باتری جدیدی که سازندگانش را شگفت زده کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - محققان توانستند از ترکیب دو نوع باتری، یک باتری جدیدی فراوری نمایند که منجر به انقلابی در صنعت خودروی ماشین های برقی می گردد.

باتری جدیدی که سازندگانش را شگفت زده کرد

به گزارش خبرنگاران، محققان پیروز شدند با ترکیب دو نوع باتری، مدل نوی از باتری ها را بسازند که می تواند انقلابی در عرصه ماشین های برقی و فناوری های مشابه مبتنی بر باتری های لیتیوم-یونی باشد. در این باتری نو از الکترولیت های جامد و آند های تمام سیلیکونی استفاده شده و باتری تمام جامد سیلیکونی نامیده می گردد. نخستین آزمایشاتی که اجرا شده نشان می دهد این باتری امن و با دوام است و توانایی ذخیره انرژی بالایی هم دارند. مهندسان نانو دانشگاه سن دیگو، کالیفرنیا با همکاری محققان مرکز LG Energy Solution تحقیقات مربوط به این باتری را برعهده دارند.

ساز و کار باتری جامد تمام سیلیکونی نو

چگالی آند های سیلیکونی 10 برابر بیشتر از آند های گرافیتی است و به همین علت مورد توجه قرار گرفتند. البته این آند ها با الکترولیت مایع تخریب شده و در زمان شارژ باتری منقبض و منبسط می شوند. همین مسائل و چالش ها هم باعث شده که دانشمندان از این آند ها در باتری های لیتیوم-یون تجاری استفاده ننمایند، اما این تحقیقات نو راه استفاده از آند های تمام سیلیکون را محقق نموده و به لطف الکترولیت های مناسب می توان این مسائل را حل کرد. دانشمندان نتیجه گرفتند که می توان با تغییر الکترولیت مایع و جایگزین کردن آن با الکترولیت جامد مبتنی بر سولفید، این محدودیت ها را رفع کرد.

دارن تان، یکی از محققان این پروژه در این باره گفت: با تماشا نتایج این تحقیقات، قلمرو نو در حوزه باتری های جامد ایجاد کردیم که استفاده از آند های سیلیکونی را امکان پذیر می نماید. باتری های تمام جامد سیلیکونی بسیاری از محدودیت ها را از بین می برد و فرصت های نوی را برای رفع کردن تقاضای بازار برای انرژی بیشتر، هزینه کمتر و باتری های ایمن تر در اختیار ما قرار می دهند.

دانشمندان توانستند این باتری ها را 500 بار با ظرفیت 80 درصد در دمای محیط شارژ و تخلیه نمایند در حالی که باتری های جامد مبتنی بر آند لیتیومی برای شارژ شدن به دمای خاص احتیاج دارند.

لازم به ذکر است که اکنون دانشمندان مجوز ساخت باتری تمام جامد سیلیکونی را از استارتاپ Unigrid Battery دریافت کردند و انتظار می رود با توسعه بیشتر در نهایت بتوانند این باتری ها را به صورت تجاری فراوری نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64774

به "باتری جدیدی که سازندگانش را شگفت زده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری جدیدی که سازندگانش را شگفت زده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید