50 درصد صادرات کشور به امارات، عراق و چین است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از 32. 5 میلیارد دلار صادرات سال گذشته 50 درصد آن با کشورهای امارات، عراق و چین اجرا شده است.

50 درصد صادرات کشور به امارات، عراق و چین است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از زنجان، ولی الله افخمی راد امروز در همایش روز ملی صادرات در زنجان، اظهار کرد: تصمیم گیری های دولت درباره صارات هر زمانی که منطقی و منطبق بر راستا اصلی بوده سبب رشد صادرات شده است.

وی اضافه کرد: زمانی که با فرمول های غیر اصولی با مغوله صادرات برخورد می گردد، همیشه آمار ها پستی و بلندی های زیادی را نشان می دهند که باید در مواجهه با اقتصاد منطقی تر و عقلانی تر عمل گردد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه نرخ تک ارزی زمانی که در کشور حاکم گردد نیازی به تعهد ارزی و جوایز صادراتی و سایر محدودیت ها نیست، گفت: با تک نرخی کردن ارز، صادر کننده به راحتی می تواند کار خود را انجام داده و برای کشور ارز آوری داشته باشد.

وی با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت و معدن و صادرات گفت: ما روندی را آغاز کردیم که در آن هر گونه فعالیت های غیر ضروری حذف شده است، تا یک سرمایه گذار به راحتی بتواند مجوز فعالیت کسب کند.

افخمی راد گفت: ما در نظام بین الملل یک صندلی خوب و تعریف شده ای نداریم، چرا که در صادرات ساز و کارهایی نداریم که راه را برای صادر کننده هموار کند.

وی توضیح داد: از 32. 5 میلیارد دلار صادرات سال گذشته 50 درصد تنها با کشورهای امارات، عراق و چین انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: امروز در جهان حرف اول را کشورهایی می زنند که دارای صندلی مالی بالایی باشند.

ح

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13183

به "50 درصد صادرات کشور به امارات، عراق و چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 درصد صادرات کشور به امارات، عراق و چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید