آخرین خبرها از ناآرامی های آمریکا ، بازداشت پلیس مقصر در قتل فلوید ، اعتراض اوباما و بایدن به ترامپ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مامور پلیس که با گذاشتن زانوی خود بر گردن شهروند سیاهپوست مینیاپلیس باعث مرگ او شد، در بازداشت نیروهای امنیتی است.

آخرین خبرها از ناآرامی های آمریکا ، بازداشت پلیس مقصر در قتل فلوید ، اعتراض اوباما و بایدن به ترامپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه های غربی، درک چووین که گفته می گردد پیش تر هم برای کشتن سیاهپوستان کوشش نموده بود، روز آدینه به درخواست فرماندار مینه سوتا بازداشت شد. او اندکی پس از مرگ جورج فلوید همراه سه افسر پلیس دیگر از کار برکنار شده بود. نکته عجیب اینکه فلوید و چووین با هم در یک باشگاه شبانه همکاری می کردند و جزو محافظان و نیروهای تامین امنیت بودند.

از سوی دیگر، تیم والس (فرماندار مینه سوتا) بازداشت افسر گناهکار را نخستین گام در اجرای عدالت دانست و به معترضان وعده داد چووین خیلی زود پای میز محاکمه می رود. مینیاپلیس برای چهارمین روز پیاپی صحنه درگیری های خشن معترضان به نژادپرستی نیروهای پلیس است. آنها خواهان اجرای عدالت برای قاتلان فلوید هستند. والس در عین حال مدعی شد جمله وقتی غارت ها آغاز گردد، شلیک ها آغاز می گردد در توییت دانلد ترامپ به بهتر شدن اوضاع یاری ننموده است.

همزمان، شهردار مینیاپلیس از توییت های رئیس جمهوری آمریکا به شدت انتقاد کرد. رئیس جمهوری آمریکا جیکوب فری را فردی ضعیف خطاب نموده بود که کنترل اوضاع از دستش خارج شده است. فری در این باره گفت: ترامپ درباره شهر ما هیچ نمی داند. ضعیف کسی است که همیشه در اوج بحران ها انگشت اتهام خود را سمت دیگران می گیرد. ضعیف کسی است که مسئولیت حرف ها و رفتارهای خود را نمی پذیرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با انتشار یک بیانیه به قتل جورج فلوید واکنش نشان داد. او نوشت: در حالی که مردم آمریکا منتظر برگشتن اوضاع به حالت عادی پس از شیوع کرونا هستند، نژادپرستی برای رنگین پوستان آمریکا یک شرایط همیشگی و عادی است. در حالی که این اتفاق ها در سال 2020 نمی تواند و نباید عادی باشد. مردم آمریکا باید گرد هم بیایند و برای برانداختن این نژادپرستی نظام مند بکوشند.

جو بایدن هم بدون نام بردن از ترامپ، توییت های او را تشویق به خشونت نامید و با اشاره به گفتگوی خود با خانواده فلوید گفت: هیچ کدام ما نباید ساکت باشیم. نباید سکوت کنیم. نباید واژه های نمی توانم نفس بکشم را بشنویم و کاری نکنیم. من با آنها حرف زده و قول داده ام هر چه در توان دارم برای احقاق حقوق آنها انجام بدهم. بایدن نامزد دموکرات ها و رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2020 است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 15 مرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33215

به "آخرین خبرها از ناآرامی های آمریکا ، بازداشت پلیس مقصر در قتل فلوید ، اعتراض اوباما و بایدن به ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از ناآرامی های آمریکا ، بازداشت پلیس مقصر در قتل فلوید ، اعتراض اوباما و بایدن به ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید