416 نمونه گیری دوپینگ از ورزشکاران ایرانی در سال 99 ، مثبت شدن 14 تست دوپینگ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه در سال گذشته 416 نمونه تست دوپینگ از ورزشکاران ایرانی گرفته شد، گفت: از این تعداد نتیجه 14 تست مثبت شد.

416 نمونه گیری دوپینگ از ورزشکاران ایرانی در سال 99 ، مثبت شدن 14 تست دوپینگ

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا نوروزی در مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی که امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا، شرایط ویژه ای را برای ورزش ایران به وجود آورد و تمام تلاش صورت گرفته سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش این بود که ورزش تعطیل نشود، اظهار کرد: نظارت بر فعالیت مجموعه های ورزشی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به رنگ بندی شهرها، در رابطه با تعطیل کردن و فعالیت اماکن ورزشی تصمیم گیری شد و در عین حال دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی به منظور فعالیت رشته های مختلف ورزشی به فدراسیون ها اعلام شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ساماندهی بیش از یک میلیون ورزشکار از سوی کمیته خدمات درمانی و پیگیری درمان پیشکسوتان و برخی قهرمانان ورزشی از جمله ارمین هادی پور و مجتبی عابدینی انجام شد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین از بازرسی حدود 30 اماکن ورزشی به منظور نظارت بر سلامت این اماکن از سوی افسران سلامت خبر داد و گفت: از کمیته روانشناسی فدراسیون پزشکی ورزشی در سال 99 انتظار می رفت به دلیل شیوع ویروس کرونا در راستای بازتوانی روحی و روانی ورزشکاران عملکرد بهتری داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد و جمعا 27 ورزشکار ملی پور مورد بازتوانی روحی و روانی قرار گرفتند که تغییر و تحولاتی هم در این کمیته رخ داده است و امیدواریم شاهد اتفاقات مثبتی در آینده باشیم.

نوروزی همچنین با اشاره اینکه در سال گذشته 416 نمونه تست دوپینگ از ورزشکاران گرفته شد، گفت: مقوله آموزش در حوزه دوپینگ را سرلوحه کار ستاد ملی مقابله با دوپینگ (ایران نادو) در نظر گرفته ایم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 59899

به "416 نمونه گیری دوپینگ از ورزشکاران ایرانی در سال 99 ، مثبت شدن 14 تست دوپینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "416 نمونه گیری دوپینگ از ورزشکاران ایرانی در سال 99 ، مثبت شدن 14 تست دوپینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید