آمریکا توافقنامه های خود با هنگ کنگ را لغو کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آمریکا به سه توافقنامه دو جانبه با هنگ کنگ به بهانه قانون امنیت ملی چین انتها داد.

آمریکا توافقنامه های خود با هنگ کنگ را لغو کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه از تعلیق یا پایان سه توافقنامه دو جانبه با هنگ کنگ در واکنش به ادعای نقض استقلال این منطقه از سوی چین اطلاع داد.

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام نمود به عنوان بخشی از اقدامات اجرایی جاری، ما در تاریخ 19 اوت به مقامات هنگ کنگ تعلیق یا پایان سه توافقنامه دو جانبه را اطلاع دادیم.

بنا به نوشته اسپوتنیک، این سه توافقنامه در مورد استراداد متخلفان متواری، انتقال افراد محکوم و معافیت مالیاتی متقابل درآمد های حاصل از عملیات بین المللی ناوبری بوده است.

پیش از این نیز وزیر خارجه آمریکا مدعی شده بود: ما 11 نفر را که مسئول از میان بردن خودمختاری هنگ کنگ هستند در لیست تحریمی قرار می دهیم. ما در برابر این موضوع که مردم هنگ کنگ از سرکوب وحشیانه حزب کمونیست چین و عاملان آن رنج می برند ساکت نخواهیم نشست.

هنگ کنگ تا سال 1997 تحت حاکمیت انگلیس بود، اما پس از این سال دوباره به حاکمیت چین درآمد. این کشور در امور داخلی مستقل است. سیاست چین درباره هنگ کنگ سیاست یک کشور دو سیستم است.

از 5 ماه پیش تا به امروز پس از اعلام قانون استرداد مجرمان به چین، هنگ کنگ شاهد موجی از تظاهرات و اعتراضات گسترده بوده است. کشور های غربی بخصوص انگلیس با حمایت رسانه ای گسترده و مدیریت اعتراضات، چین را با چالشی امنیتی روبرو نموده اند. با این حال، پکن اعلام نموده است هنگ کنگ بخشی از خاک چین باقی خواهد ماند.

اقدامات مداخله جویانه آمریکا و کشور های اروپایی در قبال موضوع هنگ کنگ طی ماه های اخیر افزایش یافته و پکن بار ها به این کشور ها درباره عدم مداخله در امور داخلی چین هشدار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38459

به "آمریکا توافقنامه های خود با هنگ کنگ را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا توافقنامه های خود با هنگ کنگ را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید