اجرای طرح بایدو دوچرخه ایست برای شهروندان مشهدی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: هزار و 200 دوچرخه در قالب طرح بایدودر اختیار شهروندان قرار می گیرد و در فاز نخست که انتهای مرداد ماه، 400 دوچرخه آماده بهره برداری است.

اجرای طرح بایدو دوچرخه ایست برای شهروندان مشهدی

به گزارش خبرنگار از ، مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: بایدو دوچرخه ایست که برای همه شهروندان اعم از زن و مرد در نظر گرفته ایم و این موضوع در طراحی دوچرخه ها نیز لحاظ شده است و از این حیث تبعیضی قائل نشدیم.

او اضافه نمود: طبق توافقی که با سرمایه گذار صورت گرفته است مقرر شده 1200 دوچرخه در قالب این طرح در اختیار شهروندان قرار بگیرد و در فاز نخست که انتهای مرداد ماه، 400 دوچرخه آماده بهره برداری است.

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: صاحب برند به پردازان در ازای درج لوگوی شرکت خود روی دوچرخه ها نسبت به تامین هزار و200 دوچرخه اقدام می کند، این دوچرخه ها نسبت به روز و با کیفیت بوده و به همین منظور حمایت از تولید داخلی از شرکت آساک، کارخانه ای که به دلیل شرایط اقتصادی ماه ها تولیدی نداشت، در حال تهیه است.

بهاروند بیان نمود: چنانچه استقبال و نیاز شهروندان بیش از هزار و200 دوچرخه باشد، در ادامه مدیریت شهری، خود اقدام به تامین دوچرخه خواهد کرد.

  • جایگزینی دوچرخه، اسکوتر و موتور برقی به جای موتور های بنزینی

او شرح داد: این طرح کاملا با طرح ایستگاه های دوچرخه که قبلا اجرا شد و پیروز هم نبود، متفاوت است. در این طرح ایستگاهی مشابه گذشته وجود ندارد و شهروندان می توانند تنها با نصب یک اپلیکیشن از این دوچرخه ها استفاده کنند و در هر مکانی مایل بوده آن را پارک کنند و به راستا خود ادامه دهند، چرا که دوچرخه ها دارای قفل مرکزی و چی پی اس بوده و قابل ردگیری هستند، البته چرخ بند هایی تعبیه می شود تا هم برای دوچرخه های شخصی وهم برای این دوچرخه ها قابل استفاده باشد.

رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد تاکید کرد: تا به امروز بیش از 200 کیلومتر راستا دوچرخه در مشهد ساخته شده و در این خصوص در کشور اول هستیم، امسال هم حدود 50 کیلومتر به این میزان اضافه خواهیم کرد و از این به بعد در ساخت خیابان های جدید ساخت راستا دوچرخه لحاظ می شود.

بهاروند اظهار کرد: قرار دادی با راهنمایی رانندگی داریم و یکی از موارد آن برخورد با کسانی است که در راستا دوچرخه مانع ایجاد می کنند. از راهنمایی رانندگی خواستیم با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد و در صورت تکرار تخلف جریمه شوند.

/ز.ق

اسلیم فا

اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

فیس راز

فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38219

به "اجرای طرح بایدو دوچرخه ایست برای شهروندان مشهدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح بایدو دوچرخه ایست برای شهروندان مشهدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید