60 خوابگاه جدید با ظرفیت 12 هزار نفر به بهره برداری رسیده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال جاری 60 خوابگاه جدید با ظرفیت 12 هزار نفر در دانشگاه های کشور به بهره برداری رسیده است.

60 خوابگاه جدید با ظرفیت 12 هزار نفر به بهره برداری رسیده است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت علوم، مجتبی صدیقی امروز (چهارشنبه) در حاشیه افتتاح دو طرح عمرانی و بازدید از خوابگاه های دانشگاه شهیدچمران اهواز گفت: تعداد خوابگاه های دانشجویی کشور به یک هزار و 100 خوابگاه مجردی ملکی و 300 خوابگاه خودگردان مجوزدار رسیده است.

وی درخصوص وضعیت دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش خوابگاهی، بیان کرد: شرایط این دانشگاه به لحاظ مسائل محیطی با مناطق دیگر کشور متفاوت است و استهلاک ساختمان ها و تجهیزات نیز بیشتر است. خوشبختانه در سال های اخیر طرح های خوبی در بخش دانشجویی اجراشده و کیفیت فضا ها ارتقاء یافته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه تا انتها برنامه ششم توسعه باید حدود 70 هزار نفر به ظرفیت خوابگاهی اضافه کرده گردد اعلام نمود: ساخت خوابگاه های جدید با تسهیلات لازم در دستور کار است که درصورتی که بخش خصوصی یا دانشگاه ها بخواهند این خوابگاه ها را احداث نمایند از وام بانکی با دو سال تنفس بهره خواهند برد. در حال حاضر حدود 28 تا 30 دانشگاه مجوز استفاده از وام بانکی را برای ساخت خوابگاه دریافت نموده اند.

صدیقی درخصوص جذب دانشجویان خارجی نیز اضافه کرد: جذب این دانشجویان در ردیف برنامه های اصلی وزارت علوم قرار گرفته است و توسعه خوبی در جذب دانشجویان شهریه پرداز اجرا شده است.

وی ادامه داد: 29 هزار نفر دانشجوی خارجی در وزارت علوم، بیش از هشت هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی و حدود سه هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصیل می نمایند که امید است تا انتها برنامه ششم توسعه به 74 تا 75 هزار نفر برسند.

لازم به ذکر است، در سفر یک روزه صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان به استان خوزستان از خوابگاه شهید مجدزاده دانشگاه شهید چمران اهواز بازدید شد.

همچنین دو طرح سلف سرویس خوابگاه دخترانه حضرت معصومه (س) با مساحت 320 مترمربع، بااعتبار 900 میلیون تومان و زمین چمن خوابگاه پسرانه شهید علم الهدی با مساحت 1080 مترمربع و اعتبار 700 میلیون تومان افتتاح شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15361

به "60 خوابگاه جدید با ظرفیت 12 هزار نفر به بهره برداری رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 خوابگاه جدید با ظرفیت 12 هزار نفر به بهره برداری رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید