وای فای سریع تری در خانه احتیاج دارید؟ از مایکروویو استفاده نکنید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، این روزها رسانه های دنیا روی موضوع های مشترکی تمرکز دارند. کرونا ویروس باعث شده مسائل و چالش های مشترکی برای کاربران اینترنت در سراسر دنیا مطرح گردد.

وای فای سریع تری در خانه احتیاج دارید؟ از مایکروویو استفاده نکنید

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه های قدیمی کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

یکی از این چالش ها سرعت اینترنت و وای فای است. همه کاربران از کاهش سرعت وای فای، کندی اینترنت، قطعی وای فای و افت کیفیت اینترنت می نالند.

مهم نیست شما یک کاربر در ایران، اروپا یا امریکا باشید؛ مشکل اینترنت و وای فای جهانی شده است. دورکاری، تبعید دانش آموزان و دانش جویان به درون خانه ها و یادگیری راه دور یا مجازی، کار در خانه و بیکاری قشر زیادی از مردم و تبدیل شدن اینترنت به تنها سرگرمی آن ها در خانه بعضی از عوامل این افت کیفیت و سرعت اینترنت است.

حالا، در این شرایط همه سعی می نمایند آموزش هایی درباره افزایش سرعت اینترنت و وای فای بدهند. امروز دیدم چندین نشریه روی یک موضوع جالب تمرکز کردند: مایکروویو!

خوب، همه می دانیم دستگاه هایی مانند مایکروویو، تلفن ثابت خانگی با گوشی بی سیم، سشوار و هر وسیله ای که به طور بی سیم کار می نماید یا میدان های مغناطیسی پرقدرت می سازد؛ عاملی برای قطعی یا کندی وای فای است.

چون در انتشار سیگنال های وای فای تداخل ایجاد می نماید. باعث افت قدرت سیگنال ها، هم پوشانی و کاهش پهنای باند می گردد.

همواره یک ترفند و راهکار مفید برای افزایش سرعت وای فای، خاموش کردن یا دور کردن دستگاه های الکترونیکی و بی سیمی مانند مایکروویو از روتر یا مودم روتر است. به همین دلیل، هرگز پیشنهاد نمی گردد روتر را در آشپزخانه نصب کنید.

قاتلان وای فای

سایت پی سی مگزین از قول اپراتور بزرگ انگلیسی Ofcom نوشته است که استفاده از مایکروویو در حین کار در خانه باعث افت سرعت وای فای و اینترنت می گردد. Ofcom پیشنهاد نموده است در زمان کار با اینترنت و وای فای که احتیاج به یک سرعت و اتصال مطمئن و قوی دارید؛ مایکروویو را خاموش نموده و از برق بکشید.

کار کردن دستگاه های مایکروویو به شدت روی استریم ویدیو، آپلود فایل، دانلودها و تماس های تصویری یا ویدیوکنفرانس ها اثرگذار است.

در هنگام تماشای فیلم آنلاین هرگز از مایکروویو استفاده نکنید. اگر یک تماس تصویری یا ویدیو کنفرانس را برقرار کردید؛ سراغ این دستگاه نروید و استفاده از آن را به بعد از جلسه کاری خود موکول کنید.

بسیاری از دستگاه های مایکروویو در باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز کار می نمایند که دقیقا همان باند رادیویی بیشتر مودم روتر یا روترهای بی سیم قدیمی است.

یکی از ترفندهای فرار از دستگاه های مایکروویو و دیگر دستگاه های بی سیم در خانه، تنظیم روتر روی باند رادیویی 5 گیگاهرتز است. دستگاه های برقی و الکترونیکی از باند 5 گیگاهرتز پشتیبانی نمی نمایند و شما به راحتی می توانید روی این باند به وای فای وصل شده و از اینترنت بهره ببرید.

ترفندهای دیگر افزایش سرعت وای فای

مسئولان اپراتور مخابراتی Ofcom توصیه های دیگری هم برای افزایش سرعت اینترنت برای کار در خانه داشتند.

تغییر مکان روتر بی سیم، خاموش کردن یا دور کردن وسایلی مانند دوربین مراقبت از بچه، تلفن های بی سیم، لامپ های هالوژن، استریوها، بلندگوهای کامپیوتر، تلویزیون و مانیتور، مانیتور کودک و … از روتر بی سیم، استفاده از کابل به جای وای فای و غیرفعال کردن استفاده در پس زمینه اسمارت فون ها و تبلت ها از دیگر ترفندهای افزایش سرعت وای فای هستند.

اگر علاقه مند هستید ترفندهای بیشتری برای افزایش سرعت اینترنت و وای فای یاد بگیرید؛ مقالات زیر را نگاهی بیندازید:

ترفندهای افزایش سرعت وای فای خانگی برای استفاده همه اعضای خانواده

5 ترفند پیشرفته افزایش سرعت وای فای

آموزش ویدیویی 5 روش ساده افزایش سرعت وای فای در خانه

5 پیشنهاد برای کاربرانی که از دست اینترنت مخابرات به ستوه آمدند

یک ترفند ساده برای حل مسائل اینترنت و افزایش سرعت وای فای

6 ترفند افزایش سرعت اینترنت TD-LTE

7 گام ساده برای افزایش سرعت اینترنت خانگی

15 ترفند افزایش سرعت وای فای لپ تاپ

اگر به خاطر ویروس کرونا، کارهای خود را به خانه آوردید؛ یک دنیای جدید کاری و یک تجربه تازه را پیش رو دارید. اما شما در…

اسمارت فون های 5G وارد بازار شدند و بعضی مدل ها هم در ایران یافت می شوند یا به زودی به وفور پشت ویترین فروشگاه های موبایل فروشی یا فروشگاه های آنلاین دیده…

روزهای پایانی سال 98 به طرز غیرمنتظره ای در حال سپری شدن هستند. همه از ترس کرونا به قرنطینه خودخواسته رو آورده و در خانه ماندند….

غالب کاربران اینترنت ADSL در ایران از کیفیت و سرعت آن راضی نیستند. این کاربران به اینترنتی پرسرعت تر احتیاج دارند و همواره انگشت اتهام را…

گاهی اوقات از دل یک پرسش خواننده سایت، یک مقاله بیرون می آید. خواننده ای سوال نموده بود چگونه می توانم از طبقه چهارم یک ساختمان به وای فای…

روتر بی سیم را باید به اتاق خواب خودمان ببریم یا در آشپزخانه نصب کنیم؟ در اتاق نشیمن و سالن بهتر آنتن دهی می نماید یا در کنار…

آخرین به روزرسانی: 11 آذرماه 98 هر روز بر کاربران اینترنت TD-LTE افزوده می گردد. بعضی کاربران اینترنت TD-LTE را جایگزین اینترنت ADSL می دانند و بعضی دیگر از…

تا کنون چندین ترفند برای افزایش سرعت اینترنت روی گوشی های اندرویدی روی سایت شبکه چی آموزش دادیم. برای نمونه می توانید به مطلب 6 ترفند افزایش سرعت…

منبع: شبکه چی
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22015

به "وای فای سریع تری در خانه احتیاج دارید؟ از مایکروویو استفاده نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وای فای سریع تری در خانه احتیاج دارید؟ از مایکروویو استفاده نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید