40 رشته ورزشی برای بازی های آسیایی جاکارتا تایید شد، حذف کریکت و سامبو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در جلسه روز گذشته (سه شنبه) هیات اجرایی شورای المپیک آسیا (OCA)، 40 رشته ورزشی و 462 مسابقه برای بازی های آسیایی جاکارتا به تصویب نهایی رسیدند.

40 رشته ورزشی برای بازی های آسیایی جاکارتا تایید شد، حذف کریکت و سامبو

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت Inside the games، برنامه رشته های ورزشی و مسابقات جاکارتا 2018 به صورت نهایی تصویب شد. این برنامه شامل 40 رشته ورزشی و 462 ماده می گردد.

مسابقات تمامی ورزش های المپیک 2020 توکیو به جز موج سواری در جاکارتا 2018 نیز برگزار می گردد. رشته های دیگری که در برنامه جاکارتا لحاظ شده اند عبارتند از: بولینگ، بریج(یک نوع بازی با کارت)، جت اسکی، کبدی، هنرهای رزمی، پاراگلایدر، رولر اسپورت و سپک تاکرا.

در جلسه روز گذشته پیشنهاد حذف شدن کریکت و سامبو از لیست بازیهای آسیایی 2018 تصویب شد و این دو رشته از بازیها کنار گذاشته شدند. همچنین مسابقات اسکیت بورد جزو رشته رولر اسپورت و سافت تنیس جزو تنیس خواهند بود.

با این حال تعداد مسابقات که قرار بود در 431 ماده باشد به 462 ماده افزایش یافته است. به این ترتیب این دومین بازی های آسیایی بزرگ از نظر تعداد ماده ها خواهد بود. بازی های گوانجو 2010 با 476 ماده در صدر واقع شده است.

البته 40 رشته ورزشی به خوبی نشان دهنده تعداد رشته های ورزشی نخواهد بود، زیرا برای مثال جوجیتسو، کوراش، ووشو و پنچاک سیلات در زیر یک اسم (هنرهای رزمی) قرار دارند.

رشته های جدید المپیک از جمله بسکتبال سه نفره و BMX در بازی های آسیایی 2018 نیز حضور دارند.

در جلسه هیات اجرایی درباره آماده سازی برای بازی های آسیایی نیز برنامه دقیق تری ارائه شد. این در حالی است که کمتر از یک سال به این بازی ها باقی مانده است. مسئولان جاکارتا تایید کردند که کار ساخت و سازها و آماده سازی دهکده بازی ها در جاکارتا به خوبی پیش رفته است.

همچنین شورای المپیک آسیا (OCA) در قراردادی با دریافت 40 میلیون دلار از جاکارتا کنترل کامل اسپانسرینگ و بازاریابی مسابقات را به این شهر می دهد و جاکارتا سود حاصل از مسابقات را دریافت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12923

به "40 رشته ورزشی برای بازی های آسیایی جاکارتا تایید شد، حذف کریکت و سامبو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 رشته ورزشی برای بازی های آسیایی جاکارتا تایید شد، حذف کریکت و سامبو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید