آنالیز مسیرهای موفقیت شرکت فرانسوی لویی ویتون

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برند لویی ویتون یکی از پیشرو های صنعت مد در دنیا است، که محصولات خود را به وسیله بوتیک های مستقل، فروشگاه های زنجیره ای و وب سایت شرکت، به فروش می رساند.

آنالیز مسیرهای موفقیت شرکت فرانسوی لویی ویتون

به گزارش خبرنگار ، لویی ویتون، (Louis Vuitton) که به اختصار ال وی نیز خوانده می گردد، یک شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی است، که در سال 1854 توسط طراح فرانسوی لویی ویتون تأسیس شد. این شرکت طیف وسیعی از کالا های لوکس را فراوری و ارائه می نماید که این محصولات شامل: کالا های چرمی، لباس های آماده، کفش، ساعت، طلا و جواهر، لوازم جانبی، عینک آفتابی، انواع کیف و چمدان، نوشت افزار و کتاب هستند.

برند لویی ویتون یکی از پیشرو های صنعت مد در جهان است، که محصولات خود را به وسیله بوتیک های مستقل، فروشگاه های زنجیره ای و وب سایت شرکت، به فروش می رساند. شرکت لویی ویتون، برای شش سال متوالی (2006-2012) به عنوان با ارزش ترین نام تجاری در زمینه کالا های لوکس در جهان شناخته شده است.

ارزش این برند، در سال 2012 معادل 25.9 میلیارد دلار برآورد شد. از سال 1989 تا به امروز، بازرگان فرانسوی؛ برنار آرنو که هم اکنون ثروتمندترین فرد اروپا است، مالک برند لویی ویتون محسوب می گردد. وی به وسیله شرکت ال و ام هاش مالک 42٪ از سهام این شرکت است.

داستان برند لویی ویتون از آنجایی شروع می گردد که در سال 1837، یک پسربچه 16 ساله به نام لویی ویتون خودش را با پای پیاده به پاریس رساند و نزد جعبه ساز و متخصص بسته بندی به نام موسیو مارشال به یادگیری در این حرفه پرداخت. در آن موقع کالسکه، قایق و قطار از جمله راه های اصلی برای حمل و نقل بودند و چمدان ها به دلیل ظاهر نامناسبی که داشتند به سختی حمل می شدند.

به همین دلیل افرادی که به مسافرت می رفتند از یک فرد حرفه ای درخواست می کردند تا وسایل آن ها را بسته بندی و از آن ها محافظت کند. لویی ویتون خیلی زود با اصول ویلیه جعبه سازی و بسته بندی آشنا شد و توانست مهارت زیادی در این زمینه کسب کند. این درس ها سرشروعی بودند برای اینکه وی بتواند تجارت بسیار تخصصی خود را در صنایع دستی یعنی طراحی و ساخت چمدان های مورد علاقه مشتری ها راه اندازی کند.

وی به مدت 17 سال در این حرفه آموزش دید تا اینکه پایان توانست کارگاه خودش را راه اندازی کند. این برند فعالیت کاری خودش را با ساخت چمدان شروع کرد. ایده ساختن چمدان زمانی به ذهن لویی ویتون رسید که مشاهده کرد چمدان های موجود در بازار از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و توانست در سال 1858 ویلین چمدان تریانون خاکستری رنگ خود را با لایه زیرین تخت و با استفاده از کرباس (نوعی پارچه که در ساخت بوم نقاشی استفاده می گردد) به بازار عرضه کند. این چمدان وزن کمی داشت و تخت بودن لایه زیرین آن باعث می شد که حمل و نقل راحت تری داشته باشد. در آن موقع چمدان هایی که فراوری می شدند، لایه بالایی شان گرد بود تا آب روی آن ها جمع نگردد و به همین دلیل حمل آن برای مسافران سخت بود.

بعد از ارائه این طرح توسط لویی ویتون، بسیاری از چمدان ساز های دیگر از طرح وی تقلید کردند و چمدان هایی با طراحی وی به بازار عرضه کردند. وی نهایتا در سال 1859 ویلین کارگاه خود را افتتاح کرد. این کارگاه فعالیت خود را با 20 کارمند شروع کرد. در سال 1900 تعداد کارمندان آن به 100 نفر رسید و در سال 1914 رشد شرکت به اندازه ای زیاد شده بود که 225 کارگر در این کارگاه کار می کردند.

لویی ویتون در تاریخ 4 آگوست سال 1821 در منطقه ژورا، واقع در شرق فرانسه به جهان آمد. اجداد وی در حرفه های نجاری، کشویرزی و کلاه دوزی فعالیت می کردند. پدر وی نیز یک کشویرز و مادرش کلاه دوز بود. زمانی که لویی 10 سال داشت، مادرش فوت کرد و پدرش نیز با فاصله کمی از جهان رفت. در ویلین روز بهاری سال 1835 که هوا برای بیرون رفتن مساعد شده بود، لویی در سن 13 سالگی خانه را با پای پیاده به مقصد پاریس ترک کرد.

وی بیش از 2 سال سفر کرد و در این مدت هر کار عجیب و غریبی انجام می داد تا بتواند پول به دست آورد و در هر جایی که سقفی پیدا می کرد اقامت می کرد. وی در نهایت در سال 1837 و در سن 16 سالگی به پاریس رسید. در آن موقع مردم شهر پاریس بسیار فقیر بودند و این شهر در آستانه انقلاب صنعتی قرار داشت. شغل جعبه سازی و بسته بندی در آن موقع شغل بسیار محترمی بود و لویی ویتون نزد یکی از این افراد حرفه ای به شاگردی مشغول شد.

تنها چند سال طول کشید تا ویتون در این شغل ماهر شد و نامش در میان مردم باکلاس آن موقع به عنوان یک فرد حرفه ای در کارش معروف شد. لویی ویتون در سال 1854 و در سن 33 سالگی با امیلی پاریو که در آن موقع 17 سال داشت، ازدواج کرد. وی مدت کمی بعد از ازدواج مغازه موسیو مارشال را ترک کرد و کارگاه جعبه سازی و بسته بندی خودش را در پاریس راه اندازی کرد. وی در خارج از فروشگاه خود تابلویی آویزان کرد که روی نوشته شده بود:

چهار سال بعد و در سال 1858، ویتون چمدان های مستطیل شکل خود را به بازار عرضه کرد. عرضه چنین محصول کارآمدی کارگاه وی را به یکی از بزرگ ترین کارگاه های پاریس تبدیل کرد.از آنجایی که مسافرت کردن برای قشر پردرآمد جامعه امکان پذیر بود، اغلب مشتری های وی را طبقه اشرافی جامعه تشکیل می دادند.

وی به قدری در این صنعت معروف شده بود که از درخواست کردند کار بسته بندی و جعبه سازی همسر ناپلئون را بر عهده بگیرد. همسر ناپلئون از وی به عنوان فردی که زیباترین لباس ها را با عالی ترین روش بسته بندی می نماید یاد نموده است. این کار سبب شد درباریان به کار وی علاقه مند و مشتری وی شوند. وی تا آخرین روز های عمر خود کار کرد و پایان در تاریخ 27 فوریه سال 1892 و در سن 70 سالگی از جهان رفت.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19480

به "آنالیز مسیرهای موفقیت شرکت فرانسوی لویی ویتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مسیرهای موفقیت شرکت فرانسوی لویی ویتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید