بازار فروش خرما نیازمند تحرک بیشتر برای فعال شدن ظرفیت داخلی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تحرک بازار فروش خرما نیازمند فعال شدن ظرفیت داخلی با ورود این محصول به سبدغذایی خانوارها است

بازار فروش خرما نیازمند تحرک بیشتر برای فعال شدن ظرفیت داخلی است

به گزارش خبرنگاران بوشهر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ؛ سید حسین حسینی در نشست میز خرما در دشتستان اضافه کرد: فروشگاه های زنجیره ای، نهادهای حمایتی مانند آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکزهای نظامی می توانند با قراردادن خرما در بسته معیشتی به رونق بازار خرید این محصول کمک کنند.

وی گفت: تنها 30 درصد از مجموع خرمای تولیدی کشور صادر می شود که این نشان می دهد بیشتر فعالیت ها برای رونق بازار خرما باید با تمرکز در بخش های داخلی صورت گیرد.

حسینی ادامه داد: همچنین رسانه ملی می تواند با فرهنگ سازی نسبت به ارزش غذایی محصول خرما میزان سرانه مصرف آن را در سطح کشور افزایش دهد زیرا خرما محصولی سلامت محور است که افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن از دیگر مزایای آن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با معین قیمت نگهداری خرما در سردخانه های استان بوشهر اظهار کرد: در این زمینه نرخی از سوی سازمان حمایت اعلام شده است که در سال گذشته هم اجرای آن با مقاومت هایی از سوی نخل داران همراه بود.

وی گفت: در این ارتباط می طلبد با رایزنی و دستیابی به یک توافق ضمنی نسبت به حل این مشکل اقدام کرد تا از ظرفیت سردخانه ای استان بوشهر بخوبی برای نگهداری مناسب از خرما استفاده شود.

حسینی گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید و سرمایه گذاری، قیمت سازمان حمایت برای سردخانه داران منطقی نیست که با این شرایط تنها با یک توافق بین نخل داران و سردخانه داران می توان به حل این موضوع و نرخ گذاری مناسب برای سردخانه ها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: در صورت حصول این توافق علاوه بر تولید کننده سردخانه داران هم منتفع می شوند و بخوبی می توانند با یکدیگر تعامل کنند.

در استان بوشهر بیش از 6 میلیون اصله نخل وجود دارد که سالانه بیش از 160 هزارتن محصول خرما تولید می کنند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 62224

به "بازار فروش خرما نیازمند تحرک بیشتر برای فعال شدن ظرفیت داخلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار فروش خرما نیازمند تحرک بیشتر برای فعال شدن ظرفیت داخلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید