بررسی امنیت سایبری در کمیسیون امنیت با حضور وزیر ارتباطات

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به تشریح جلسه امروز این کمیسیون پرداخت.

بررسی امنیت سایبری در کمیسیون امنیت با حضور وزیر ارتباطات

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود اظهار کرد:جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور محمد جواد آذری جهرمی و با موضوع بررسی تهدیدهای امنیتی فضای سایبری برگزار گشت.

وی افزود:در این جلسه وزیر ارتباطات ضمن ارائه گزارشی از فرایند پیشرفت شبکه ملی توسعه ارتباطات به موضوع سپر دفاعی یکپارچه در فضای کشور پرداخته و همکاران ایشان نیز با ارائه گزارشی درباره سپر دفاعی دژفا شرحاتی درباره نقش این سپر در امنیت سایبری کشور مسائلی را مطرح کردند.

عمویی شرح داد: آذری جهرمی در این جلسه تاکید کرد که نگاه ما توسعه شبکه ملی ارتباطات است و نیاز داریم که اصول حکمرانی لازم برای فضای مجازی را تدوین کنیم چرا که بر حاکمیت جمهوری اسلامی بر فضای مجازی اصرار داریم.

وی ادامه داد: در این جلسه اشاره شد که از مجموع 23جز لازم برای توسعه زیرساخت شبکه توسعه ملی ارتباطات در حال حاضر 20 جز مستقر شده و در زمینه های دیگر نیز کار برای توسعه ابعاد این شبکه ادامه دارد.

عمویی تاکید کرد:همچنین بر موتور جستجوی ملی پیام رسان های بومی تاکید شد و اشاره شد که در حال حاضر اندروید ایرانی بر روی گوشی ها فعال شده و باید از ظرفیت ها برای استفاده از این سیستم عامل استفاده شود.

عمویی گفت: در این جلسه نمایندگان هم ملاحظات خود را درباره ابعاد مختلف حکمرانی در فضای مجازی مطرح کردند و به تهدیدات مختلفی مانند حریم خصوصی و داده های کلان پرداختند وتاکید داشتند که وزارت ارتباطات باید در جهت تقویت حکمرانی و حمایت از داده های کشور و حریم خصوصی نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

وی شرح داد: بعد از مطرح شدن مبحث امنیت سایبری مسأله طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در کمیسیون بررسی شد و همچنان این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

عمویی افزود: امروزه همچنین کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی به بررسی برخی طرح ها ارجاعی به کمیسیون پرداخت که گزارش بررسی آنها در جلسه بعدی از جانب رییس کمیسیون ارائه خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 40721

به "بررسی امنیت سایبری در کمیسیون امنیت با حضور وزیر ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی امنیت سایبری در کمیسیون امنیت با حضور وزیر ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید