آمریکا: آزمایش های موشکی کره شمالی را به دقت تحت نظر داریم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه شنبه گفته رئیس جمهور این کشور آزمایش های موشکی کره شمالی را به دقت تحت نظر دارد.

آمریکا: آزمایش های موشکی کره شمالی را به دقت تحت نظر داریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز سه شنبه (15 مرداد/6 اوت) گفته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تفاهمی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی رسیده که طبق آن پیونگ یانگ بایستی از پرتاب موشک های بالیستیک قاره پیما اجتناب کند.

جان بولتون که با شبکه خبری فاکس نیوز صحبت می کرد درباره آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی گفت: به نظر می رسد آنها در حال اجرا مجموعه آزمایش هایی هستند تا این موشک را به طور کامل عملیاتی نمایند. ظاهراً این موشک ها بالیستیک هستند.

وی گفت: رئیس جمهور و کیم جونگ اون به تفاهمی دست یافته اند که طبق آن کیم جونگ اون از انجام موشک های بالیستیک قاره پیما با بردهای بلندتر منع شده است، بنابراین فکر می کنم ترامپ این موضوع را با دقت بسیار بسیار زیاد دنبال می نماید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در ماه های گذشته بارها مدعی شده بود توانسته آزمایش های موشکی کره شمالی را کنترل کند پیش از این کوشش نموده آزمایش های موشکی جدید این کشور را کم اهمیت جلوه دهد.

کره شمالی پنجشنبه در هفته های گذشته جاری اقدام به پرتاب چند موشک نموده است. ژاپن گفته موشک هایی که کره شمالی شلیک نموده از نوع موشک های بالیستیک کوتاه برد بوده است. این کشور بامداد امروز هم اقدام به شلیک دو موشک کرد. (جزئیات بیشتر)

رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه 11 مرداد از پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این آزمایش های موشکی کره شمالی گفته که مسئله ای با آنها ندارد، زیرا آنها موشک های کوتاه برد هستند.

وی، در حال خروج از کاخ سفید برای سفر به اوهایو در پاسخ به سوال یک خبرنگار که آیا فکر می نماید رهبر کره شمالی با انجام آزمایش های موشکی در حال آزمودن او است گفت: فکر می کنم اوضاع تا حد بسیار زیادی تحت کنترل است، تا حد خیلی زیادی تحت کنترل است.

او گفت که انجام این آزمایش های موشکی نقض هیچ کدام از قول هایی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به او داده نبوده است. ترامپ گفت: اینها، موشک های کوتاه برد بودند. ما هیچ وقت سر این توافق نکردیم. من مسئله ای ندارم. باید ببینیم چه پیش می آید، اما اینها موشک های کوتاه برد هستند. خیلی استاندارد هستند.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال 2006 میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع نموده اند.

کره شمالی علی رغم این تحریم ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید نموده است.

کره شمالی می گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ یانگ خاتمه ندهد از برنامه موشکی و هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11020

به "آمریکا: آزمایش های موشکی کره شمالی را به دقت تحت نظر داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: آزمایش های موشکی کره شمالی را به دقت تحت نظر داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید