بهترین سوغاتی های دنیا که در سفر می توان خرید!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بهترین سوغاتی های جهان

زمانی که به کشوری جدید سفر می کنید، اشیا و کالاهای بسیاری را می توانید به عنوان سوغاتی بخرید. شاید هر صنایع دستی یا کالایی برایتان جدید و جذاب برسد. حتی در بیشتر شهرهایی که جهانگرد پذیر و پر جهانگرد هستند، مغازه های بسیاری را پیدا خواهید کرد که تنها به فروش سوغاتی برای جهانگردان و جهانگردان می پردازند. در این میان برخی از سوغاتی ها، اجناس و کالاها بسیار بیشتر از دیگر کالاها به هوادار دارند و به فروش می رسند. در نتیجه در میان مردم جهان بسیار شناخته شده هستند و می توان آن ها را در دسته بهترین سوغاتی های جهان قرار داد. خبرنگاران همانطور که برای تمام مقصدهای جهان پرواز و هتل دارد، سعی بر بالا بردن اطلاعات مسافران خود دارد. در این راستا شما را با بهترین سوغاتی های جهان آشنا می کنیم تا اگر به هر کشوری سفر کردید، برای سوغاتی بدانید که باید به دنبال چه چیزی بگردید و مردم دیگر نیز بیشتر چه سوغاتی را می خرند.

بهترین سوغاتی های دنیا که در سفر می توان خرید!

هر سوغاتی می تواند نماد یک کشور باشد و نشان دهنده سفر شما به کشوری خاص و با فرهنگی خاص باشد. برخی از سوغاتی ها از میان صنایع دستی انتخاب می شود. برخی تنها یک مجسمه کوچک از یکی از نمادهای معروف و شناخته شده آن شهر و کشور هستند. برخی تنها برای خرید سوغاتی به سراغ خوراکی ها می فرایند اما عده ای علاقه دارند که کالایی ماندگارتر یا فانتزی تر بگیرند.

اگر سفر فوق العاده ای داشته باشید با نگاه کردن به سوغاتی که از آن شهر و کشور خریده اید، دوباره به یاد خاطرات خوش سفر خود می افتید. دوباره به آن مکان متصل می شوید. همچنین اگر در خرید سوغاتی اشتباه کنید با مشکلاتی مانند از دست رفتن مبلغ زیادی پول در سفرتان و یا کمی جا در چمدان روبرو خواهید شد.

ماسک ونیزی از بهترین سوغاتی های جهان

همانطور که می دانید که یکی از پر هوادار ترین و جهانگرد پذیر ترین شهرهای جهان شهر ونیز ایتالیا است. شاید با ورود این شهر بیشتر گردشگران و جهانگرد ها را در شهر ببینید تا مردم محلی آن را. به همین دلیل، در همان ابتدای معرفی بهترین سوغاتی های جهان به سراغ ونیز و ماسک ونیزی می رویم. به طور معمول، یک ماسک دست ساز زیبا و ظریف برای پوشاندن صورت در هر جای دیگر و مهمانی می تواند مثال کاملی از ماسک های ونیزی و شرکت در جشن های بالماسکه این شهر باشد. خرید چنین ماسکی هر جند که شاید ایده ای بسیار معمولی به نظر برسد اما برای خرید آن باید بسیار مراقب باشید.

در سراسر شهر و در تمام نقاط و جاذبه های گردشگری شهر ونیز مغازه های متعددی هستند که این ماسک را برا فروش عرضه می نمایند. در این میان، برخی از آن ها قیمت های بسیار بالایی را برای ماسکی دست ساز ارائه می دهند. اگر کلکسیونر نیستید به سراغ ماسک هایی با قیمت کمتر بروید. به راحتی می توانید مغازه ای را پیدا کنید که بهترین سوغاتی های جهان از جمله ماسک بالماسکه ونیزی را می فروشند.

جاکلیدی برج ایفل

مقصد بعدی که به سراش می رویم، پاریس است. شهر عشاق و با شب های دل انگیز که با نماد برج ایفل در جهان شناخته می شود. به همین خاطر بسیاری از افرادی که به پاریس و فرانسه سفر می نمایند سعی می نمایند تا این نماد شهر را خریداری نموده و با خود به عنوان یادگاری به خانه بیاورند. حتی برای دوستان و آشنایان خود، به عنوان سوغاتی به سراغ کالاها و اشیایی می فرایند که در آن نمادی از شهری که به آن سفر نموده اند، وجود داشته باشد. برج ایفل به عنوان مشهورترین ساختار مهندسی و ساختمان سازی پاریس شناخته می شود.

بنایی اسکلت فلزی، بسیار معین، ظریف و درخشان در شب که در بسیاری از بهترین سوغاتی های جهان پیدا می شود. هر کسی که به پاریس سفر می نماید، با توجه به تجربه و حس خود، سوغاتی خاصی می خرد. عده ای نیز به سراغ جاکلیدی برج ایفل می فرایند. نمادی از پاریس که در جیبتان قرار می گیرد و تنها با لمس می توانید به یاد خاطرات پاریس خود بیفتید.

عروسک های ماتروشکا

یکی از معدود ایده های سوغاتی که گاهی در کشورهای دیگر هم پیدا می شود، عروسک های ماتروشکا است. گفته می شود که هر گردشگری که وارد کشور روسیه می شود، با خود یک عروسک ماتروشکا را به خانه بر می گرداند. این عروسک ها که با ظاهری گرد و صورت های مختلف در بازار پیدا می شوند، به دلیل طراحی که دارند هم بسیار هوادار دارند. درون عروسک مادر آن، تمام خانواده جای گرفته اند و مخفی شده اند یا شاید بتوان گفت که مادر ماتروشکا همه خانواده خود را درونش مخفی نموده است.

در میان صورتک هایی که برای عروسک ماتروشکا ساخته اند، عروسکی با صورت ولادیمیر پوتین هم یافت می شود که یکی از بهترین سوغاتی های جهان برای گردشگران روسیه است. عروسک ماتروشکا با صورت ولادیمیر پوتین، تعداد بیشتری ولادیمیر پوتین را درون خود مخفی نگه داشته است که به گونه ای جنبه طنز هم نسبت به این شخصیت سیاسی دارد. این عروسک ها مخصوصا برای بچه ها برای جذاب و سرگرم نماینده است.

یک فیل هندی نقاشی شده

پس از ایتالیا، فرانسه و روسیه نوبت هند می رسد. هند هفتمین کشور پهناور جهان است که پر از شگفتی و عجایب است. همچنین از دیرباز هند را با حیوانات بومی آن مانند ببر و فیل می شناسند. صنایع دستی، مجسمه سازی و حجاری در این کشور بسیار هنرمندانه و استادانه انجام می شود و شما به راحتی می توانید بهترین و ظریف ترین مجسمه های تزئینی را با رنج قیمت های متفاوت پیدا کنید. تخمین زده می شود که میلیون ها نمونه مجمسمه فیل رنگی در هند ساخته می شود که بسیاری از آن ها توسط خیریه ها ساخته و رنگ شده اند. در نتیجه مبلغی هم که برای خرید آن ها می پردازید به همان خیریه مورد نظر باز می شود.

فیل هندی یکی از موجودات در معرض خطر انقراض در این کشور است که مجسمه اش در تمام خانه های مردم هندی یافت می شود. هر چند که گزینه های مختلفی برای خرید سوغاتی در هند وجود دارد. در این کشور هر شی ای را می توانید به عنوان سوغاتی بخرید و با خود نشانه ای از زیبایی ها و شگفتی های هند را به خانه ببرید. کشوری که بسیار پر جمعیت و شلوغ است و انواع صداها، بوها و البته مناظر زیبا را به شما نمایش می دهد.

مجسمه های فیل های هندی را به اشکال مختلفی می توانید پیدا کنید. فیل کوچکی که پشت آن را نقاشی نموده اند و جنسی چینی دارد. فیل هایی که به صورت قطاری در پشت یکدیگر ایستاده اند و دم یکدیگر را با خرطومشان گرفته اند. یا حتی مجسمه های فیلی که تک فیل هستند و ظرفی را نشان می دهند. جاکلیدی آن را هم پیدا خواهید کرد.

تکه ای از دیوار برلین

این مورد از سوغاتی را شاید بیشتر افرادی که به تاریخ علاقه مند باشند خریداری نمایند. دیواری که در طول جنگ جهانی دوم در میان برلین شرقی و برلین غربی کشیده شد و مردم آن ها را از یکدیگر جدا نمود. تعداد بسیار کمی از تکه های تاریخی دیوار برلین باقی مانده است. اما همچنان بسیار طرافدار دارند.

تکه هایی که نشان دهنده قسمت هایی از تاریخ برلین در طول قرن بیستم است. دیوار برلین از مات اوت سال 1961 به طور کامل شرق برلین را از غرب آن جدا نمود و در ماه نوامبر سال 1989، بالاخره با خاتمه یافتن جنگ سرد از بین رفت و توسط مردم این شهر فرو ریخته شد. پس از آن شهر برلین دوباره به یکی از شهرهای پر جنب و جوش و هیجان انگیز جهان تبدیل شد. از آن موقع تا به امروز، تکه های فروریخته این دیوار به عنوان یکی از بهترین سوغاتی های جهان به فروش می رسند و هر روز که می گذرد تعداد آن رو به کاهش می گذارد.

مداد دوسیمتر | Dosimeter Pencil

نیازی نیست که همه سوغاتی هایی که می خرید، سرگرم نماینده و شادی بخش باشند. گاهی باید به سراغ سوغاتی هایی رفت که بسیار معتبر و خاص باشند و در ساخت آن ها هدفی کاربردی یا علمی دنبال شده باشد. مداد دوسیمتر یکی از بهترین سوغاتی های جهان است که توسط نیروهای ارتش شوروی طراحی شده است تا به عنوان ابزاری مفید و نیرومند به آن ها در تشخیص اشعه گاما و تابش های رادیواکتیویته یاری کند. این سوغاتی و هدیه را از بسیاری از مغازه های سوغاتی فروشی در نزدیکی شهر چرنوبیل می توانید خریداری کنید.

بادبزن ژاپنی

ژاپن را شهری باکلاس، پر از فشن و مد و البته زیبا می دانند. شاید بیشتر این احساس و تفکر از سوغاتی هایی گرفته شده است که در ژاپن خریداری می شوند. در میان سوغاتی های پرهواداری که در ژاپن وجود دارند می توان به بادبزن ژاپنی اشاره نمود. بادبزنی که توسط مردمان این کشور و در قرن ششم میلادی استفاده می شده و همچنان به عنوان یکی از مظاهر فرهنگی آن ها باقی مانده است. جدای از بادبزن ژاپنی می توانید در سفر به ژاپن خود سوغاتی های دیگری همانند صندل چوبی، پوسته و لاک لاک پشت، مروارید و عروسک نیز خریداری کنید.

منبع: degreescard.com.au

مجله شرقیا

مجله شرقیا | مجله آموزشی و اطلاع رسانی تحصیلی
منبع: الی گشت
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29273

به "بهترین سوغاتی های دنیا که در سفر می توان خرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سوغاتی های دنیا که در سفر می توان خرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید