آلایندگی پتروشیمی در گلپایگان، عامل سرطان در بعضی از روستاها

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان گلپایگان، گفت: 19روستای کنار رودخانه شهرستان گلپایگان از آب آشامیدنی با کیفیت پایینی برخوردار هستند تا جایی که بر روی آب جوشیده آن ها ورقه نازک روغنی شکل بر روی سطح آب قرار می گیرد.

آلایندگی پتروشیمی در گلپایگان، عامل سرطان در بعضی از روستاها

علی اصغر مهراسبی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: روستاهای استهلک، غرقاب، دیزیجان و لالان، چهار روستای اطراف منطقه کنار رودخانه هستند که چاه آب آشامیدنی این روستاها در زیر دست کارخانه پتروشیمی قرار گرفته است و در اثر مواد آلاینده ای که توسط این کارخانه پخش شده، آب آشامیدنی در این منطقه، عامل ایجاد سرطان شده است.

وی ادامه داد: تعدادی از اهالی روستاها دچار سرطان شده اند و تاکنون 3 الی 4 نفر بر اثر این بیماری از جهان رفته اند، بنابراین می طلبد که مسئولان در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهند و آب آشامیدنی سالم برای این منطقه تأمین گردد.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان گلپایگان، گفت: 19 روستای کنار رودخانه شهرستان گلپایگان که شامل رباط سرخ، سعیدآباد، فرج آباد در امامزاده، غرقه، اسفاجرد، رباط محمود، فقستان، ملازجان، ضامن آباد، علی آباد، رباط ابوالقاسم، مزرعه، قالقان و ... است از آب آشامیدنی با کیفیت پایینی برخوردار هستند تا جایی که بر روی آب جوشیده آن ها ورقه نازک روغنی شکل بر روی سطح آب قرار می گیرد.

مهراسبی اضافه نمود: برای این روستاها 25 لیتر در ثانیه آب آشامیدنی سالم تعیین نموده اند، اما تنها 10 لیتر در ثانیه را تخصیص داده اند که قرار شده است به این 10 لیتر، 5 لیتر دیگر اضافه گردد، اما نهایتاً 15 لیتر آب در ثانیه هم احتیاج این روستاها به آب شرب را تأمین نخواهد کرد.

وی اعلام نمود: اکنون با پیگیری هایی که اجرا شده است مدیر آبفای شهرستان می گوید برای انتقال آب آشامیدنی به روستاهای منطقه کنار رودخانه، باید مخزن انتقال آب در بالا دست مسکن مهر احداث گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 10693

به "آلایندگی پتروشیمی در گلپایگان، عامل سرطان در بعضی از روستاها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلایندگی پتروشیمی در گلپایگان، عامل سرطان در بعضی از روستاها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید