با عجیب ترین وسایل نقلیه دنیا آشنا شوید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دنیا با وجود تمام پیشرفت هایش، همیشه پذیرای هیجان و اکتشافات تازه و عجیب بوده و خواهد بود. همیشه موضوعات و ساخته های غیرمتعارف، برای بیشتر ما انسان ها جذاب و جالب توجه هستند. یک نمونه از این عجایب غیرمتعارف و جذاب، وسایل نقلیه است. تا به امروز مرسوم بوده که این خودروهای همگانی به همان شکل سنتی و معمول استفاده گردند، اما حس تنوع طلبی انسان سبب شده تا در برخی وسایل نقلیه تغییراتی داده شود تا حس تنوع طلبی، هیجان و متفاوت بودن، ماموریت خود را به انجام برساند. برخی از آن ها برای استفاده عموم و برخی نیز برای استفاده خانوادگی و حتی شخصی ساخته شده اند. برخی از این وسیله ها، صرفا برای هیجان و برخی دیگر بصورت کاملا سفارشی و سلیقه شخصی مهیا شده اند. ناگفته نماند که در این بین، هستند کشورهایی که برای جذب گردشگر، عجیب ترین وسایل نقلیه دنیا را مورد استفاده قرار می دهند تا هم یک جاذبه گردشگری باشد و هم اینکه با ایجاد هیجان، صنعت توریسم را هرچه بیشتر رونق دهند. گردشگران نیز همیشه از جذابیت ها استقبال کرده و با اشتیاق به دنبال تنوع و تفاوت بوده اند. مطلب امروز در مورد وسایل نقلیه عجیب و غریب است. با خبرنگاران به سراغ چند نمونه از وسایل نقلیه عجیب و غریب می رویم و از ناهمگون بودن آنان حیرت زده خواهیم شد.

با عجیب ترین وسایل نقلیه دنیا آشنا شوید

قطارهای معلق

قطارهای شگفت انگیزی که به صورت معلق در حال جابجایی مسافرین هستند، در آلمان تحت نام قطارهای شناور در آسمان شناخته می شوند، ولی نام اصلیشان قطار آویزان یا معلق هست. این قطارها که بخشی از انواع قطارهای آلمان به حساب می آیند، سالانه 25 میلیون نفر را جابجا کرده و بیش از یک قرن است که نقاط اصلی شهر را به هم مرتبط می کنند. جالب ترین نکته این قطارها این است که ترافیک شهری، هیچ دخالتی در تردد این وسایل ندارد.

جیپنی ها

این وسایل نقلیه بعنوان نمادی از فرهنگ این کشور به شمار می آیند. جیپنی ها در ابتدا به نظر اتوبوس هستند و در حقیقت، از جیپ هایی ساخته شده که متعلق به آمریکا بوده و بعد از جنگ دنیای دوم در این کشور بلا استفاده رها شده اند. تغییراتی در آن ها لحاظ شده تا بعنوان وسیله حمل و نقل عمومی از آن ها بهره ببرند که شامل موارد زیر هستند: به طول آنان افزوده شده و صندلی هایشان بیشتر شده اند و همینطور در رنگ آمیزی آنان، از رنگ های مردم پسند و شاد استفاده شده و سقفی هم به آنان اضافه کرده اند، بر هر جیپ طرح های متفاوت نقاشی شد و در نهایت به صورت عامه پسند امروزی مورد بهره برداری قرار گرفت. ناگفته نماند که نقاشی های زیبای این جیپ ها جالب توجه هنرمندان قرار گرفت و طراح نامی، کریستین لوبوتین از طرح های این جیپ ها در کیف های رو دوشی بزرگ خود استفاده نمود.

گوندولا سواری بر روی آب های ونیز

قایق ها سنتی ایتالیایی با نام گوندولا، تبدیل به نشانی از شهر ونیز شده اند و یکی از وسایل سیستم حمل و نقل عمومی اروپا به شمار می آیند. هر فردی که به این کشور مراجعه کند، مشتاقانه دوست دارد، حتی شده یکبار سوار این قایق ها گردد. ویژگی این قایق ها این بوده که با دست ساخته می شوند. پیشرفت های این روزها تاثیر کمی بر روی نوع ساخت و شکل ظاهری آنان گذاشته و بیشتر به همان شکل سنتی باقی مانده اند. قایقران در حین راندن قایق شروع به آواز خواندن به زبان ایتالیایی می کند و این حرفه از چند صد سال پیش از شغل های مهم این نقطه از دنیا بشمار می آید. کسی که مجوز راندن قایق را دارد، باید به سه زبان مسلط باشد، اطلاعات کافی در مورد تاریخ، هنر و زبان شناسی داشته باشد، لباس سرتا پا سنتی پوشیده و کلاه مخصوص نیز بر سر بگذارد.

توک توک

این وسیله، نه ماشین محسوب می گردد و نه موتور. در واقع یک موتور سه چرخه بوده که برای جابجایی بار و همچنین مسافر مورد استفاده قرار می گیرد، یعنی هم قابلیت ماشین و هم قابلیت موتو را داراست. وسیله ای سنتی که از سالیان دراز در این کشورها بوده و خیلی ها آن را به سایر وسایل نقلیه دیگر ترجیح می دهند. جالب هست براساس مقاله عجیب ترین وسایل نقلیه دنیا بدانید که این وسیله مورد توجه گردشگران هم قرار می گیرد و با اشتیاق از آن استقبال می کنند. در چندین کشور از جمله هند، پاکستان، یریلانا، تایلند و چن کشور دیگر هنوز در حال استفاده بوده و جز وسایل نقلیه سنتی این کشورها به شمار می آید.

تاکسی آبی

این وسیله، قایقی است که بصورت تاکسی تغییر شکل داده و مسافران و گردشگران را انتقال می دهد. در شهرهای ونکور، سیدنی، شیکاگو و نیویورک و بسیاری از شهرهای دیگر که دسترسی به آب دارند، با استقبال مسافران روبرو شده است. در شهرهای یاد شده، عبور کردن از میان آب ها به همان اندازه مهم بوده که عبور از اتوبان و خیابان های یک شهر اهمیت دارد.

کوکو تاکسی

این وسیله نیز سه چرخه بوده که بصورت پدالی کار می کند و یکی از بی مثال ترین وسایل نقلیه محسوب می گردد. این وسیله نام خود را از میوه نارگیل گرفته است، زیرا شباهت بسیاری به نارگیل دارد. براساس مقاله عجیب ترین وسایل نقلیه دنیا خدمتتان خاطر نشان کنیم که اگر برای رسیدن به مقصد عجله دارید، این وسیله سرعت چندانی ندارد. پوشش کوکو تاکسی از فایبرگلس تشکیل شده و بر روی موتوری سه چرخه ای واقع شده است.

سورتمه های مونته

سورتمه ای که متشکل از سبد بافته شده ای سوار بر چوب هست. دو راننده که در حقیقت نقش ترمز و گاز را دارند، هدایت این وسیله را برعهده دارند. در کشور پرتغال این وسیله به عنوان ابزاری که از سال های دور و برای پایین آمدن از تپه های مونته استفاده می شد، کاربرد دارد. در حال حاضر این سورتمه تحت نام جاذبه ای گردشگری معروف گشته و مورد استقبال گردشگران نیز واقع شده است. بیشینه سرعت این سورتمه 30 کیلومتر در ساعت است.

ریشکا

خاستگاه اصلی این وسیله آسیاست. این تاکسی که از دو چرخ تشکیل شده و در بسیاری از کشوها از جمله ژاپن استفاده می گردد و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. گردشگران هم بدون شک اشیاق دارند تا برای یکبار هم شده سوار بر این وسیله به تماشای شهر بپردازند.

اتوبوس برفی تراباس

این وسیله ها، اتوس های مخصوصی هستند که در برف و یخبندان مسافران را جابجا می کنند. اولین سری از اتوبوس های برفی را یک شرکت هواپیماسازی ارائه داد، ولی سری های بعدی که تراباس باشند را یک شرکت تخصصی با نام فورموست تولید کرد. این وسیله ها با سرعتی اندک حرکت داشته و در هر جابجایی گنجایش 56 نفر را دارند. این مورد از وسایل نقلیه عجیب و غریب به دلیل همین سرعت پایین، خیلی کم پیش می آید که تصادف کنند.

قطار بامبویی

به دلیل ناامن بودن قطارهای معمولی که عمدتا مورد هجوم قرا می گرفتند و جان مسافران را تهدید می کردند، افراد محلی با نوآوری وسیله ای ابداع کردند که به قطارهای بامبویی معروف شد. مالکان این وسایل، آن ها را به موتور تراکتور یا موتورسیکلت تجهیز نمودند. بی مثال ترین وسایلی که از آنان تحت نام وسیله جابجایی مسافران در کشور کامبوج اسم می برند، شبیه قطار نبوده و در حقیقت ماشین هایی دستی هستند که بر روی ریل حرکت می کنند. ناگفته نماند، اگر در حین انتقال با این واگن های چوبی و در حال خنده، از وسیله به کناری پرت شدید، بلیط شما اعاده نمی گردد.

بانیما

قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
منبع: همگردی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24655

به "با عجیب ترین وسایل نقلیه دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عجیب ترین وسایل نقلیه دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید