بیش از 12 هزار مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار در استان کرمانشاه انجام شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در گردهمایی سالانه بازرسان کار گفت: در 11 ماهه اول سال جاری بیش از 12 هزار و 500 مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار در استان کرمانشاه اجرا شده است.

بیش از 12 هزار مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار در استان کرمانشاه انجام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه حسن عزیزی در گردهمایی سالانه بازرسان کار استان ، بازرسی کار را وظیفه و مسئولیتی خطیر دانست و گفت: همکاری نزدیک بین بازرسان کار، کارگران و کارفرمایان می تواند در اجرای قوانین کار و اعمال آن در کارگاه ها و بررسی مسائل و ارائه راه چاره به منظور بهبود شرایط کار و اطلاع رسانی در خصوص توجه به الزامات قانونی ، محقق شود.

وی با تأکید بر این که بازرسان کار باید حفظ و پایداری مشاغل موجود را در اجرای قوانین مدنظر قرار دهند، افزود: امروز بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین نامه های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار بوده و این موضوع می تواند کمک قابل توجهی در نیل به هدف کلی که همان کاهش هزینه های فزاینده ناشی از حوادث موثر باشد و از سوی دیگر به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می شود.

وی ضمن تقدیر از حضور بازرسان در کارگاه های مشمول قانون کار در شرایط کرونایی کنونی گفت: با شیوع بیماری کرونا شرایط کار کارگران، انجام بازرسی از کارگاه ها، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و موضوعات ایمنی بسیار با اهمیت تر هستند، انتظار می رود انجام فرایند بازرسی کار با دقت و جدیت بیشتری پیگیری و انجام شود.

علی مرادی مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست هدف از برگزاری گردهمایی بازرسان کار را ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در اجرای برنامه های حوزه بازرسی کار خاطرنشان کرد و گفت: وظایف بازرسان در فصل 4 قانون کار تعیین شده رسالت آنان بسیار حساس و یکی از استراتژی های مهم وزارت و این اداره کل است.

امیر پرویز نیما رئیس اداره بازرسی کار نیز در ادامه این گردهمایی پس از بحث و تبادل نظر در خصوص موارد کارشناسی حوزه بازرسی کار توسط بازرسان، عملکرد اجرای برنامه های حوزه بازرسی کار در سال جاری اعم از تعداد بازرسی های اجرا شده بازرسان، صدور صلاحیت ایمنی امور پیمانکاری ،صلاحیت مسئولان ایمنی و پیگیری مطالبات معوق کارگران در واحدهای استان را ارائه کرد و گفت: هم اکنون 25 بازرس کار اداره بازرسی کار، وظیفه صیانت از نیروی انسانی شاغل در کارگاهها سطح استان را بر عهده دارند.

در ادامه این نشست هرکدام از بازرسان نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص انجام بازرسی ها را خاطرنشان کرد و در پایان این گردهمایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اهدا لوح و هدیه از بازرسان کار استان و شهریار گراوندی مدیرعامل شرکت سیمان سامان تجلیل به عمل آورد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53760

به "بیش از 12 هزار مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار در استان کرمانشاه انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 12 هزار مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار در استان کرمانشاه انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید