شروع انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر ، 122 کاندیدا در تهران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مرحله نخست پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر صبح امروز شروع شد.

شروع انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر ، 122 کاندیدا در تهران

به گزارش خبرنگاران، این انتخابات هر چهار سال یکبار برای شکل گیری مجمع عمومی و شورای عالی هلال احمر بر اساس قوانین فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر برگزار می گردد.

این انتخابات با حضور بیش از 350هزار شرکت کننده در سراسر کشور برگزار خواهد شد و انتخابات تمام اعضا و داوطلبانی که واجد شرایط شرکت در انتخابات مجمع جمعیت هلال احمر هستند، حق رأی و انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسی جمعیت هلال احمر را دارند.

این انتخابات به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

از جمع نامزدهای ثبت نام کننده برای شوراهای اجرایی و بازرسی، 3683 نفر تایید صلاحیت شده اند که باید توسط اعضا و داوطلبان واجد شرایط انتخاب شوند.

کریم همتی - رییس جمعیت هلال احمر در پیامی به پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر آورده است: جان و خرد؛ بزرگترین نعمات خداوند بلندمرتبه به انسان است. با جان زندگی و حیات می یابیم و با خرد، تصمیم می گیرم و انتخاب می کنیم.

امروز با نام و یاد خدای متعال و در سایه نعمات بی کران پروردگار، پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر را در سراسر کشور شروع می کنیم؛ به امید بالندگی و شکوفایی هرچه بیشتر.

هلال احمر مظهر یکی از مردمی ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی است و نمادی دنیای برای ارائه خدمات داوطلبانه است. و انتخابات مظهر مشارکت و مردم سالاری بر پهنه این دنیا پرتلاطم به شمار می رود. به همین دلیل انتخابات مجامع در این نهاد مردمی صندلی ویژه ای دارد، از آن روی که سرشروع تصمیم گیری های کلان به دست اعضا داوطلب و بشردوست است. جوانان و داوطلبانی که پایه اصلی همه فعالیت های هلال احمر هستند و گاه حتی جان خویش را هم در راه نجات جان دیگر انسان ها و خدمت به صلح و آرامش در جبهه های دفاع مقدس تقدیم نموده اند.

در چهار سال آینده و در این دوره جدید از فعالیت مجامع هلال احمر، یکصدمین سال تاسیس این نهاد را در ایران جشن خواهیم گرفت و جای بسی امیدواری است که در این دوره، جمعیت هلال احمر بتواند در شکوفاترین شرایط، قرن دوم فعالیت های داوطلبانه و انسان محبت آمیز خود را رقم بزند.

به عنوان رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پنجمین دوره این انتخابات پرشور را در سراسر کشور شروع می کنم و امیدوارم همه اعضا داوطلب در یک رقابت سالم با مشارکت آگاهانه، انتخابی درست و تدبیری خردمندانه یک بار دیگر کوشش و امید را در این نهاد بشردوست شعله ور سازند.

شاهین فتحی - سرپرست جمعیت هلال احمر استان تهران در این باره گفت: در استان تهران بیش از 13 هزار نفر در سامانه برای انتخابات ثبت شدند که 122 نفر افراد حائز شرایط برای شوراهای اجرایی و بازرسان بودند.

فتحی در مراسم برگزاری انتخابات مجمع هلال احمر در این باره اظهار کرد: در آستانه صدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر هستیم. این نهاد عمومی و عام المنفعه با طی کردن یک قرن در صندلیی است که به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای خدمات رسان در بحث امور بشر محبت آمیز و امدادی در کشور و منطقه است.

وی ادامه داد: هلال احمر استان تهران نیز همگام با سایر استان ها در مورد تبیین آرمان های این جمعیت قدم برداشته است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه در استان تهران بیش از 13 هزار نفر در سامانه برای انتخابات ثبت شدند که 122 نفر حائز انتخاب برای شوراهای اجرایی و بازرسین بودند، گفت: این انتخابات در 12 شعبه برگزار می گردد. در تهران به دلیل وسعت شهر و برای تبعیت از پروتکل های اجرایی سعی کردیم چندین حوزه انتخاباتی تشکیل دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 مرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33681

به "شروع انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر ، 122 کاندیدا در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر ، 122 کاندیدا در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید