بهترین آثار داستانی و غیرداستانی 2020 به انتخاب تایمز ، از باراک اوباما تا مگی اُفارل

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، ویراستاران مجله تایمز در بخش کتاب و فرهنگ آثار موردعلاقه خود در سال 2020 را معرفی کردند.

بهترین آثار داستانی و غیرداستانی 2020 به انتخاب تایمز ، از باراک اوباما تا مگی اُفارل

بهترین آثار داستانی و غیرداستانی 2020 از نگاه مجله تایمز به توضیح زیر است:

انجیل بچه ها نوشته لیدیا میلت

در یک تعطیلات چند خانواده در خانه ای تابستانی در کنار دریاچه زمان خوبی را سپری می نمایند. والدین اهمیتی به امور فرزندانشان نمی دهند. وقتی طوفانی عظیم از راه می رسد و فرزندان در شهر هستند والدین اهمیتی به این موضوع نمی دهند و ترجیح می دهند وقت خود را در خانه و به نوشیدن الکل سپری نمایند. لیدیا میلت یک بار در میان نامزدهای پولیتزر هم نهاده شده است.

همنت نوشته مگی اٌفارل

هشتمین داستان اُفارل با مرگ پسر یازده ساله ویلیام شکسپیر شروع می شود و ارتباط پدر و مادر این کودک را نشان می دهد. اُفارل می گوید پیش از همنت سه کتاب دیگر نوشت تا همنت را ننویسد. علاقه اش به هملت در دوره نوجوانی شکل گرفت. خودش درباره نگارش کتاب گفته است: در مدرسه معلم انگلیسی به اسم آقای هندرسون داشتم. اگر او نبود و بدون درس هایی که در نوجوانی از ادبیات به من آموخت قطعا هیچ کتابی به خصوص همنت را نمی نوشتم. داستان همنت در میان نامزدهای جایزه بوکر و جایزه کتاب گاردینِ امسال هم قرار داشت.

شماس کینگ کونگ نوشته جیمز مک براید

سپتامبر سال 1969 است که شماس یک کلیسا به به قاچاقچی مواد مخدری شلیک می نماید و او را به قتل می رساند. همه از جمله خود شماس از این اتفاق شوکه شده و دلیل آن را نمی فهمند. در نهایت مک براید، برنده جایزه کتاب ملی آمریکا در صفحات آخر خواننده را با صحنه های عجیبی از گذشته روبه رو می نماید و از راز داستان پرده برمی دارد.

دره جاده مخفی نوشته رابرت کالکر

دان و میمی گالوین دوازده فرزند دارند و الین فرزندشان در سال 1945 به جهان آمد. هوش و چهره زیبا در این خانواده موروثی بود اما گویا بیماری روانی هم در این خانواده سابقه دارد. تا سال 1970 میلادی شش فرزند دچار اسکیزوفرنی می شوند. نویسنده داستان خانواده گالوین را با عطوفت و همدردی روایت می نماید و همزمان در خصوص پیشرفت روش های درمانی اسکیزوفرنی نیز تحقیق می نماید.

مرثیه های وطن نوشته ایاد اختر

هر از چندگاهی با چنین داستانی روبه رو می شویم که بسیار هوشمندانه است. ایاد اخترِ برنده پولیتزر ما را با شخصیتی هم نام خود آشنا می نماید که در دهه 1990 میلادی مهاجری پاکستانی در آمریکا است. پدر این شخصیت خیالی که دقیقا شرایط خود نویسنده را دارد پزشک و در حال درمان بیماری قلبی دونالد ترامپ است. مرثیه های وطن در میان نامزدهای مدال کارنگی در امسال هم بود.

نیمه ناپدیدشده نوشته بریت بنت

زندگی دوقلوهای رنگین پوستی که در شانزده سالگی تصمیم می گیرند جامعه کوچک مردم سیاه پوست را ترک نمایند و زندگی جدیدی برای خود بسازند. کمی بعد که با مسائل جدیدی روبه رو می شوند یکی از دوقلوها به خانه می شود و دیگری هویت جدیدی برای خود به عنوان یک رنگین پوست می سازد.

سرزمین موعود نوشته باراک اوباما

اغلب خاطرات دوره ریاست جمهوری با هدف اطلاع رسانی منتشر می شوند تا شهرت رئیس جمهور را حفظ نمایند و دوره تاریخی موردنظر را شکل دهند اما اوباما وقتی درباره موضوعات مهم امنیتی که همانند انتخاب بین مرگ و زندگی است تفکر می نماید خواننده را به درون ذهن خود می برد تا از همه جزئیاتی که برای تصمیم گیری در نظر گرفت باخبر شوند. علاوه بر این روایت خود را با حکایت های شیرین خانوادگی و همچنین سخنان شخصیت های مهم سیاسی، که همکارش هستند، ترکیب می نماید. سرزمین موعود اولین جلد از یک مجموعه دو جلدی است که قرار است دیرتر منتشر شود. کتاب اول اتفاقات دوره ریاست جمهوری اوباما تا سال 2011 را پوشش می دهد.

شکسپیر در آمریکا چندپاره نوشته جیمز شاپیرو

شاپیرو در کتاب جدیش پیروز شد دو کتاب دیگرش درباره شکسپیر تحت عناوین ویل رقابت گرا: چه کسی شکسپیر را نوشت؟ و 1599: یک سال در زندگی ویلیام شکسپیر را پشت سر بگذارد و روایتی جذاب تر ارائه دهد. شاپیرو برای کتاب اول برنده جایزه ساموئل جانسون شد و برای کتاب دوم در میان نامزدهای جایزه تیت بلک نهاده شد. در این کتاب دو موضوع آمریکا و شکسپیر را انتخاب نموده است و نشان می دهد اگر شکسپیر در دوره وجود آمریکا زندگی می کرد چه رفتاری داشت و در مواضع سیاسی طرف چه کسی را می گرفت و عضو چه حزبی می شد.

دره عجیب نوشته آنا وینر

دره عجیب کتاب خاطرات آنا وینر به عنوان یک دستیار در آژانسی ادبی و فراز و نشیب های زندگی اش در این حرفه است.

جنگ نوشته ماگارت مک میلان

جنگ کتابی کوتاه اما غنی با موضوعی عمیق است. مک میلان معتقد است جنگ-خشونت و کشتار- تا حدی با ذات بشر و انسانیت یکی است که نمی توان آن را خطای بشر دانست. جنگ فجایع زیادی را به بار آورده است اما در عین حال دستاوردهای بشر پس از جنگ بی شمار بوده است. همه صفحات کتاب جالب است و با وجود موضوع جدی که دارد خواننده را سرگرم هم می نماید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46694

به "بهترین آثار داستانی و غیرداستانی 2020 به انتخاب تایمز ، از باراک اوباما تا مگی اُفارل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین آثار داستانی و غیرداستانی 2020 به انتخاب تایمز ، از باراک اوباما تا مگی اُفارل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید