5 نکته کمتر گفته شده ولی مهم درباره دلایل خرید یک روتر 802.11ac

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روترهای وای فای 5 یا 802.11ac بعد از روترهای سری N یا 802.11n وارد بازار شدند و از دو باند رادیویی برای انتقال اطلاعات استفاده می نمایند. سرعت روترهای وای فای 5 خیلی بیشتر از روترهای تک بانده 802.11n است و محدوده پوشش دهی وای فای بیشتری دارند.

5 نکته کمتر گفته شده ولی مهم درباره دلایل خرید یک روتر 802.11ac

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

این دو مزیت عظیم مودم و روترهای 802.11ac را بارها به صورت عملی ثابت کردیم اما احتمالا برای بعضی از کاربران این دو دلیل عظیم و محکم برای خرید این روترها کافی نیست و آن ها را ترغیب به خریدشان نمی نماید.

همین که می بینند یک مودم و روتر دو بانده گران تر است؛ تصمیم می گیرند دوباره سراغ مودم یا روتر 802.11n بروند. در اینجا 5 دلیل کمتر گفته شده برای خرید یک مودم یا روتر دوبانده وای فای 5 را ذکر کردیم:

همه دستگاه های شما با وای فای 802.11ac کار می نمایند

اگر گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، پی سی، پخش نماینده تلویزیون، خود تلویزیون و هر دستگاه دیگری در سال های اخیر خریده اید؛ احتمالا از استاندارد 802.11ac یا وای فای 5 پشتیبانی می نماید. بنابراین؛ چرا باید هنوز از یک مودم یا روتر 802.11n بهره ببرید که قدیمی تر، کندتر، ضعیف تر و همراه با مسائل بیشتری است.

وقتی شما با یک گوشی موبایل که از وای فای 5 یا 802.11ac پشتیبانی می نماید؛ به یک مودم یا روتر N وصل می شوید؛ در حقیقت تمام قدرت و مزایا و قابلیت گوشی را دور انداختید و با دستان خودتان، سرعت اینترنت و وای فای خودتان را کاهش دادید.

چقدر محتمل است دوباره مودم و روتر بخرید؟

وقتی یک مودم و روتر تک بانده 802.11n می خرید؛ دفعه بعدی چه زمانی می خواهید مودم و روتر جدیدی بخرید؟ احتمالا 5 سال یا 6 سال بعد! شاید هم 10 سال بعد و هرگز!

بنابراین، شما دارید برای 5 سال یا بیشتر خودتان را از یک فناوری و استاندارد، انبوهی از قابلیت ها و امکانات جدید و به روز، سرعت بیشتر و محدوده پوشش دهی وسیع تر محروم می کنید.

بهتر نیست کمی آینده نگری داشته باشید و روتر بخرید که تا 5 سال دیگر جوابگوی احتیاج شما باشد؟

دریافت به روزرسانی ها و پشتیبانی های سازنده روتر

اگر این روزها یک مودم یا روتر 802.11n بخرید؛ قطعا از به روزرسانی فریم ویر یا پشتیبانی شرکت سازنده دستگاه برخوردار نخواهید بود. یعنی شما را با انبوهی از مسائل و خطرات امنیتی در اینترنت و وای فای رها می نمایند.

اما با خرید یک روتر 802.11ac می توانید تا چندین سال امیدوار باشید جدیدترین ارتقاها و به روزرسانی های فریم ویر دستگاه را دریافت و نصب کنید. همین ارتقای فریم ویر می تواند بسیاری از مسائل شبکه و وای فای را حل نماید.

کارهای دیوانه وار انجام دهید

روترها و مودم های 802.11ac با مجموعه گسترده ای از امکانات و قابلیت ها که شاید اصلا به فکرتان خطور نکند؛ عرضه می شوند.

مثلا، با کنترل والدین بتوانید روی مصرف اینترنت فرزندتان نظارت داشته باشید. با تعریف شبکه میهمان بتوانید دیگران را از شبکه وای فای خودتان دور نگه دارید. برنامه زمانی هفتگی روشن و خاموش شدن دستگاه و وای فای را به روتر بدهید.

لینک دانلودها را در نرم افزار روتر کپی کنید تا به صورت اتوماتیک در نیمه شب روی هارددیسک اکسترنال متصل به روتر دانلود و ذخیره شوند. انواع فیلترها و محدودیت ها روی اینترنت قرار دهید. روی مصرف اینترنت هریک از دستگاه های خودتان نظارت داشته باشید و آن ها را اولویت دهی کنید. پهنای باند وای فای و اینترنت را کم و زیاد کنید.

به ترافیک بازی ها اولویت بالاتری بدهید؛ پروکسی و وی پی ان به طور مستقیم روی روتر و مودم تنظیم کنید تا همواره روی اینترنت اعمال گردد. هر دستگاه را روی یک باند رادیویی وای فای قرار دهید.

محدوده پوشش دهی وای فای را افزایش دهید و ده ها کار دیگر که در مودم و روترهای 802.11n ازشان خبری نیست.

در خانه های عظیم تر بهتر جواب می دهند

شاید اگر یک روتر دوبانده 802.11ac را در یک آپارتمان 50 متری قرار دهید؛ همان کارایی مودم و روتر 802.11n را داشته باشد ولی وقتی همان دستگاه را در یک آپارتمان 100 متری به بالا نصب می کنید؛ تازه کیفیت و کارایی دستگاه خودش را نشان می دهد.

روترهای دو بانده 802.11ac در محیط های عظیم تر و با دستگاه های دورتر، عملکرد بهتری دارند. این برای افرادی که در خانه های عظیم زندگی می نمایند یا خانه های ویلایی و دوبلکس و غیره دارند؛ بسیار حائز اهمیت است.

اگر شما یک مودم یا روتر 802.11n را به درون یک خانه 150 متری ببرید؛ عملا خودتان باعث کندی اینترنت و وای فای شدید و نباید انتظار بالایی از این دستگاه داشته باشید. همانند اینکه یک لامپ با قدرت روشنایی پایین را در یک سالن بسیار عظیم نصب کنید و بعد انتظار داشته باشید همه سالن روشن گردد.

تمام این دلایل می گویند وقتش رسیده مودم و روتر تک بانده خود را کنار بگذارید و سراغ خرید مدل دوبانده وای فای 5 یا 802.11ac بروید.

عامل قیمت نمی تواند زیاد مشخص نماینده باشد؛ چون همین الان هم در بازار بعضی مدل های مودم و روتر دوبانده با قیمت بسیار خوب یافت می شوند. شیائومی چندین روتر دوبانده قیمت مناسب دارد یا برندهای دیگر هم محصولاتی مشابه وارد بازار ایران کردند.

اگر تصمیم گرفتید یک مودم یا روتر دوبانده بخرید؛ پیشنهاد می کنیم به مطالب زیر هم نگاهی بکنید تا با آگاهی بیشتر دست به خرید بزنید:

با ارزان ترین روترهای دو بانده بازار ایران آشنا شوید

5 نکته مهم در هنگام خرید روتر بی سیم دوبانده

5 روتر بی سیم برای تقویت وای فای مودم TF-i60

5 مودم روتر پرسرعت بازار ایران را بشناسید

بهترین روترهای بی سیم در سال 2020

کمی سخت است درباره این مقایسه حرف بزنیم چون باید از چند منظر و دیدگاه به طور مفصل صحبت کنیم؟ استانداردها و چشم اندازهای جهانی یک…

منبع: شبکه چی
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45535

به "5 نکته کمتر گفته شده ولی مهم درباره دلایل خرید یک روتر 802.11ac" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته کمتر گفته شده ولی مهم درباره دلایل خرید یک روتر 802.11ac"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید