4 پل شگفت انگیزی که جان هزاران حیوان را نجات می دهند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پل های معروف حیوانات

پل ها نقش مهمی در نظم و ترتیب رفت و آمد و مهم تر از آن، در حفظ جان انسانها دارند اما پل ها فقط برای انسانها نیستند. خیلی سخت است که بتوان آمار دقیقی از کشته شدن سالانه حیونات توسط وسایل حمل و نقل ارائه کرد اما تخمین زده شده است که روزانه حدود 1 میلیون حیوان در جاده ها آن هم فقط در کشور امریکا کشته می شوند و این تازه فقط برای کشور آمریکاست و مشخص نیست در کشورهای دیگر دنیا این تعداد چقدر است. البته همانطور که در لیست زیر خواهید دید، بعضی از کشورها بسیار به حیوانات و سلامت آنها اهمیت می دهند و در این راه، برای حفظ امنیت آنها اقدامات زیادی را انجام می دهند، مثلا ساختن پل های طبیعی برای حیوانات، یکی از اقدامات این کشورهاست. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با تعدادی از پل های حیوانات در دنیا آشنا شوید:

4 پل شگفت انگیزی که جان هزاران حیوان را نجات می دهند

اولین پل مخصوص عبور و مرور حیوانات در دهه 1950 در کشور فرانسه ساخته شد، همچنین بلندترین پل حیوانات جهان به نام Natuurbrug Zanderij Crailoo در هلند ساخته شده است که حدود نیم مایل طول دارد! پیشنهاد می کنیم در لیست زیر کمی بگردید و با چند تا از بهترین محل های عبور و مرور حیوانات در این کره خاکی آشنا شوید.

پل خرچنگ ها در جزیره کریسمس (Christmas Island)

جزیره کریسمس، جزیره ای بسیار کوچک در استرالیا و در 230 مایلی ساحل اندونزی است که محل زندگی هزاران و بلکه میلیون ها خرچنگ قرمز دریایی است. این خرچنگ ها هر ساله از زمین هایی که در آنها تخم ریزی می کنند، به سمت اقیانوس می روند. تعداد بسیار زیاد این خرچنگ های مهاجر باعث غیر قالب دسترس شدن جاده ها می شود و از طرفی امکان کشته شدن و له شدن آنها زیر وسایل نقلیه بالاست. همین موضوع، دوستداران طبیعت را ترغیب کرد تا این سازه عجیب را برای این حیوانات بسازند. پلی که یکی از پر ترافیک ترین پل های جهانست!

محل عبور حیات وحش در بلژیک (Wildlife Crossing In Belgium)

یکی یگر از پل های شگفت انگیزی که در کشور بلژیک ساخته شده است، پل ecoduct of kikbeek است که با 2 تونل در سال 2005 در بلژیک افتتاح شد و بوسیله آن حیوانات می توانند در یک راستا سبز به عبور و مرور بپردازند.

تونل لاک پشت ها در ژاپن (Turtle Tunnel In Japan)

شرکت های خط راه آهن ژاپن، به تازگی یک روش خلاقانه برای نجات جان لاک پشت هایی که سعی می کنند تا از روی ریل راه آهن رد شوند، کرده اند. آنها تونل های باریکی را در کنار خط ریل ایجاد کرده اند تا لاک پشت ها از آنها عبور کنند. به نظر می سد این تونل ها هم برا انسان ها و هم لاک پشت ها کاربرد دارد! چون هم لاک پشت ها دیگر روی ریل راه نمی روند و باعث تاخیر در حرکت قطارها نمی شوند و هم سالم می مانند.

پل حیوانات در پارک ملی Bnaff در کانادا

پلی بسیار زیبا برای عبور حیوانات که بیشتر خرس های گریزلی و خرس های سیاه از آن عبور می کنند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: الی گشت
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11842

به "4 پل شگفت انگیزی که جان هزاران حیوان را نجات می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 پل شگفت انگیزی که جان هزاران حیوان را نجات می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید