آرشیو بچه ها گمشده برنده امسال جایزه ادبی دوبلین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، والریا لوئیسلی نویسنده معاصر کشور مکزیک توانست جایزه ادبی دوبلین را به ارزش 100هزار یورو کسب کند. این جایزه از نظر ارزش مالی گران ترین جایزه برای رمان های انگلیسی زبان در جهان محسوب می شود که در هرسال به یک کتاب داستانی تعلق می گیرد. لوئیسلی به خاطر نوشتن رمان آرشیو بچه ها گمشده این جایزه را دریافت کرد.

آرشیو بچه ها گمشده برنده امسال جایزه ادبی دوبلین

پیش از این رمان نویسنده مکزیکی از سوی یک کتابخانه در شهر بارسلون به عنوان محبوب ترین کتاب سال معرفی شده بود. امسال جایزه ادبی دوبلین 49 کتاب از سراسر جهان را برای دریافت این جایزه به عنوان نامزدهای اولیه معرفی کرده بود. رمان آرشیو بچه ها گمشده قبل از جایزه دوبلین در لیست نامزدهای نهایی جایزه بوکر نیز قرار گرفته بود. این کتاب همچنین سال گذشته توانست جایزه 30هزار پوندی فولیو را کسب کند.

رمان آرشیو بچه ها گمشده با موضوع و موضوع خانواده های مهاجر مکزیکی به کشور آمریکا نوشته شده است که بسکمک از آنها در سال های اخیر با مسائل بسکمک در دولت دونالد ترامپ روبرو بودند. این رمان یک قصه قدیمی و دردناک مردم مکزیک را روایت می نماید که قبلاً توسط سروانتس گفته شده بود.

لوئیسلی درحال حاضر ساکن شهر نیویورک است و در گفتگویی از اعلام این جایزه اظهار خوشحالی کرد و گفت: سال گذشته به خاطر مسائل ویروس کرونا خیلی نتوانسته داستان بنویسد ولی اعلام این جایزه انگیزه تازه ای برای نوشتن داستان های بیشتر در من ایجاد کرد.

جایزه ادبی دوبلین در سال 2020 به رمان مرد شیرفروش نوشته آنا برنز تعلق گرفته بود. جایزه قرار است طی مراسمی توسط هازل چو شهردار شهر دوبلین به برنده اعطا شود. در واقع جایزه ادبی دوبلین در سال 1994 میلادی توسط کتابخانه ملی دوبلین طراحی و به کمک شهرداری و شورای شهر دوبلین تاسیس شد.

کتاب ها توسط تعداد زیادی از کتابخانه های سراسر جهان برای دریافت جایزه، نامزد می گردند سپس گروه داوران در مرحله اول ده کتاب را انتخاب و در نهایت یکی از آن ها برنده نهایی اعلام می نماید. در سال 2012 و 2013 بیش از 150 کتابخانه مختلف از 47 کشور جهان کتاب مورد انتخاب خود را فرستاده بودند. اگر کتاب از زبان های دیگر به انگلیسی ترجمه شده باشد به نویسنده 75000 یورو و به مترجم 25000 یورو تعلق خواهد گرفت و به نویسنده لوح یادبود اهدا خواهد شد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57518

به "آرشیو بچه ها گمشده برنده امسال جایزه ادبی دوبلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرشیو بچه ها گمشده برنده امسال جایزه ادبی دوبلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید