از صعود قیمت نفت خبری نیست

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بانک OCBC سنگاپور پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر آمریکا بین 40 تا 43 دلار معامله خواهد شد.

از صعود قیمت نفت خبری نیست

به گزارش خبرنگاران، استراتژیستهای بانک OCBC در گزارش هفتگی دورنمای کالای خود نوشتند: با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ما همچنان انتظار داریم نفت برنت بین 40 تا 43 دلار در هر بشکه معامله گردد.

اظهارات اواخر هفته گذشته مقامات اوپک باعث افزایش چشمگیر قیمت نفت در معاملات پنج شنبه شده بود و نفت برنت به بالای 43 دلار در هر بشکه صعود نموده بود اما فرایند صعودی ادامه پیدا نکرد. تاثیر اظهارات سه هفته پیش وزیر انرژی عربستان سعودی که به سفته بازان بازار نفت هشدار داده بود، تاثیر کوتاه مدتی در حمایت از بهای معاملات داشت و قیمتها چند روز بعد اصلاح شدند.

استراتژیستهای بانک OCBC اظهار کردند: ما انتظار داریم همین سناریو اجرا گردد یعنی اگر نفت برنت به بالای 43 دلار هم صعود کند، اندکی بعد اصلاح قیمت پیدا نموده و به محدوده 40 تا 43 دلار برگردد. ما انتظار داریم بهای معاملات نفت برنت تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در همین محدوده بماند.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری آمریکایی گلدمن ساکس اوایل هفته جاری اعلام کردند پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده، عامل صعودی برای قیمتهای نفت خواهد بود زیرا هزینه صنعت شیل را افزایش داده و احتمالا باعث افت ارزش دلار می گردد.

گلدمن ساکس انتظار دارد دولت بایدن در مقررات، مالیاتها، محدودیتهای متان و حفاری جدید برای صنعت نفت به طور کلی و برای فراوری نفت شیل به خصوص، سخت گیری بیشتری اعمال کند که به افزایش هزینه فراوری نفت شیل آمریکا و موانع بیشتر برای فراوری این صنعت منتهی خواهد شد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، قیمت نفت پس از رشد 10 درصدی در هفته گذشته که بهترین عملکرد هفتگی از ژوئن بود، روز دوشنبه به دلیل خاتمه اعتصاب کارکنان نفتی نروژ، ازسرگیری فراوری نفت خلیج مکزیکو پس از عبور طوفان دلتا و ازسرگیری فراوری الشراره که بزرگترین میدان نفتی لیبی است، ریزش سنگینی پیدا کرد.

بهای معاملات نفت روز سه شنبه صعود کرد و نفت آمریکا به 40 دلار برگشت. بهای وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در نوامبر 77 سنت معادل حدود دو درصد افزایش یافت و در 40 دلار و 20 سنت در هر بشکه بسته شد. بهای نفت برنت برای تحویل در دسامبر 73 سنت معادل 1.8 درصد افزایش یافت و در 42 دلار و 45 سنت در هر بشکه بسته شد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 42271

به "از صعود قیمت نفت خبری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از صعود قیمت نفت خبری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید