آفتاب یزد: برجام از نگاه مردم شکست خورده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک روزنامه حامی دولت معتقد است برجام دیگر به عنوان دستاویزی برای دولتمردان مثل ظریف محسوب نمی گردد بلکه شکست خورده است.

آفتاب یزد: برجام از نگاه مردم شکست خورده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، آفتاب یزد با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و بعضی برآورد های انتخاباتی نوشت: ظریف بعد از برجام به عنوان یک گزینه برای ریاست جمهوری معرفی می شد، اما اکنون شرایط بسیار متفاوت است. ظریف مجری برجام به عنوان مهم ترین هدف دولت بود. اینکه ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا رسید و در واقع واشنگتن به قول معروف زیر میز برجام زد درست است، اما به هرحال در میان مردم، یعنی همان گروهی که به دولت فعلی رای دادند تا شرایطشان از هر لحاظ از قدرت پاسپورت گرفته تا سفره و معیشتشان بهبود یابد ترامپ را مقصر نمی دانند چرا که به هر حال او رئیس جمهور ایالات متحده است و به دنبال حدبیشتر سازی منافع آمریکا! طبیعی است از ترامپ نباید انتظار داشته باشیم اگر فرصتی برای حدبیشترسازی منافع ایالات متحده دارد استفاده نکند.

در عوض آنچه تا کنون رخ داده یعنی مانور بسیار بر روی برجام به عنوان یک برنامه نجات بخش و سپس شکست این تئوری در چشم مردم شکست دولت روحانی و به عبارت بهتر مجری آن یعنی ظریف شناخته می گردد؛ بنابراین ظریف این روز ها از آن شرایط محبوبیت پنج سال پیش نسبتاً دور شده است. خواه خودش مقصر بوده یا خواه دلایل خارجی به او تحمیل شده، اما واقعیتی است که ظریف دیگر آن ظریف پنج سال پیش نیست چرا که بیشتر برنامه هایی که او دنبال نموده به نتیجه ای نرسیده است و برجام به عنوان مهم ترین مورد آن هر روز به نوعی و از زاویه ای تهدید می گردد و به قولی نه روحی از آن باقی مانده و نه جسمی! سیاست برجام اروپایی یعنی کوشش برای جداسازی ایالات متحده از برجام نیز که با خروج ترامپ شروع شد تا به امروز موفقیتی نداشته است و برنامه هایی مانند اینستکس بی نتیجه بوده است و حتی در عوض شاهد هستیم که شورای حکام پیش نویس کشور های اروپایی علیه ایران را تصویب می نماید؛ بنابراین در شرایط فعلی موضوع فقط این نیست که ظریف تجربه حوزه داخلی و تصمیم سازی را ندارد بلکه به لحاظ محبوبیت نیز او در شرایطی نیست که بتواند مشارکت را افزایش دهد.

محمدجواد ظریف از بد روزگار یا هرچه که بود در میان جامعه ناشناخته آمد، محبوب شد، محبوبیتش تمام شد و به دانشگاه می رود! این بهترین گزینه برای دست کم آینده نزدیک وزیر خارجه می تواند باشد. موضوعی که به نظر می رسد خودش نیز مایل به پیگیری آن است. ظریف مهره ای است که شاید بتواند بازهم در بزنگاه های سیاست خارجی به یاری آید، اما حضور او در انتخابات را باید خودکشی سیاسی وزیر خارجه دانست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 35752

به "آفتاب یزد: برجام از نگاه مردم شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفتاب یزد: برجام از نگاه مردم شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید