آمار تلفات جهانی کرونا به 700 هزار نفر رسید، آمریکا وارد فاز جدید بحران کرونا شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا امروز به حدود 18.5 میلیون نفر رسیده و تا به امروز بیش از 700 هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را ازدست داده اند.

آمار تلفات جهانی کرونا به 700 هزار نفر رسید، آمریکا وارد فاز جدید بحران کرونا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، طبق آمارهای رسمی منتشرشده در وب سایت ورلدومیترز(worldometers)، تا به امروز 18 میلیون و 447 هزار و 239 نفر به کروناویروس مبتلا شده اند و 697 هزار و 222 نفر جان خود را ازدست داده اند. همچنین 11 میلیون و 679 هزار و 909 نفر بهبودیافته اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای دنیا با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس قرار گرفته است.

برزیل با ثبت 2 میلیون و 751 هزار و 665 مبتلا به کرونا در جایگاه دوم، هند با یک میلیون و 856 هزار و 754 نفر در رتبه سوم، روسیه با 856 هزار و 264 نفر در جایگاه چهارم و آفریقای جنوبی با 516 هزار و 862 نفر در جایگاه پنجم کشورهای دارای بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در دنیا قرار دارند.

10 کشور نخست دنیا بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا

رئیس سازمان بهداشت دنیای اعلام نمود گرچه پیشرفت قابل توجهی در جهت فراوری واکسن ویروس کرونا حاصل شده، اما مردم نباید انتظار سرانجام بحران در آینده نزدیک را داشته باشند.

تدروس ادهانوم روز دوشنبه گفت گرچه برخی واکسن ها در مراحل سرانجامی آزمایش هستند؛ اما هنوز پادزهری برای کرونا پیدا نشده و شاید هیچ وقت پیدا نگردد.

دفاع فائوچی از برکس

دکتر آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری های عفونی دولت ترامپ، روز دوشنبه با دفاع از اظهارات دکتر دبورا برکس، مشاور ارشد کاخ سفید تأیید کرد که آمریکا وارد فاز جدید شیوع ویروس کرونا شده است.

به گفته برکس در فاز جدید کرونا اکنون ویروس در برخی ایالت ها توسط افرادی که هیچ علائمی از کرونا ندارند، به صورت آزادانه پخش می گردد.

فائوچی گفت منظور برکس گسترش معمولی ویروس کرونا در جوامع محلی و روستایی است که فرآیندی آرام اما بسیار خطرناک است. وی اضافه کرد وقتی ویروس در یک جامعه پخش گردد کار مبارزه با آن بسیار سخت می گردد.

این در حالی است که ترامپ اوایل روز دوشنبه از اظهارات دکتر برکس بسیار خشمگین شده بود و در توییتی با رقت انگیز خواندن برکس مدعی شده بود اظهارات وی برای جلب نظر نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بوده است.

البته در نشست خبری که دوشنبه عصر برگزار گردید ترامپ از اظهارات خود عقب نشینی کرد و گفت احترام زیادی برای برکس قائل است.

بایدن رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در توییتی با انتقاد از رفتار ترامپ گفت وی در صورت رئیس جمهور شدن با کارشناسان ارشد کشور همکاری می نماید، نه اینکه به آن ها توهین کند.

در این حال اداره آمار آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود آمارگیری سراسری سال 2020 روز 30 سپتامبر به سرانجام خواهد رسید، حدوداً یک ماه زودتر از موعد پیش بینی شده.

آمارگیری سراسری بر فرایند تخصیص جایگاه های مجلس نمایندگان و مجالس ایالتی و محلی و نیز یاری دولت فدرال تأثیرگذار است.

برخی کارشناسان با انتقاد از عجله اداره آمار آن را نتیجه فشار دولت ترامپ توصیف نموده و در مورد مضرات محاسبه اشتباه آمارها هشدار داده اند.

بچه ها مکزیکی به مدرسه نمی فرایند

دولت مکزیک روز دوشنبه اعلام نمود جلسات کلاس درس برای دانش آموزان مکزیکی به وسیله تلویزیون و رادیو پخش خواهد شد تا جلوی گسترش ویروس کرونا گرفته گردد.

بر اساس اعلام دولت مدارس تنها زمانی بازگشایی خواهند شد که مقامات اعلام نمایند موارد جدید ابتلا به کرونا آن قدر پایین آمده که حضور مجدد بچه ها در مدارس خطر چندانی در بر نخواهد داشت.

شرکت کشتیرانی نروژی تعطیل شد

یک شرکت کشتیرانی نروژی که سفرهای تفریحی ترتیب می دهد روز دوشنبه پس از آنکه معین شد ویروس کرونا در یک کشتی حداقل پنج مسافر و 36 نفر از خدمه را مبتلا نموده تمام سفرهای خود را لغو کرد.

مقامات بهداشتی نروژ اعلام نموده اند نگران هستند این کشتی ویروس را به مناطق غربی این کشور منتقل نموده باشد.

این شرکت کشتیرانی یکی از اولین شرکت هایی بود که بعد از شیوع کرونا ارائه تورهای تفریحی را از سر گرفت.

پایتخت فیلیپین دو هفته قرنطینه می گردد

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین نیز دستور داده شهر مانیل و مناطق حومه آن به مدت دو هفته قرنطینه باشند.

در روزهای اخیر موارد کرونا در فیلیپین رشد سریعی داشته است. این اتفاق بعد از آن افتاد که دولت برای احیای اقتصاد تصمیم به برداشتن بسیاری از محدودیت های کرونایی کرد.

سرانجام مأموریت پژوهشگران در چین

سازمان بهداشت دنیای روز دوشنبه اعلام نمود تیم تحقیقاتی این سازمان که به چین سفر نموده بودند تا در مورد منشأ ویروس کرونا تحقیق نمایند به مأموریت خود سرانجام داده اند.

بر اساس اعلام این سازمان تحقیقات در مورد ویروس کرونا در با مشارکت پژوهشگران چینی ادامه خواهد یافت.

1،5 میلیون ایتالیایی کرونا گرفته اند

مقامات ایتالیایی اعلام نمودند تست آنتی بادی از 65 هزار ایتالیایی نشان می دهد حدود 1.5 میلیون نفر یا حدود 2.5 درصد جمعیت این کشور به ویروس کرونا مبتلا بوده اند.

این میزان 6 برابر تعداد رسمی مبتلایان به کرونا در این کشور است.

تا به امروز حدود 35 هزار ایتالیایی بر اثر کرونا فوت نموده اند و آمار جدید مبتلایان با نرخ مرگ ومیر برآورد شده کرونا که 2.3 درصد بوده سازگار است.

کرونا 5 میلیون آمریکای لاتینی را آلوده کرد

در این حال بر اساس گزارش رویترز تعداد موارد مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین از مرز 5 میلیون نفر عبور نموده است.

ویروس کرونا دیرتر از بقیه نقاط دنیا به آمریکای لاتین رسید اما به علت فقر مردم و تراکم بالای جمعیتی در شهرها گسترش سریع تری در این منطقه داشته است.

تا به امروز حدود 200 هزار نفر از جمعیت 640 میلیون نفری آمریکای لاتین بر اثر ابتلا به کرونا فوت نموده اند.

4106/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40891

به "آمار تلفات جهانی کرونا به 700 هزار نفر رسید، آمریکا وارد فاز جدید بحران کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تلفات جهانی کرونا به 700 هزار نفر رسید، آمریکا وارد فاز جدید بحران کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید