ایرادات شورای نگهبان به لایحه حفاظت از خاک برطرف شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، آنالیز گزارش کمیسیون کشاورزی در خصوص برطرف ایرادات شورای نگهبان به لایحه حفاظت از خاک در دستور کار نهاده شد.

ایرادات شورای نگهبان به لایحه حفاظت از خاک برطرف شد

کمیسیون کشاورزی در ماده سه و مصوبه قبلی مجلس اصرار کرد؛ بر اساس این ماده هر گونه بهره برداری از خاک باید با رعایت معیارها و شاخص های فنی بهره برداری پایدار از خاک انجام پذیرد.

در ماده 6 نیز کمیسیون کشاورزی در مصوبه قبلی مجلس اصرار ورزید بر اساس این ماده، وزارت کشاورزی موظف است با همکاری سازمان نقشه برداری کشور ظرف مدت پنج سال برای خاک های زراعی و باغی، نقشه های خاک، پهن بندی خاک کشور از نظر سطح ماده عالی و طبقه بندی اراضی را در مقیاس حداقل یک، 25 هزارم تهیه کند.

ماده 9 این لایحه نیز به توضیح زیر اصلاح شد:

عدم رعایت دستورالعمل ها و مقررات این ماده جرم محسوب می گردد و مرتکب با حکم مراجع قضایی علاوه بر جبران خسارت و پرداخت جزای نقدی تا دو برابر ارزش کالا مکلف است مواد مزبور را جمع آوری، مرجوع و یا با نظارت وزارت کشاورزی با هزینه خود معدوم کند.

به گزارش خبرنگاران،در صورتی که شورای نگهبان مجددا از موادی که مجلس بر آن اصرار ورزیده ایراد بگیرد این مواد برای حل نهایی ایراد به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3939

به "ایرادات شورای نگهبان به لایحه حفاظت از خاک برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرادات شورای نگهبان به لایحه حفاظت از خاک برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید