با حضور در استقلال خودم را خراب کردم، عابر بانک ها زندانی هستند!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، کامران منزوی در حاشیه جلسه عصر امروز سه شنبه هیئت مدیره استقلال و مدیرعامل این تیم گفت: شرایط خوب نیست، ما به روزمرگی رسیده ایم، هر مدیری که می آید پس از مدتی چنین شرایطی پیدا می نماید. ما می آییم که کار انجام دهیم اما بحران پشت بحران به وجود می آید؛ آن هم بحران اجرایی که شرایط هر روز سخت تر می گردد. مدیرعامل هم هرکسی باشد گرفتار می گردد. اگر به گزارش مجلس نگاه کنید می بینید یک کلمه هم خلاف نیست.

با حضور در استقلال خودم را خراب کردم، عابر بانک ها زندانی هستند!

وی در مورد اینکه چرا نامه کارگزار باشگاه را امضا نمی کرد، یادآور شد: این چه سئوالی است. خب قرارداد را هم بستیم؛ می گردد مثل سال قبل. به سئوال حاشیه ای نمی پردازم. اینجا تا به ساختار لازم نرسد مسائل ادامه دارد. اقتصاد در باشگاه استقلال و فوتبال ایران معنا ندارد. می گوییم دو باشگاه خصوصی سازی گردد. اگر بخواهیم خصوصی گردد باید 50 قرارداد دیگر با ارگان های دیگر بسته گردد. اینجا قانون مالکیت وجود ندارد. چرا استراماچونی را به راحتی از دست دادیم؟

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال درباره اینکه اقدامات بعضی از اعضای هیات مدیره باعث جدایی استراماچونی شد و به موقع پول نرساندند، گفت: مگر هیات مدیره عابربانک است؟ عابربانک های فوتبال که الان زندان هستند. این فوتبال با عابربانک به جایی نمی رسد. شما بروید افراد پولدارتر بیاورید. مگر از هزینه 100 میلیاردی بر می آید؟ یک نفر به استقلال 900 میلیون تومان یاری کرد که اسمش در صورت های مالی هم نیست اما متاسفانه 2 میلیارد و 400 میلیون طلب کار شده است. ترازها شفاف نیست و مدیر بعدی هم بیاید همین مسائل را در پیش خواهد داشت و چیزی دستش را نمی گیرد چون اینها حکم دارند.

وی درباره بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس توضیح داد: تا زیرساخت فراهم نگردد، خصوصی سازی نمی گردد. کدام بخش خصوصی در فوتبال دچار مشکل نشده است. بخش خصوصی نیاز به قوانین حمایتی دارد. از روز اول گفتیم عابربانک نیستیم.

منزوی در پاسخ به این سئوال که در گزارش تحقیق و تفحص پرسپولیس 40 و استقلال 20 مورد تخلف داشته است گفت: حرف آنها درست است. یک نفر آمده که استقلال را در صورت خصوصی سازی بگیرد اما چه تضمینی برای او وجود دارد. آیا قوانین حق امتیاز، مالکیت معنوی، بلیت فروشی و تبلیغات دور زمین برای او وجود دارد؟ بعضی ها می گویند چرا پول به باشگاه استقلال تزریق نمی کنید. من همین الان به شما می گویم آقای خلیل زاده هفته گذشته مقابل همین درب باشگاه صحبت کرد و گفت تراز را می گیرم و آنرا اعلام می کنم. از شما می خواهم در این خصوص پیگیری کنید تا او جواب دهد و اعلام نمایند چقدر از سال گذشته تا به امروز هزینه نموده اید.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال تاکید نمود: مطمئنم آن فرد حکم اجرای این 2 میلیارد و 100 میلیونی که روی دست آقای سعادتمند مانده است را می گیرد و شما با آب و تاب می نویسید درب باشگاه استقلال پلمب شد. اداره آب و گاز آمدند و اشتراک این ساختمان را قطع کردند. به نظر شما سعادتمند باید چه کار کند؟ همین پولی که سال جاری بابت قرارداد با اسپانسر می گیرد را باید به جای بدهی های سال 91 بدهد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر شکایت کارگزار قبلی از باشگاه استقلال در مورد قرارداد با کارگزار جدید، گفت: قراردادی امضا نشده و هنوز امضای آن مانده است.

عضو هیات مدیره استقلال درباره نقش وزارت ورزش اظهار کرد: قانون دست و پای وزارت ورزش را بسته است. نکته ای که وجود دارد این است که شما باید تمام مسائل را ببینید. اقتصاد ما مشکل دارد. روزی که با بازیکنان خارجی قرارداد بسته اند دلار چقدر بوده است و الان چقدر است؟ آیا این مشکل باشگاه استقلال است؟ آیا فتحی یا سعادتمند مقصر هستند؟ این همین تغییر را در حساب های باشگاه استقلال مقایسه کنید.

منزوی اعلام نمود: همین لیگ سال جاری را ببینید که دیر آغاز شد و حالا هم این وقفه در آن بوجود آمده است. هزینه های آن باید از کجا تامین گردد؟ این نشان از زیرساخت ما است. وقتی هم که مدیر جدید می آید اگر اقتصاد قوی نداشته باشد گرفتار می گردد چون تنها باید به فکر این باشد که 10 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کند تا آنها در تمرین حضور پیدا نمایند و 15 درصد بدهد تا مربی قهر نکند. یک ماه قبل از عید می خواستند برند استقلال را به حراج بگذارند. برای 385 میلیون طلبی که وجود خارجی نداشت رأی صادر شد. مال چه زمانی بود؟ مربوط به سال 91 بود و چه زمانی آن را پرداخت کردند؟ سال 1398.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال تاکید نمود: مسائل استقلال زیاد است. سال 97 طلبکاران می آمدند و رضایت می گرفتند. سال بعد که فتحی آمد گفت اگر پرداختی به طلبکاران صورت نگیرد کارت بازی 6 نفر صادر نخواهد شد و دیدیم طلب ها برای سال 89 تا 92 است. حنیف عمران زاده 4 سال است که فوتبال را کنار گذاشته اما هنوز از باشگاه استقلال طلبکار بود. او آبان 1398 طلبش را دریافت کرد. او معرفت به خرج داد و خیلی از مطالباتش را بخشید. به این می گویند ساختار معیوب. این مسئله تمام شدنی نیست. نه من 10 نفر دیگر هم که بیایند همین شرایط وجود دارد. مگر ما فرصت کار داشتیم؟

وی در واکنش به این کنایه که گفته می گردد شما ناهار را با یک نفر می خورید و شام را با فرد دیگری و همچنین بحث جدایی آندره استراماچونی از استقلال، گفت: ببخشید که این کلمه را به کار می برم اما تمام این حرف ها اراجیف است. من سر کارم هستم. اینها همه حرف است. وقتی ماجدی به تلویزیون آمد حرف های به حقی زد. ما استراماچونی را دو بار دیدیم. یک بار داخل آموزشگاه و یک بار هم شب دربی آن هم به مدت 20 دقیقه. ما او را ندیدیم که مسائلش را بدانیم.

منزوی درباره اینکه استراماچونی هشدارهایش را داده بود تاکید نمود: همه در جریان هشدارهایش بودیم. وقتی که استقلال در هر بازی گل های زیادی می زد باید هزینه های تیم تامین می شد. اقتصاد ادبیات خاص خودش را دارد. متاسفانه فوتبال ما اینقدر که در حاشیه است به زیربنا توجه ندارد. به ما می گویند به فوتبال پایه توجه کنید. اما پای این فوتبال که نباید آب ریخت تا رشد کند. باید 4 سال تحمل کنیم اما واقعاً کسی تحمل می نماید؟

عضو هیات مدیره استقلال ادامه داد: 4، 5 سال است که استقلال گرفتار و هوادارش عصبانی است. به آنها باید حق داد چون بازیکنان مد نظرشان جذب نمی گردد. الان سعادتمند آمده، گناهش چیست که خروار خروار بدهی دارد. او چه کاری باید انجام دهد؟

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می گردد وزارت ورزش خیلی در امور استقلال و پرسپولیس دخالت می نماید، اضافه نمود: اینجا نیازی به هیئت مدیره ندارد چون بالاترین مقام اجرایی، مدیرعامل است. بعضی احکام انتصابی باشگاه را من از موبایل و روی سایت ها می خوانم چون مربوط به اختیارات مدیرعامل است و طبق قانون به عهده او است. اگر کسی بخواهد در کارش دخالت کند، او باید جوابگو باشد. سال گذشته همه فکر می کردند هیئت مدیره کار اجرایی می نماید. همه فکر می کردند تمام اعضای هیات مدیره در باشگاه اتاق داریم و در جریان همه امور هستیم؛ اینطور نیست.

عضو هیات مدیره استقلال اظهار کرد: این باشگاه الان بیش از 100 میلیارد بدهی دارد. مربوط به امروز و دیروز هم نیست و به گذشته مربوط است. الان بخش خصوصی آمد و هزار یا 2 هزار میلیارد این باشگاه را خرید پولش کجا می رود؟ مطمئناً به خزانه و به دولت می رسد. کسی که باشگاه را می خرد با کدام زیر بنا و زیرساخت می تواند کار کند و چه قانونی از او حمایت می نماید؟ مالکیت معنوی، استادیوم، حق پخش، اسپانسر کدام یک حمایت می نمایند؟ به طور حتم او باید 6-7 ماه کار کند و متوجه می گردد هزینه ها سرسام آور است.

منزوی با اشاره به بدهی این باشگاه به سازمان لیگ گفت: مگر می گردد استقلال یک فصل بازی کند و در انتها 2 میلیارد هم به سازمان لیگ بدهکار گردد؟

وی درباره اینکه این مشکل به خاطر عدم شفافیت مالی باشگاه است، تاکید نمود: برای باشگاه نیست. سازمان لیگ برای خودش دفتر دارد. من رابطه مالی استقلال و سازمان لیگ را می گویم. مگر سازمان لیگ نباید جزو منابع درآمدی استقلال باشد؟ چه چیزی عاید استقلال شده است جز 2 میلیارد تومان بدهی. می گویند سازمان لیگ 66 یا 40 میلیارد تومان قرارداد بسته است. مگر نباید استقلال منتفع گردد. ما در این مدت حتی یک ریال هم دریافتی نداشته ایم. صورت شرایط می دهند ولی بدهکار می شویم. یکسری هزینه ها مثل بهداشت و قرارداد را کسر می نمایند ولی ما درآمدی نداریم.

عضو هیات مدیره استقلال اعلام نمود: اگر ساختار مالی و مالی باشگاه درست نگردد، اگر یکبار برای همواره صورت های مالی شفاف نگردد و مدیرعامل نداند فردا با چه چیزی روبرو است این مشکل لاینحل باقی می ماند. نمایندگان مجلس بدون غرض تحقیق و تفحص نموده اند. فکر می کنید می توانید همزمان با حل این مشکل در عرض چهار ماه، تیم پرقدرتی هم داشته باشید؟ این قضاوت ناعادلانه است که بگویند فلانی خراب کرد یا مشکل از هیات مدیره است.

منزوی با اشاره به مسائل درآمدزایی در فوتبال ایران و باشگاه استقلال گفت: این چرخ اینطور نمی چرخد. باید ساختار درآمدی باشگاه مثل حق آموزش و حق رشد، حق پخش تلویزیونی داشته باشیم. در غیر اینصورت من که 45 سال استقلالی هستم خودم را خراب کردم که آمدم. ما آتشنشان بودیم. آتش که می گرفت می رفتیم پول قرض می گرفتیم و چک می دادیم و آتش را خاموش می کردیم. ما کار زیرساختی نکردیم. هرکسی هم آمد یک فحشی به ما داد. دستشان درد نکند! حقیقت ماجرا این است. بروید ببینید کجای حرفم خلاف است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32232

به "با حضور در استقلال خودم را خراب کردم، عابر بانک ها زندانی هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با حضور در استقلال خودم را خراب کردم، عابر بانک ها زندانی هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید