انگلیسی ها عاشق چه غذاهایی هستند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، غذاهای انگلیسی

با اینکه بریتانیا سابقه ای طولانی در غذاهای نه چندان خوشمزه دارد اما این روزها برخی از سرآشپزهای انگلیسی به سراغ غذاهای اصیل رفتند و با ایجاد تغییراتی، به آشپزی سنتی بریتانیا رنگ و بوی مدرن دادند تا غذاهایی درست نمایند باب میل امروزی ها و در عین حال سنتی! دیگر دوره پوره سیب زمینی و کباب های خشک تمام شده چون نسل نو سرآشپزها دور غذاهای بی مزه را خط کشیدند و در پی نوترین دستورالعمل های غذایی هستند تا آن ها را وارد غذاهای سنتی نمایند. اگر سال جاری سفری به انگلیس داشتید حتما به فهرست غذاهای انگلیسی زیر نگاهی بیندازید و تا در انگلیس هستید از فرصت استفاده و آن ها را امتحان کنید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای انگلیسی آشنا شوید.

انگلیسی ها عاشق چه غذاهایی هستند؟

صبحانه کامل انگلیسی

صبحانه ای به سبک انگلیسی! یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر به انگلیس وقتی است که صبح گرسنه از خواب بیدار می شوید، به سمت رستوران هتل می روید و با یک صبحانه کامل و خوشمزه انگلیسی غافلگیر می شوید. مردم بریتانیا در سراسر جهان هر روز صبح این صبحانه خوشمزه را می خورند اما با اینکه هر سرآشپز سبک خاص خودش را برای درست کردن این صبحانه دارد اما ترکیبات اصلی اش سال هاست که به همین صورت به جای مانده است. همه صبحانه های انگلیسی با دو یا سه نیمرو آغاز می شوند، نیمروهایی با زرده های کاملا نپخته! حالا وقت اضافه کردن تکه های گوشت، سوسیس، لوبیا و گوجه سرخ شده به بشقاب است. این صبحانه را به همراه نان توست نمی خورند و از نانی استفاده می نمایند که در روغن گوشت سرخ شده باشد. گاهی در برخی از صبحانه های انگلیسی در کنار چیزهایی که گفتیم ماهی دودی، پودینگ سیاه، قارچ و سیب زمینی هم گذاشته می گردد.

ماهی و چیپس

اگر شما هم حداقل ماهی یک دفعه گذرتان به رستوران ها می افتد حتما نام رستوران های فیش اند چیپس را در ایران هم زیاد شنیده اید. ماهی و چیپس با اینکه از ریشه و اساس کاملا انگلیسی است اما این مهاجران اواخر قرن 17 بودند که رسم خوردن ماهی سرخ شده را به انگلیس بردند. اگر این غذا را در کافه ها و رستوران ها سفارش بدهید معمولا در کنار غذا، نخود فرنگی هم گذاشته می گردد.

شیرینی کورنیش (Cornish Pasty)

با اینکه شیرینی کورنیش اولین بار در شهر کورنوال درست شده اما در همه شهرهای انگلیس محبوب است. برای درست کردن این شیرینی از گوشت، سیب زمینی، شلغم زرد و پیاز استفاده می گردد و در آخر این مواد را در داخل خمیر می پیچند که بعد از آماده شدن کاملا طلایی می گردد. با اینکه ریشه این غذا کاملا تعیین نیست اما به نظر می آید اولین بار برای معدن چی ها درست شده چون شکل خاص این شیرینی و لبه های ضخیم و چین دار آن باعث می گردد تا معدن چی ها دست های آلوده شان را به دیگر قسمت های غذا نزنند برای همین این غذا از مدت ها قبل برای کارگران درست می گردد.

غذای Toad in the Hole

یک غذای سوسیسی! در انگلیس هم مثل آلمان سوسیس طرفدارهای زیادی دارد البته سوسیس های سالم و باکیفیت! با اینکه شکل و نام این غذای بریتانیایی کمی خنده دار به نظر می رسد اما در عوض طعم و مزه آن را تا مدت ها فراموش نمی کنید. ماده اصلی این غذا یک سوسیس خوشمزه است که در روغن های خاص سرخ می گردد و عطر و طعمی باورنکردنی می گیرد. این غذای گرم و مقوی را معمولا با سس پیاز می خورند و آن را در بیشتر رستوران های این کشور می توانید پیدا کنید.

غذای Lancashire Hotpot

این غذا مخصوص شمال انگلیس است یعنی همان جایی که پاییزهای پرباران خبر از زمستان های سرد می دهد. معمولا پشت اختراع غذاهای سنتی داستان های جالبی وجود دارد که شنیدن آن ها خیلی مجذوب کننده است. این غذا مخصوص زمانه ای است که کسی در خانه اش فر نداشت و به وسیله کسانی اختراع شد که روی آسیابان ها کار می کردند. کارگران این غذا را با خود از خانه به محل کار می بردند و در فر مشترک آسیابان می گذاشتند تا به آرامی تا زمان ناهار پخته گردد. این غذای خوشمزه از تکه های گوشت بره یا گوسفند درست می گردد، روی آن با لایه ای از سیب زمینی های گرد پوشیده می گردد و آنقدر بخارپز می گردد تا سیب زمینی ها کاملا طلایی و خوش رنگ شوند.

کباب یکشنبه (Sunday Roast)

کباب لذیذ مخصوص یک شنبه ها! روزهای تعطیل غذاهای خاص و ویژه ای دارد که تعطیلات را دلچسب تر می نماید و خیلی ها اصلا به خاطر همین غذاها کل هفته را به امید آمدن روزهای آخر هفته می گذرانند. این غذای سنتی از قدیم در یکشنبه ها و بعد از بازدید از کلیسا خورده می گردد. این کباب به همراه پودینگ یورک شایر، سبزیجات و سس گریوی سرو می گردد و اگر یکشنبه ها گذرتان به کافه ها و رستوران های انگلیس بیفتد حتما این غذا را در منو می بینید. برای درست کردن پودینگ یورک شایر تخم مرغ، آرد و شیر را با هم ترکیب می نمایند و آن را در کنار گوشت های کبابی می خورند.

غذای Bubble and Squeak

با اینکه انگلیس از قدیم محصولات کشاورزی زیادی داشت اما دو جنگ جهانی پشت سر هم کمی رونق را از محصولات کشاورزی این کشور گرفت برای همین آن ها آغاز به اختراع غذاهایی کردند که از به جای مانده های غذاهای دیگر درست می شد: Bubble and Squeak از همان غذاهاست! این غذا از ترکیب به جای مانده های گوشت ها و سبزیجات کبابی به همراه پوره سیب زمینی درست می گردد و معمولا موقع صبحانه خورده می گردد.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 71058

به "انگلیسی ها عاشق چه غذاهایی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیسی ها عاشق چه غذاهایی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید