل والدین ویندوز، اندروید و iOS استفاده کنید

غالب سیستم عامل های امروزی دارای ابزار و ویژگی کنترل والدین هستند. ویندوز 7 و 8 و 10، اندروید و iOS هریک قابلیت کنترل والدین دارند و شما با انجام تنظیمات آن ها روی دستگاه فرزندتان می توانید تا حدودی خیالتان راحت باشد.

یک روش نظارت بر مصرف اینترنت فرزندان، نرم افزارهای خود این سیستم عامل ها است. در ویندوز 7 نرم افزار Parental control درون خود سیستم عامل است و کافی است از بخش user account آن را پیکربندی کنید.

در ویندوز 8 و 10 این قابلیت در یک سرویس Family Safety مایکروسافت ادغام شده است. هنگامی که دارید برای فرزند خود یک اکانت می سازید؛ می توانید تیک Is This a child account را بزنید و بعد در سایت Family Safety تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.

در اندروید، هم می توانید اکانت Restricted بسازید که مخصوص بچه ها است و هم می توانید در گوگل پلی تنظیماتی اعمال کنید تا کودک شما نتواند هر نرم افزاری را نصب و استفاده کند.

در دستگاه های آیفون و آیپد می توانید از نرم افزار Screen Time برای ایجاد محدودیت استفاده از اینترنت و اپلیکیشن ها، زمان های باز کردن قفل دستگاه و غیره استفاده کنید.

2- از نرم افزارهای کنترل والدین استفاده کنید

روش دوم، نصب اپلیکیشن های کنترل والدین روی دستگاه کودک است. صدها نرم افزار کنترل والدین برای ویندوز، اندروید و iOS در دسترس است.

قبلا نرم افزار بسیار خوب و قوی OurPact را برای اندروید و iOS معرفی کردیم. از دیگر نرم افزارهای کنترل والدین می توان به AppLock by IvyMobile اشاره کرد که مدیریت کامل استفاده از اپلیکیشن ها در اندروید را به دست والدین می دهد.

گوگل خودش یک نرم افزار کنترل والدین بسیار خوب به نام Google Family Link برای اندروید دارد که می تواند گزینه اول شما برای کنترل والدین باشد. Safe Lagoon نسخه سبک تر نرم افزار Google Family Link است که ویژگی های بسیار خوبی هم دارد.

3- از روتر بی سیم استفاده کنید

یکی از بهترین روش های دسترسی به یک کنترل والدین خوب، نصب روتر در کنار مودم است. شاید مودم شما کنترل والدین نداشته باشد ولی روترهای امروزی غالبا یک پنل Parental Control قوی دارند.

می توانید یک روتر رده بالا خریداری کنید و به مودم همراه یا ADSL خود وصل کنید. وای فای مودم را خاموش و از طریق روتر به اینترنت وصل شوید. در این صورت، با تنظیم کردن Parental Control روتر می توانید روی کل اینترنت مصرفی اعضای خانواده نظارت داشته باشید.

اگر بخواهیم فهرستی از بهترین روترهای بی سیم برای کنترل والدین بگیریم؛ باید نام ده ها روتر بی سیم را ذکر کنیم ولی روترهای عمدتا رده بالای شرکت ها مانند Archer AX50 تی پی لینک، ایسوس RT-AC66U یا RT-AX56U از همین شرکت، روتر مش وای فای گوگل و روترهای سری Nighthawk نت گیر همگی برای این مقصود خوب هستند.

4- سخت افزار کنترل والدین نصب کنید

کنترل والدین یک مسئله مهم در دنیای شبکه و امنیت است. شرکت های سازنده سخت افزار به سادگی در کنار آن نگذشتند و ما سخت افزارهایی داریم که دقیقا به منظور کنترل والدین و افزایش امنیت فرزندان در فضای مجازی ساخته شدند.

این سخت افزارها همانند یک روتر بی سیم هستند و به مودم وصل می شوند تا اینترنت را به اشتراک بگذارند ولی همه چیز را زیر نظر داشته باشند. شما با خرید یک روتر کنترل والدین می توانید بی نهایت تنظیم و گزینه برای هر کاری در نظارت بر فعالیت فرزندان خود داشته باشید.

از معروف ترین روترهای کنترل والدین می توان به روتر Gryphon Guardian اشاره کرد. یک روتر قوی که به طور خاص برای افزایش امنیت شبکه و اینترنت و دستگاه های متصل به آن ساخته شده است.

از دیگر روترهای امنیتی کنترل والدین می توان از +Eero Secure نام برد. این روترها در ایران یافت نمی شوند ولی در سایت های خرید دنیای مانند بست بی و آمازون قابل خریداری هستند.

اینترنت و بچه ها یک چالش ابدی در هر خانه ای است. چالشی که با همه گیری ویروس کرونا و در خانه ماندن بچه ها و محدودیت های بازی و…

هرچقدر در برابر خواسته بچه ها و فرزندان خود مقاومت کنیم؛ سرانجام باید روی برایشان تبلت و گوشی موبایل بخریم! و این خرید شروع ماجراهای طولانی…

شرکت دی لینک در نمایشگاه CES 2018 از روتر بی سیم DIR-2680 رونمایی کرد. روتر بی سیمی در رده AC2600 که با همکاری شرکت امنیتی مکافی ساخته شده…

هنگام خرید یک روتر فقط به سرعت یا آنتن آن توجه نکنید و به سراغ قابلیت ها و امکانات نرم افزاری آن هم بروید. هر چقدر یک…

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: شبکه چی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41176

به "4 روش افزودن قابلیت کنترل والدین به مودم هایی که این ویژگی را ندارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش افزودن قابلیت کنترل والدین به مودم هایی که این ویژگی را ندارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید