ادامه نظارت های دقیق بر اغذیه فروشی ها

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، دکتر احمد رضازاده گفت: به‌عنوان متولیان بهداشت شهرستان شیراز هیچ خط قرمزی جز سلامت مردم را به رسمیت نمی‌شناسیم و با جوسازی‌ها از این موضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

ادامه نظارت های دقیق بر اغذیه فروشی ها

رضازاده ضمن تشریح برنامه‌های مرکز بهداشت شهدای والفجر شهرستان شیراز در حوزه نظارت بر عرضه مواد غذایی بیان داشت: اگر تاکنون برخی فروشگاه‌های معروف با انعطاف‌هایی در نظارت‌ها روبرو می‌شده‌اند، باید تأکید کنیم که نظارت‌ها ازاین‌پس با سرعت و دقت بیشتر در این حوزه صورت می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به استقبال عمومی مردم از برخورد با تخلفات بهداشتی در سطح شهر شیراز عنوان کرد: علی‌رغم سعی برخی از متخلفان جهت جوسازی در فضاهای مختلف، متولیان بهداشت با تمام توان نظارت‌های خود را ادامه خواهند داد.

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شهرستان شیراز افزود: چتر نظارتی در حوزه بهداشت و سلامت هر روز گسترده تر خواهد شد و هشدارهای لازم برای پایبندی تمامی فروشگاه‌های عرضه‌کننده مواد غذایی به صاحبان این مشاغل داده شده است.

رضازاده در پاسخ به برخی انتقادات در رابطه با پلمب اغذیه‌فروشی‌های معروف در شیراز بیان داشت: اینکه عنوان می‌شود تنها فروشگاه‌های معروف با برخورد قانونی مواجه شده‌اند، صحیح نیست چرا که در فرآیند اخیر تمامی صنوف این حوزه اعم از معروف و غیر معروف ، کوچک و بزرگ، در نقاط مختلف شهرستان شیراز زیر چتر نظارت های دقیق قرار گرفته اند.

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شهرستان شیراز ضمن تقدیر از همکاری مسئولان دستگاه قضایی در موضوع نظارت بر صنوف مذکور، ادامه داد: فرآیند بازرسی ها و نظارت ها بگونه ای است که پس از اطلاع رسانی و اخطار های متعدد، واحدهای صنفی متخلف با برخورد قانونی از سوی متولیان بهداشت، دستگاه قضایی و سایر ارگان های مرتبط روبرو می شوند.

رضازاده ضمن دعوت از صاحبان فروشگاه های عرضه مواد غذایی جهت همکاری متقابل با متولیان بهداشت و سلامت شهرستان و تاکید بر تعطیلی واحدهای صنفی متخلف براساس مستندات لازم ، عنوان کرد: از صنوف مرتبط با این موضوع دعوت می کنیم تا با مراجعه به مرکز بهداشت شهدای والفجر شهرستان شیراز ضمن دریافت دستوالعمل ها و شیوه نامه های مرتبط، نسبت به رفع ابهامات احتمالی خود اقدام کنند و همکاران ما نیز با تمام توان در این مسیر آماده راهنمایی و ارائه مشاوره به این افراد هستند.

وی ضمن تاکید بر لزوم رفع نواقص احتمالی این طرح نظارتی، افزود: برای ارائه اطلاعات و خدمت رسانی بهتر آمادگی لازم را داریم اما قطعا همکاری صنوف باعث خواهد شد تا فرآیند نظارت منجر به صدور اخطاریه ها و یا تعطیلی کمتری شود.

رضا زاده در پایان ضمن درخواست از شهروندان جهت ارائه موارد نارضایتی خود در زمینه عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی صنوف از طریق شماره تلفن 190 و یا مراجعه به مراکز بهداشت واقع در سطح شهرستان تاکید کرد: تمامی فروشگاه‌هایی که به‌نوعی با سلامت و تغذیه شهروندان سروکار دارند باید براساس اصول، مقررات و دستورالعمل‌های جاری خدمات خود را ارائه دهند و متولیان بهداشت شهرستان هم هیچ‌گونه مماشاتی در این رابطه نخواهند داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60

به "ادامه نظارت های دقیق بر اغذیه فروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه نظارت های دقیق بر اغذیه فروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید