ارائه 140 خدمت به شرکتهای دانش بنیان، فعالیت 6هزار استارت آپ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفت: از 5 هزار و 684 شرکت دانش بنیان در کشور 1400 شرکت به شرکت های خلاق تعلق دارند که نوآوری های ارزشمندی را در کشور ارائه می دهند.

ارائه 140 خدمت به شرکتهای دانش بنیان، فعالیت 6هزار استارت آپ

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هم اکنون شرکت های استارت آپی به بیش از 6 هزار شرکت افزایش یافته گفت: اکنون 144 شتاب دهنده در کشور فعال هستند و تعداد مراکز نوآوری برای فراوری ثروت و ارزش اضافه نموده بیشتر به 247 مرکز افزایش یافته است.

ستاری گفت: آمارها نشان می دهند که هم اکنون 40 شرکت دانش بنیان در بورس پذیرفته شده اند و مجموع سرمایه این شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه کشور به بیش از 240 هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: طی 3 سال اخیر برای ایجاد ظرفیت در امر سرمایه گذاری خطرپذیر یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و نظام بانکی کشور از سال 97 تا به امروز بیش از 37 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت نموده است.

به گفته معاون رئیس جمهور، در حال حاضر بیش از یک میلیون متر مربع فضای نوآوری در کشور وجود دارد و هم اکنون 9 کارخانه نوآوری در تهران و شهرهای عظیم کشور فعالیت می کنندکه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مراکز نوآوری 20 برابر بخش دولتی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در سه سال اخیر بیش از 2 هزار نفر از جوانان کشور که در 100 دانشگاه برتر دنیا تحصیل می کردند به کشور بازگشتند، گفت: در مجموع به طور متوسط بین 600 تا 650 نفر از این جوانان تحصیل نموده هر سال به کشور بازگشتند.

معاون علمی و فناوری با بیان اینکه ما هم اکنون شرکت های استارت آپ عظیمی در ایران داریم، گفت: مثلاً شرکت های تاکسیرانی اینترنتی فقط در تهران یک میلیون تاکسی آنلاین دارد در حالی که این تعداد تاکسی در شهر نیویورک بین 250 تا 300 هزار تاکسی است.

ارائه 140 خدمت به شرکتهای دانش بنیان

وی با بیان اینکه انجام میلیون ها تراکنش بانکی بدون خطا در کشور نشان از فرهنگ سازی مناسب استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید است، گفت: بدون تردد اقتصادی سنتی در برابر اقتصادی دانش بنیان بازنده واقعی است، زیرا سیستم های سنتی در اقتصاد کشورها دیگر نمی توانند در برابر شرکت های دانش بنیان خودی نشان دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: معاونت علمی ریاست جمهوری بیش از 140 خدمت به شرکت های دانش بنیان ارائه می نماید که دسترسی به منابع اقتصادی مورد احتیاج و حمایت از صادرات محصولات ایرانی به بازارهای هدف مهم ترین آن است.

حمایت از دانش بنیان های حوزه امنیت غذایی

وی اضافه کرد: معاونت علمی از تمام شرکت های دانش بنیان تازه تأسیس حمایت خواهد نمود و از 18 ماه پیش هرگونه سرمایه گذاری در زنجیره تأمین امنیت غذایی کشور مورد حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفته است.

ستاری اعلام کرد: هم اکنون 10 هزار نوع تجهیزات آزمایشگاهی در شرکت های دانش بنیان کشور فراوری می گردد که بسیاری از این تجهیزات به کشورهای خارجی صادر می گردد و هم اکنون ایران به یکی از عظیمترین فراوری کننده تجهیزات آزمایشگاهی تبدیل شده است.

معاون علمی وفناوری گفت: در بحث نیروی انسانی تحصیل نموده کشورمان شرایط فوق العاده ای دارد، زیرا وجود 4 میلیون دانشجو در کشور در کمتر کشوری وجود دارد. بین 13 تا 14 میلیون نفر تحصیل نموده در کشور داریم و وقتی می گویم که 6 هزار استارتاپ در کشور داریم، یعنی اینکه این شرایط در کمتر کشوری وجود دارد.

ستاری تاکید نمود: هرچه علم و فناوری محور توسعه کشور شوند، نقش دانشگاه ها در افزایش ارزش اضافه نموده بیشتر خواهد شد و شرکت های دانش بنیان و مراکز نوآوری و استارتاپ ها صندلی مهم خود را در بین مردم پیدا خواهند کرد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51500

به "ارائه 140 خدمت به شرکتهای دانش بنیان، فعالیت 6هزار استارت آپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 140 خدمت به شرکتهای دانش بنیان، فعالیت 6هزار استارت آپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید